Koira lukittu huoneeseen vauvan takia
Maalaisjärki kadonnut tai jtn muuta ahdistusta, pelkona on että tukehtuu koirankarvaan. Koira on kiltti. Mitä tälläiselle asialle voisi tehdä että koira saisi paremman kodin tai opastusta?
Pikaulkoilutus 2 kertaa päivä ja loput ajat yksin huoneessa jossa ovi kiinni. Ei saa siis myöskään liikuntaa tarpeeksi.
Eivät ulkoile koskaan lapsen ja koiran kanssa yhtäaikaa.
Toivon asiallisia vastauksia. Tarkoitus on auttaa koiraa ja äidin harhaluuloja.
Kommentit (70)
Joko ap teki eläinsuojeluilmoituksen? Jos ei niin anna tiedot niin minä teen.
Uskomatonta, miten tällaisia tapauksia sivusta seuraavat eivät ole jo tehneet eläinsuojeluilmoitusta??? Todella välinpitämätöntä ja julmaa katsoa tuollaista toimintaa vierestä. Toki hyvä, että ap tuli nyt kyselemään tänne neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin vastaavaa yhden naapurin koirasta. Se on yksin häkissä käytännöllisesti katsoen aina. Muutaman kerran viikossa omistajansa (mies) käyttää lenkillä, itse ajaa pyörällä ja koira juoksee hihnassa. On metsästyskoira, eli pääsee sentään metsälle silloin, tällöin. Olen kuitenkin miettinyt, että onko tuo asiallista koiranpitoa?
Meilläkin on koira ja on kyllä todella rakas lapsille, eikä ole koskaan tehnyt heille mitään. Ei tulis mieleenkään erottaa koiraa perheestä, paitsi yöt se nukkuu eteisessä ovi suljettuna, ettei tepastele ympäri taloa öisin, koska minä olen herkkäuninen. Mutta on nukkunut siellä aina, eikä ollenkaan protestoi sitä ja eteinen on lähes 10 neliötä, että ei mikään koppero.
Pitääkö sun oikeasti kysyä vielä, että onko tuo asiallista koiranpitoa ? EI OLE. Puutu asiaa, tee koirasta ilmoitus, tuo ei ole minkäänlaisen koiran elämää. Koiraa ei ole häkkieläin, hamsteri on. Sanoohan se jo järkikin !!!!Koiraa ei saa ededs pitää tuolla lailla suljetussa häkissä. Ihmiset on niin typeriä ja tuollaisilla ei saisi olla minkäänlaista eläintä. Tee sinä asialle jotain, itse en voi, kun en tunne heitä.Kyllä meidän muiden on pidettä vä niiden eläinten puolia, joita kaltoinkohdellaan.
Pisteet ap:lle siitä että edes kysyy täältä, mutta en kyllä ihan täysin ymmärrä näiden ihmisten mielenliikkeitä, jotka arpovat että mitä pitäis tehdä tai kohauttelevat olkiaan sivustaseuraajana. Viimeinen asia mitä minä miettisin olisi se, että saako "kaveri" tietää että minä tein elsun, ehkä jopa kertoisin että sen tein. Tuollainen umpihysteerinen toiminta ei ole sen vauvankaan kannalta terveellistä kuten joku aiempi tuolla jo sanoikin.
Voi helevetti. Ottasin tuon koiran niin mielelläni itselleni. On mulla vauva ja yksi koira jo ennestään. Koirankarvoja on varmasti syöty täälläkin.
Voi kun olisi tiedot niin eläinsuojeluilmoitus lähtisi jo tänään.
Suurin osa ekäinrakkaista on tuollaisia, itsekkäitä.
Lemmikkien pitäminen ylipäätään on älytöntä. Ja jos ei pysty hoitamaan eläintä hyvin on se annettava pois tai lopetettava.
Tietömättömille:
HÄKKI = ULKOTARHA
Mikään laki ei määrää että aikuista koiraa tulisi pitää ihmisten kanssa samoissa tiloissa.
Vauhditko perhettä 24/7 vai mistä tiedät heidän rutiinit?
Vierailija kirjoitti:
Tietömättömille:
HÄKKI = ULKOTARHA
Ihan sama miksi sitä kutsutaan, fakta on että koira on siellä eristyksissä, erossa laumastaan. Ellei sitten ole niin iso ulkotarha että sinne mahtuu kokonainen koiralauma yhdessä.
Tuollainen laumasta eristäminen voi olla koiralle hyvin suureksi haitaksi. Kerron esimerkin oikeasta elämästä.
Ystäväni serkulla oli pieni sekarotuinen koira. Tämä serkku sai lapsen ja muutti omakotitaloon entisestä kerrostaloasunnostaan. Vauva oli niiiiiin ihana ja paras ja lässynlää, että koira jäi hoitamatta. Se sai olla yksin kodinhoitohuoneessa joka ikinen päivä ja pääsi ulos takapihalle tarpeilleen kaksi kertaa päivässä. Neljän vuoden ajan.
Ystäväni jossain vaiheessa kyseli mitä koiralle kuuluu, koska oli huolissaan siitä ja he tapasivat harvoin. Serkku käytännössä änki koiran ystäväni mukaan. Ystäväni vei sen eläinlääkäriin, joka kauhistui huonosta kunnosta (kynnet leikkaamatta, turkissa karvattomia kohtia, käytöshäiriö) ja rokotukset oli hoidettu ehkä neljä tai viisi vuotta aiemmin.
Koira ei vieläkään luota ihmisiin, ei tule toimeen muiden koirien kanssa ja on todella läheisriippuvainen omistajastaan. Ennen eristystä (tapasin kerran) se oli todella iloinen ja puuhakas ja rakasti kaikkia. :(
Vierailija kirjoitti:
Mikään laki ei määrää että aikuista koiraa tulisi pitää ihmisten kanssa samoissa tiloissa.
Mites omatunto ja sen tekeminen, mikä on moraalisesti ja eettisesti oikein? Lakiargumentin kaltaista lätinää tämä keskustelu (ja aika harva muukaan keskustelu) aivan viimeiseksi kaipaa.
Koirat pois noilta eli esu kehiin.Vai auttaako puhe?Koiran karva tekee hyvää lapselle,meillä superterve taapero varmasti osin koirien ansiosta.Toki vauva ja iso koira samassa tilassa voi olla turvallisuus riskikin,mutta kun noin toimitaan niin eivät ainakaan totu toisiinsa.
Masentavaa, miten hölmöjä ihmiset on. Eikös se kuitenkin tee hyvää vauvan vastustuskyvylle jos on eläinten kanssa tekemisissä?
Olen itse ottanut koiran tämän kaltaiselta ihmiseltä,huomasin kylässä käydessä että koira parka oli aina telettynä alakertaan yhteen huoneeseen, sitä ei käytetty ulkona vaan teki tarpeensa sanomalehdille, ei siis ollut edes sisäsiisti kun tuli mulle ja ikää yli 3 vuotta.. Mutta ajan kanssa sekin homma hävisi kun pidätyskyky kehittyi.. Eroahdistus koiralla oli aina hyvin voimakas, hän on jo enkelikoirana mutta parhaan ystävän hänestä sain yli 10vuodeksi..
Tee nyt hlvetissä jotain, joko otat koiran itse tai teet ilmotuksen mutta tuo on eläinrääkkäystä.. Erittäin julmaa eristää koira laumasta...
Koira on erittäin sosiaalinen laumaeläin. Eristäminen on rääkkäystä, ei rääkkäys aina näy vain ulkoisina vammoina.
Tiedän että on 100% totta vaikka en asu heillä 24 h. Missä sanoin että olisin hänen kaveri?
Olen itsekin raivona tästä asiasta.
Olin jo soittamassa neuvolaan mutta en tohtinut.
Elsun kun tekee niin yleensä eläimen pitää olla kuolemankielissä, voin kyllä tehdä. Olisi hyvä jos joku tekisi minun puolesta. Pidän huolen että koira lähtee heiltä jollain keinolla. Itse en voi ottaa koska olisin huono eläimenomistaja. Työtä 12 h kerralla plus työmatkat, kolmivuorotyö, tarvisi hoitopaikan.
Tämä tyyppi myös valehtelee ettei ole lukittuna vaikka on.
Sairastahan ja julmaa tuollainen on.
Älä ainakaan itse tarjoudu viemään sitä koiraa kunnon lenkille.
Sano sille äidille, että mitä jos vauva tukehtuu, kun ruokailee normaalisti? Tai tapahtuu kätkyt-kuolema? Hihihihi. Sen jälkeen äiti menee niin päästään sekaisin, että voit tehdä lasun.