Kaikki läheiset lähtee jouluksi pois
Vanhempani lähtee ulkomaille. Veljeni lähtee toiseen paikkaan ulkomaille oman perheensä kanssa. Molemmat siskoni lähtee heidän miesten suvun luo toiselle puolelle Suomea. Anoppi lähtee ystävän luo. Ja siis nämä kaikki koko jouluksi. Kukaan läheinen ei jää tänne. Miten viettää joulua, kun on tottunut isoon jouluun, jossa aina läheisiä paikalla, välillä paljonkin? Itse en pysty lähtemään minnekään tänä jouluna, muuten kyllä lähtisin matkoille itsekin (olen parina jouluna ollutkin läheisten kanssa joulun matkoilla, mutta nyt ei ollut mahdollista lähteä kenenkään noista mukaan). Miestä ei kiinnosta joulu yhtään, hän on kyllä kotona vapaalla töistä, mutta ei ollenkaan jouluihminen, hän varmaan peruisi koko joulun jos saisi valita. Itse taas olen todella jouluihminen.
Kommentit (39)
Viisaita läheisiä sulla. Ota oppia.
Karma kostaa ja ihmiset kaikkoavat.
Miksi olen saanut näin ilkeitä kommentteja? Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi olen saanut näin ilkeitä kommentteja? Ap
Mitä tässä on ilkeää sulle? Sinä tässä se ilkeä olet, kun et pidä miestä sun läheisenä ihmisenä.
Ilmoittaudu tekemään jouluaattona jotain vapaaehtoistyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika törkeää, ettet halua viettää joulunpäiviä ”vain” miehesi kanssa. Toivottavasti miehesi jättää sinut. Sitten olet oikeasti yksin.
Mieshän se on tässä joka ei joulua halua viettää.
No ehkä tänä jouluna voisi sitten tehdä jotain muuta kuin sitä perinteistä. Kai mies nyt lomallansa JOTAIN haluaa tehdä.
Haluaa lähteä esim viikon lomalle mutta minä en voi lähteä kun minulla vapaata vain joulupyhät. Haluaa lähteä sitten ehkä yksin koska hänellä harvoin lomaa. Sanoo että ei ainakaan halya viettää joulua mitenkään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika törkeää, ettet halua viettää joulunpäiviä ”vain” miehesi kanssa. Toivottavasti miehesi jättää sinut. Sitten olet oikeasti yksin.
Mieshän se on tässä joka ei joulua halua viettää.
No ehkä tänä jouluna voisi sitten tehdä jotain muuta kuin sitä perinteistä. Kai mies nyt lomallansa JOTAIN haluaa tehdä.
Haluaa lähteä esim viikon lomalle mutta minä en voi lähteä kun minulla vapaata vain joulupyhät. Haluaa lähteä sitten ehkä yksin koska hänellä harvoin lomaa. Sanoo että ei ainakaan halya viettää joulua mitenkään. Ap
No eihän teillä mitään parisuhdetta siis edes ole. Miksi olet tämän miehen kanssa? Ette selvästikään rakasta toisianne, ettekä halua viettää aikaa kahdestaan.
Laitelkaa jotain herkkuruokaa. Ei mitään jouluruokaa välttämättä, vaan jotain simppeliä, vaikkapa miehen lempparia. Käykää saunassa. Juokaa glögiä, jos siitä tykkäät/tykkäätte. Polttele kynttilöitä ja osta itsellesi joku kiva lahja, jotain sellaista, mitä et ole raskinut ostaa, mutta josta olet pitkään haaveillut. Siinähän on jo kaikki joulun elementit: tuoksut, valot, lahjat ja mieluisaa ruokaa. Ei tarvitse hössöttää joulua, jos toinen ei välitä, mutta omasta joulutunnelmasta voi pitää huolta.
Kutsut läheisiäsi ennen joulua kylään ja teet jouluiset tarjottavat ja vietät joulua koko joulukuun alun. Itse laitan koristeet 1. Päivä ja otan pois tapaninpäivänä.
Jouluksi keksitte miehen kanssa keksitte oman ei jouluun liittyvän perinteet. Teette ruokaa, ulkoilette, suunnittelette yhteisiä juttuja, katsotte elokuvia, pelaatte lautapelejä, teette juttuja joita ei ehdi tehdä muulloin...
Ostat jouluruokia itsellesi jos haluat. Itse ostaisin ainakin kalat yms. Niitä voi syödä vaikka aamupalalla jos jättää varsinaiset ateriat yhteisille ruuille.
Lähtekää joulunpyhiksi johonkin kylpylään tai johonkin tunnelmalliseen hotelliin.
Noissa on myös monesti jouluruoka tarjolla ja kyllä sieltä jotain syötävää miehellesikin löytyy jos ei jouluruokaa syö.
Vierailija kirjoitti:
No voi että. Taidat olla sellainen inisijä-tyyppi, jonka mielestä kaikkien pitäisi tanssia sinun pillisi mukaan, perua omat suunnitelmat vain siksi että sinä et joutuisi olemaan joulua "yksin" miehesi kanssa. Tamppaa niitä jalkojasi maahan ja tirauta muutama kyynel, ehkä ne sitten heltyy.
MITÄÄN tuollaista ei ap sanonut. Vaan oli iloinen läheistensä puolesta, ei pyytänyt heitä jäämään. Miksi vääristellä?
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa varmaan Suomessa. Täällä jouluna sulkeudutaan omiin porukoihin.
Mieti, mitkä asiat sinulle tekee joulun ja koeta sisällyttää niitä muodossa tai toisessa joulunpyhiisi. Ja juttele miehen kanssa, mitä hän haluaisi tehdä vapaapäivinä. Jos viikon loma ei onnistu, niin lyhempi reissu? Tai pari yötä hotellissa vaikka kotikaupungissanne, jos siltä tuntuu?
Olen itsekin jouluihminen enemmän kuin mieheni, mutta hyvin ollaan saatu joulut vietettyä. Hyvää ruokaa, lahjoja, aikaa rentoilla yhdessä. Minusta teillä on tässä hyvä sauma viettää erilainen joulu kuin aikaisemmat. Tai sitten karkaat itseksesi jonnekin kylpylään, jos miehessä ei ole joulumielen ripettäkään.
Katso joulu scandic hotellissa.
On ihania vaihtoehtoja.
Jos olisin mieheni kanssa kahden niin kyllä varmaan lähtisin hotelliin tai kylpylään valmiiseen joulupötään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa varmaan Suomessa. Täällä jouluna sulkeudutaan omiin porukoihin.
Ei sulkeuduta. Selvitä oman alueesi vähäosaisille järjestettävät joulutapahtumat.
Mulle tulossa jo neljäs joulu ihan yksin.
Rupea vuokrajoulumuoriksi. Pääset osallistumaan joulunviettoon ja saat hyvän joulumielen itsekin. Hyvän joulumielen saat, jos et ota tästä maksua lainkaan.
No miehesi ei ehkä välitä joulusta, mutta välittää varmasti sinusta? Vaikkei yleensä pidä joulusta (siitä härdellistä) niin varmaan kuitenkin romanttinen illallinen tuikkujen ääressä juhlaruokaa syöden onnistuu?