Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinäiset, miten vietätte joulun?

Vierailija
12.11.2019 |

Sattuneista syistä johtuen minulla ei ole enää oikeastaan ystäviä enkä ole perheeni kanssa väleissä. En ole aikaisemmin viettänyt joulua täysin yksin, joten minua hirvittää tuleva juhlakausi. En haluaisi täysin ohittaa joulua, koska se on kuitenkin niin kaunis juhla muuten, joten yritän keksiä tekemistä joulukuulle. Miten te olette ongelman ratkaisseet? Mitä teette joulun aikaan?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on yksinäinen joulu tulossa. Yleensä olen viettänyt perheen kanssa, mutta nyt on välit yhden henkilön kanssa niin tulehtuneet etten jaksa lähteä kuuntelemaan sitä haukkumista.

Onpa tuota joskus ennenkin pitänyt kesken joulun poistua muualle, eikä se joulu mitenkään erityinen juhla ole ollut muutenkaan minulle ainakaan, kunhan ruoat laitan ja katson kun muut avaavat pakettejaan.

Joten eiköhän tuo ole ihan sama. Mietin vain että kehtaanko itselleni kinkkua ostaa ettei ruoan puolesta olisi ihan arkea.

Vierailija
2/59 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ketään, äitini ja isäni inhoavat minua. Katselen televisiota ja juon viinaa. Helpottaa hiukan sitä tuskaa.

Vierailija
4/59 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellissa taidan viettää kun sain vapaan joulun. Nautin yksin vietetyistä jouluista. Yksinäinen en ole.

Vierailija
5/59 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu yksinhän on tosi ihana. Nuorena muutaman joulun yksin vietin. Pikkasen pikku kotia koristelin, söin valmiita laatikoita, katsoin tv. Tä. Kerran menin karaokeen. Oikein ihanaa oli.

Vierailija
6/59 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ketään, äitini ja isäni inhoavat minua. Katselen televisiota ja juon viinaa. Helpottaa hiukan sitä tuskaa.

Eli mitä tuskaa se juominen helpottaa? Vanhempiesi inhoa? Huijaat itseäsi, että viina helpottaa, kun tosiasiassa se pahentaa. Mutta ei se mitään, kaikki juovat syyttelevätkin juomisen syistään muita.

Vierailija
7/59 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautiskelen hyvästä ruuasta, saunon, juon glögiä, poltan kynttilöitä, luen kirjoja, katson leffoja, ulkoilen, nukun pitkään jne. Ostan yleensä itselleni joululahjaksi pari uutta kirjaa ja pyydän paketoimaan ne, ihan vain huvikseni. Vaikka olen yksin, etn koe olevani yksinäinen.

Vierailija
8/59 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni ensimmäinen joulu edessä täysin yksin. Surettaa. Jouluisia koristeita ja valoja laitan, ehkä hommaan joulukukan, ehkä kaksi. Kinkkua haluaisin, ja lanttulaattikkoa, mutta hommata niitä yhdelle, en taida kuitenkaan, laatikkoa kun en tykkää syödä kuin sen yhden kerran. Yleensä en katsele telkkaria, mutta ehkä sillä saan eroa joulun ja tavallisen arjen välille, eli katson tv:tä ja syön suklaata?

Varmaan tänne palstallekin eksyn, ja itsekseni sitten itkeä tirauttelen, kun ei ketään välitä?

Vierailija
9/59 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ihmeessä ykkönen kinkkua itsellesi ja pienet määrät kaikkea muutakin mitä tekee mieli joulusapuskoista syödä 😊 Ei se mielestäni ole ollenkaan ihmeellinen juttu 😊 Moni saattaa olla aattona muualla syömässä mutta haluaa kuitenkin kotiinkin pienen määrän jouluruokaa joten pikkuostokset ovat ihan normaaleja kaupan kassalle 😊

Vierailija
10/59 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla yksin joulun. Olisihan se kiva mikäli olisi paljon ihmisiä ympärillä vaan kun ei ole.

Joku tuolla mainitsikin vanhempien tunteman äklötyksen ja sepä se. En ole tervetullut omaan perheeseen.

Syön herkkuruokaa. Kinkkua ostan siivuina. Sinkkutalous niin 1kg on liikaa.

Käyn kirkossa vaikken ole uskonnollinen. Ostan itselleni kirjan lahjaksi. Ulkoilen. Poltan kynttilöitä. Teen kivoja asioita.

Kivempi yksin kuin riitaisan porukan kanssa.

Vierailija
11/59 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi avasin keskustelun kun minulla ei tätä tilannetta ole. Mutta mulle tuli mieleen joku vapaaehtoistyö jouluaatoksi ja/tai -päiväksi? Pystyisikö jostain ilmoittautumaan sellaiseen? Olisi ihmisten kanssa ja saisi tehdä jotain hyvää joulun kunniaksi jos ei ole ketään kelle lahjojakaan ostaa.

Vierailija
12/59 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa meidän mökille mukaan saunomaan revontulten maahan.

Vierailija
13/59 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluhan on oikeastaan pari kolme pv, kuin viikonloppu. Itse teen imellettyä perunalaatikkoa, lanttulaatikkoa. rosollin. Luen paljon, joten joulu menee kivasti. Pidän joulusta. Toivottavasti televisiosta tulisi hyviä elokuvia. Nautin yksinolosta. En ole koskaan kokenut yksinoloa ikävänä. Enemmänkin ahdistun jos joudun pitkään olemaan muiden seurassa.

Vierailija
14/59 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viettänyt joulut yksin jo vuosia samasta syystä, tai no isään on välit mutta se on kirkon työntekijä eli joulunajan täysin kiinni töissä ja asuu satojen kilometrien päässä. Yleensä ostan pienet erät sellaisia jouluruokia mistä pidän, tai jotain muuta hyvää. Jos säät sallii niin hautausmaalle kävelemään katsomaan kynttilöitä. Luen, katson leffoja, olen lemmikkieni kanssa.

Vierailija
15/59 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä joulua, se on vain ylimääräinen vapaa-aika, jonka käytän harrastuksiin, lepoon, laiskotteluun yms kaikkeen normaaliin.

Vierailija
16/59 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinpa minäkin olla ihan rauhassa kotona! Kävisin koiran kanssa pitkillä kävelyillä, katsoisin telkkarista jouluohjelmaa ja söisin ainakin riisipuuroa ja päivälliseksi laatikoita. Lukisin kirjoja ja ottaisin kunnolla rennosti.

Vaan aina kysellään milloin sinne, milloin tänne, olen liian kiltti vastaamaan etten halua minnekään. Joulun haluasin oikeasti rauhan juhlana ja varsinkin jos menen vanhempieni luokse, se ei sitä todellakaan ole.

Vierailija
17/59 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme vietä.

Vierailija
18/59 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan vain parhaani mukaan olla ajattelematta, että on joulu ja ihmiset ovat viettämässä aikaa rakkaittensa kanssa. Minulle tulee nyt viides vuosi putkeen yksin vietettynä ja pakkohan se on myöntää, että aika pahalta se tuntuu. Ja surulliselta. Jotenkin silloin vain konkreettisesti korostuu se ettei minulla oikeasti ole yhtään läheistä ihmistä elämässäni..

Vierailija
19/59 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluhan on oikeastaan pari kolme pv, kuin viikonloppu. Itse teen imellettyä perunalaatikkoa, lanttulaatikkoa. rosollin. Luen paljon, joten joulu menee kivasti. Pidän joulusta. Toivottavasti televisiosta tulisi hyviä elokuvia. Nautin yksinolosta. En ole koskaan kokenut yksinoloa ikävänä. Enemmänkin ahdistun jos joudun pitkään olemaan muiden seurassa.

Olen aina ollut jouluihminen, ennen sitä vietettiin ns suvun kesken, oli ihanaa, kun ympärillä oli lapsia ja mummuja. Siksi joulu yksin ei kuulosta yhtään ihanalta, mukavalta. Mä olen yksin vuoden kaikkina päivinä täällä kotona. Vaikka ns normaalisti viihdyn yksin, mutta en jouluna.

Vierailija
20/59 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruokia ja herkkuja. Eipä sen kummempaa, näin mennyt muutaman vuosi