Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki läheiset lähtee jouluksi pois

Vierailija
12.11.2019 |

Vanhempani lähtee ulkomaille. Veljeni lähtee toiseen paikkaan ulkomaille oman perheensä kanssa. Molemmat siskoni lähtee heidän miesten suvun luo toiselle puolelle Suomea. Anoppi lähtee ystävän luo. Ja siis nämä kaikki koko jouluksi. Kukaan läheinen ei jää tänne. Miten viettää joulua, kun on tottunut isoon jouluun, jossa aina läheisiä paikalla, välillä paljonkin? Itse en pysty lähtemään minnekään tänä jouluna, muuten kyllä lähtisin matkoille itsekin (olen parina jouluna ollutkin läheisten kanssa joulun matkoilla, mutta nyt ei ollut mahdollista lähteä kenenkään noista mukaan). Miestä ei kiinnosta joulu yhtään, hän on kyllä kotona vapaalla töistä, mutta ei ollenkaan jouluihminen, hän varmaan peruisi koko joulun jos saisi valita. Itse taas olen todella jouluihminen.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( . Ikävästi tehty läheisiltä.

Vierailija
2/39 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai siinä muuta kuin että ei ole tiedossa perinteistä läheisten kanssa vietettävää joulua. Minulla ei ole lähiomaisia ja olen viettänyt jouluja seuraavilla tavoilla:

- yksin kotona

- yksin kylpylässä (muiden joukossa)

- ystävän kotona

- tuttavan kotona (missä myös minulle tuntemattomia vieraita)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun läheisesi ajattelevat, että sinäkin pääset jouluna helpommalla, kun sun ei tarvitse järjestää joulua tälle isolle porukalle?

Vierailija
4/39 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sulla tilaisuus järjestää itse omannäköinen joulusi. Joulut eivät jatku samanlaisina, ihmiset eroavat, vanhemmat kuolevat yms. Nyt on aika harjoitella omaa joulua. Joulun järjestäminen isolle porukalle on aika stressaavaakin, siksi monet armahtavat itseään ja lähtevät matkoille, jolloin voi mennä valmiiseen pöytään eikä tarvitse juosta kaupoissa lahjoja ostamassa. 

Vierailija
5/39 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sinulla on tilaisuus opiskella kielioppia joulunpyhät rauhassa.

Vierailija
6/39 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ilmaisu EI KUKAAN LÄHEINEN JÄÄ  on jokseenkin oudosti sanottu!  Onhan sinulla miehesi ja hän jos 

kukaan on sinun LÄHEISESI.  Tee kiva joulu kotona. Siitä voi tulla teidän perheen perinne.  Ei joka joulu

tunnu järkevältä kiiruhtaa sukulaiselta toiselle kuin tuli hännän alla.  On ihanaa vain rauhoittua.

Vierailija
7/39 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ilmaisu EI KUKAAN LÄHEINEN JÄÄ  on jokseenkin oudosti sanottu!  Onhan sinulla miehesi ja hän jos 

kukaan on sinun LÄHEISESI.  Tee kiva joulu kotona. Siitä voi tulla teidän perheen perinne.  Ei joka joulu

tunnu järkevältä kiiruhtaa sukulaiselta toiselle kuin tuli hännän alla.  On ihanaa vain rauhoittua.

Miestä ei tässä kohdin lasketa koska häntä ei joulu voisi vähempää kiinnostaa. Ap

Vierailija
8/39 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen aikuinen ihminen on omasta joulustaan vastuussa. Läheisesi saavat viettää sen haluamallaan tavalla, ja jos sinun pitää nyt mukautua tilanteeseen, sinä mukaudut. Olet aikuinen ihminen etkä lapsi.

Vierailija
9/39 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miestä ei tässä kohdin lasketa koska häntä ei joulu voisi vähempää kiinnostaa. Ap

Miksi pitää valittaa miehestä? Itse sinä olet hänet valinnut. No ehkä siinä ois sulle vähän joulupuuhaa. Jätät miehesi ja etsit itsellesi uuden.

Vierailija
10/39 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa? Käyttäisin tilaisuuden hyväkseni ja nauttisin erilaisesta joulusta tällä kertaa. Ja onhan sulla sentään miehesi, moni viettää joulun aivan yksin.

Vierailija
11/39 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen aikuinen ihminen on omasta joulustaan vastuussa. Läheisesi saavat viettää sen haluamallaan tavalla, ja jos sinun pitää nyt mukautua tilanteeseen, sinä mukaudut. Olet aikuinen ihminen etkä lapsi.

Saahan se nyt harmittaa aikuistakin, jos elämästä puuttuu tärkeäksi kokemiaan asioita.

Vierailija
12/39 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan se nyt harmittaa aikuistakin, jos elämästä puuttuu tärkeäksi kokemiaan asioita.

No olen kyllä eri mieltä. Tämä joulu on vaan yksi monista. Aikuinen pystyy elämään tämän asian kanssa ja miettimään jotain toista mieleistä ratkaisua, eikä odota, että muiden pitäisi tehdä niin kuin yksi ihminen haluaa.

Vierailija
13/39 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kummaa? Tietenkin saavat viettää kuten haluavat ja olen iloinen heidän puolesta kun pääsevät matkalle. Silti minua harmittaa joulu yksin tai kaksin jouluvastaisen miehen kanssa. Ap

Vierailija
14/39 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi että. Taidat olla sellainen inisijä-tyyppi, jonka mielestä kaikkien pitäisi tanssia sinun pillisi mukaan, perua omat suunnitelmat vain siksi että sinä et joutuisi olemaan joulua "yksin" miehesi kanssa. Tamppaa niitä jalkojasi maahan ja tirauta muutama kyynel, ehkä ne sitten heltyy.

Vierailija
15/39 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole läheinen, se on joku joka on väestörekisterissä merkitty asuvaksi samassa osoitteessa.

Vierailija
16/39 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeää, ettet halua viettää joulunpäiviä ”vain” miehesi kanssa. Toivottavasti miehesi jättää sinut. Sitten olet oikeasti yksin.

Vierailija
17/39 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se nyt ole kuin muutama päivä elämästäsi.

Ehkä ensi jouluna kaikki on toisin.

Vierailija
18/39 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity kerrankin lapsiisi.

Vierailija
19/39 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli inhottava olo sun miehesi puolesta. Mitäköhän hänkin miettisi, kun lukisi tämän aloituksen, että et pidä häntä läheisenä ihmisenä sulle. Että sulle on ihan sama oletko miehesi kanssasi vai et.

Vierailija
20/39 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika törkeää, ettet halua viettää joulunpäiviä ”vain” miehesi kanssa. Toivottavasti miehesi jättää sinut. Sitten olet oikeasti yksin.

Mieshän se on tässä joka ei joulua halua viettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi