Koira lukittu huoneeseen vauvan takia
Maalaisjärki kadonnut tai jtn muuta ahdistusta, pelkona on että tukehtuu koirankarvaan. Koira on kiltti. Mitä tälläiselle asialle voisi tehdä että koira saisi paremman kodin tai opastusta?
Pikaulkoilutus 2 kertaa päivä ja loput ajat yksin huoneessa jossa ovi kiinni. Ei saa siis myöskään liikuntaa tarpeeksi.
Eivät ulkoile koskaan lapsen ja koiran kanssa yhtäaikaa.
Toivon asiallisia vastauksia. Tarkoitus on auttaa koiraa ja äidin harhaluuloja.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Asutaan puutalossa. Mun naapureilla kolme rakennettua kerrosta. Heillä 5-vuotias poika ja labrarodin noutaja. He pistää koiran yksin alimpaan kerrokseen niin että hakevat välillä lenkeille ja sitten koira on taas yksin. En tajua tätä touhua. Itse ovat muissa kerroksissa. Alimmasta kerrokesta ei oo pääsyä toisiin kerroksiin. Ei oo rappusia yläkertaan. Näin Turun keskustassa.
Joko ilmoitit eläinsuojeluun tuosta koirasta? Mikä alue Turussa?
"Koira elää omistajansa huomiosta", näin sanottiin yhdessä Prisma-dokumentissa. Tarkkailin meidän koiraa ja totesin, että tuo pitää varmaan paikkaansa. Vaikka koira olisi lepäämässä, se kuulostelee ja tarkkailee, mitä perheenjäsenet tekevät, reagoi puheelle ja on heti valmis, jos sitä pyytää mukaan johonkin juttuun. Tuon jälkeen olen kommunikoinut enemmän meidän koiran kanssa, juttelen sille ihan muuten vaan, vaikka ei olisi sitä koskevia ohjeistuksia annettavana. Minun mieheni on aina sanonut, että pahinta, mitä koiralle voi tehdä, on laittaa se suljetun oven taakse, kun porukat on kotona.
Tulee tosi paha mieli tuon huoneeseen suljetun koiran takia. Tilanteeseen kannattaa koittaa puuttua. En usko, että neuvola on oikea taho, tuskinpa he alkavat ohjeistaa tuoretta äitiä ulkopuolisen ihmisen kertomuksen perusteella. Tuota perhettä kannattaisi kannustaa luopumaan koirasta, jos äiti on noin herkillä sen kanssa. Tuskinpa tuo tuosta tulee paranemaan, kun tulee muita hygienia-asioita eteen. Meillä esim. lapsi kävi juomassa koiran kiposta, tarjosi jotain omaa syötävää koiralle ja sitten ottivat molemmat vuorotellen haukkua samasta leivästä, koira on nuollut lapsen suupieliä ym. En minäkään pidä tuollaista tavoiteltavana asiana, mutta en nähnyt tarpeen panikoidakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin vastaavaa yhden naapurin koirasta. Se on yksin häkissä käytännöllisesti katsoen aina. Muutaman kerran viikossa omistajansa (mies) käyttää lenkillä, itse ajaa pyörällä ja koira juoksee hihnassa. On metsästyskoira, eli pääsee sentään metsälle silloin, tällöin. Olen kuitenkin miettinyt, että onko tuo asiallista koiranpitoa?
Meilläkin on koira ja on kyllä todella rakas lapsille, eikä ole koskaan tehnyt heille mitään. Ei tulis mieleenkään erottaa koiraa perheestä, paitsi yöt se nukkuu eteisessä ovi suljettuna, ettei tepastele ympäri taloa öisin, koska minä olen herkkäuninen. Mutta on nukkunut siellä aina, eikä ollenkaan protestoi sitä ja eteinen on lähes 10 neliötä, että ei mikään koppero.
Pitääkö sun oikeasti kysyä vielä, että onko tuo asiallista koiranpitoa ? EI OLE. Puutu asiaa, tee koirasta ilmoitus, tuo ei ole minkäänlaisen koiran elämää. Koiraa ei ole häkkieläin, hamsteri on. Sanoohan se jo järkikin !!!!Koiraa ei saa ededs pitää tuolla lailla suljetussa häkissä. Ihmiset on niin typeriä ja tuollaisilla ei saisi olla minkäänlaista eläintä. Tee sinä asialle jotain, itse en voi, kun en tunne heitä.Kyllä meidän muiden on pidettä vä niiden eläinten puolia, joita kaltoinkohdellaan.
Kyllä ne ulkohäkit ihan luvallisia on, kunhan on talvella lämmin koppi ja juotavaa, ja koira rodultaan tarhaan sopiva. Seurakoirat ovat liian ihmisrakkaita tarhaan ja lyhytkarvaiset rodut eivät Suomen olosuhteissa voi asua ulkona, mutta kaikki metsästysrodut eivät kaipaa ihmisen jatkuvaa läheisyyttä. Viranomaiset puuttuu asiaan vain jos tarha on puutteellinen tai koira tarhaan sopimaton tai muuten laiminlyöty. Tarhakoirankin kanssa pitäisi tosin päivittäin harrastaa tai lenkkeillä, että siltä osin ei mainittu tapaus kuulosta asialliselta.
Eläinsuojeluimoitus. Tai auta etsimään uusi koti.
Pitäähän tuosta ilmoittaa ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika sairaalta. Elsu kehiin tai ohjaat terapian piiriin vainoharhaisen mamman. Pahinta on jos et tee mitään, tuohon on puututtava.
Tällä hetkellä tuossa ei taideta kyllä mitään lakia rikkoa, kunhan koiraa käytetään ulkona ja sillä on raikasta vettä saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin vastaavaa yhden naapurin koirasta. Se on yksin häkissä käytännöllisesti katsoen aina. Muutaman kerran viikossa omistajansa (mies) käyttää lenkillä, itse ajaa pyörällä ja koira juoksee hihnassa. On metsästyskoira, eli pääsee sentään metsälle silloin, tällöin. Olen kuitenkin miettinyt, että onko tuo asiallista koiranpitoa?
Meilläkin on koira ja on kyllä todella rakas lapsille, eikä ole koskaan tehnyt heille mitään. Ei tulis mieleenkään erottaa koiraa perheestä, paitsi yöt se nukkuu eteisessä ovi suljettuna, ettei tepastele ympäri taloa öisin, koska minä olen herkkäuninen. Mutta on nukkunut siellä aina, eikä ollenkaan protestoi sitä ja eteinen on lähes 10 neliötä, että ei mikään koppero.
Pitääkö sun oikeasti kysyä vielä, että onko tuo asiallista koiranpitoa ? EI OLE. Puutu asiaa, tee koirasta ilmoitus, tuo ei ole minkäänlaisen koiran elämää. Koiraa ei ole häkkieläin, hamsteri on. Sanoohan se jo järkikin !!!!Koiraa ei saa ededs pitää tuolla lailla suljetussa häkissä. Ihmiset on niin typeriä ja tuollaisilla ei saisi olla minkäänlaista eläintä. Tee sinä asialle jotain, itse en voi, kun en tunne heitä.Kyllä meidän muiden on pidettä vä niiden eläinten puolia, joita kaltoinkohdellaan.
Kyllä ne ulkohäkit ihan luvallisia on, kunhan on talvella lämmin koppi ja juotavaa, ja koira rodultaan tarhaan sopiva. Seurakoirat ovat liian ihmisrakkaita tarhaan ja lyhytkarvaiset rodut eivät Suomen olosuhteissa voi asua ulkona, mutta kaikki metsästysrodut eivät kaipaa ihmisen jatkuvaa läheisyyttä. Viranomaiset puuttuu asiaan vain jos tarha on puutteellinen tai koira tarhaan sopimaton tai muuten laiminlyöty. Tarhakoirankin kanssa pitäisi tosin päivittäin harrastaa tai lenkkeillä, että siltä osin ei mainittu tapaus kuulosta asialliselta.
Suomenajoikoirakin on lyhytkarvainen. Ei se karvanpituus ole olennainen, vaan pohjavillan olemassaolo.
treffit kirjoitti:
Mulla tuli ihan kyyneleet silmiin kun ajattelin sita koiraa paivasta toiseen yksin, miettimassa etta mita pahaa han on tehnyt kun nain rangaistaan :'(
Koira on laumaelain ja kaipaa seuraa!
En tieda mita sun pitaisi tehda, mutta tee pliis jotain. Sydan sarkyy.
Samoin. Joillekin, oikeastaan hyvin suurelle osalle ihmiskunnasta, ei koskaan pitäisi sallia koiraa.
Vierailija kirjoitti:
Koiran voi hävitää.
Hävitä sä itsesi.
treffit kirjoitti:
Mulla tuli ihan kyyneleet silmiin kun ajattelin sita koiraa paivasta toiseen yksin, miettimassa etta mita pahaa han on tehnyt kun nain rangaistaan :'(
(... osa epärelevanttia ulosteenjauhantaa poistettu keskeltä lainausta...) Sydan sarkyy.
No vooii heellaan - duudeeliis!
Ei canis lupus rabies spitalis osaa ajatella eikä sillä ole samanlaista tietoisuutta tai ymmärrystä olemassaolostaan kuin ihmisellä. Ei se mitään mieti.
En ymmärrä, miksi koirien ja koiranomistajien määrä on näin sairaasti lisääntynyt oman lapsuusaikani jälkeen, etenkin kaupungeissa ja sinkkunaisten keskuudessa.
treffit kirjoitti:
Ei koirat tuollaisia ajattele, diootti.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Samoin. Joillekin, oikeastaan hyvin suurelle osalle ihmiskunnasta, ei koskaan pitäisi sallia koiraa.
Mutta jos koira lukittautuu toiseen huoneeseen lapsen takia, niin eikö se ole koiran oma valinta?
Sori, oli pakko.
Koiralle, jota pidetään eri huoneessa tai häkissä vauvan takia, pitäisi hommata uusi koti Asap. Useimmat koirat ovat tosi lapsirakkaita ja osaavat olla lapsen kanssa nätisti. Jos vanhemmat karjuvat koiralle tämän yrittäessä lähestyä vauvaa ja kiihtyvät muutenkin hössöttämään, koira yhdistää lapsen pelkoon tai muuten epämukavaa oloon. Koiraa ei myöskään tarvitse selättää vauvan edessä, niin kuin joku idiootti oli neuvonut. Näin koira muka oppisi asemansa vauvan alapuolella.
Säästäkää koira yksinäiseltä, kurjalta elämältä ja myykää se hyvään kotiin!!!
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, miten tällaisia tapauksia sivusta seuraavat eivät ole jo tehneet eläinsuojeluilmoitusta??? Todella välinpitämätöntä ja julmaa katsoa tuollaista toimintaa vierestä. Toki hyvä, että ap tuli nyt kyselemään tänne neuvoja.
No minä en ainakaan menisi sorkkimaan toisten asioita jos itse seuraisin sivusta samanlaista tilannetta naapurustossani.
Pitääkö sen haaskaelukan olla koko perheen pää ja keskushenkilö?
Tuo AP:n ja muutaman muun kuvailemahan on ihan normaalia koiranpitoa: hyötyeläiminähän niitä on maailman sivu pidetty eikä minään palvonnan ja ylellisen hemmottelun kohteina.
Ja sikstoiseen canis lupus oxennus pascannus on inhottava sekä likainen olento: ihan sian vertainen persläpien haistelija ja haaskanmussuttaja.
Ei niitä pidä hemmotella.
Ei olisi pitänyt tehdä nahkavekkaria. Pilaavat avioliitot ja elämän. Voisiki kersan sijoittaa?
Eikö yksin oleva koira häiritse naapureita. (Esim.
siellä Turussa puutalossa.
Koiran pitämimen eri tavalla kuin itse tekisi sen ei tarkoita, se olisi laitonta. Minkään eläinsuojelun usuttely ihmisten kimppuun makusioiden vuoksi on ilkivaltaista ja tuhlaa oikeisiin asioihin tarvittavia resursseja.
Miksi te ette juttele noiden ihmisten kanssa itse?
Ketä kiinnostaa? Keskity omiin asioihisi ja jätä muut ihmiset rauhaan.
Ilmoita eläinsuojeluun.