Lyhyenä naisena näytän helposti pönäkältä
Olen kokoa 161cm/56kg.
Olen urheilullinen ja minulla näkyy mm vatsalihakset. Olen pienirintainen ja minulla ei ole missään ekstraa mistä ottaa kiinni. Silti kun puen vaatteet päälle, en näytä miltään "pieneltä ja sirolta", miltä siis haluaisin näyttää. Vaikka vaatekokoni on xs/s, tuo vaatemyyjätkin minulle aina ensin kokoa m. Se on kuitenkin liian iso. Sitten ihmetellen tuovat pienempää.
Voi kun olisin sellainen linnunluinen enkä tällainen joka saa liikunnasta heti näkyvät lihakset :( en koe olevani kovin naisellinen.
Kommentit (43)
Samat fiilikset. Olen suunnilleen saman kokoinen (164/58) ja jotenkin "romuluinen". Leveät leuat, hartiat ja lantio, ja lisäksi rinnat kokoa 70G. Että pikkaisen on sellainen "maatalon emäntä" vaikka mitä laittaisi päälle
:(
Kroppia on erilaisia, ja lihakset kyllä voivat tuoda illuusiota pönäkkyydestä.
Itse olen todella pienirintainen 163/51 ja mielestäni raskasluinen, esim. rinnanympärys on aika suuri vaikka kylkiluut näkyy. Katsoin parhaaksi jättää raskaan lihaskunnon pois rutiineista ja harrastan lähinnä pilatesta ja kehonpainotreeniä.
Hyvä ryhti ja istuvat vaatteet tekevät paljon ulkonäölle.
Olette kaikki ylipainoisia, ja tuskin niin lihaksikkaita, mitä väitätte. Olen sua Ap 10 cm pidempi ja painan 10 kg vähemmän, ja näytän sopivan hoikalta. Pudota painoa, niin pönäkkyys katoaa. Se kuusi kiloakin riittää varmasti:)
Vierailija kirjoitti:
Olette kaikki ylipainoisia, ja tuskin niin lihaksikkaita, mitä väitätte. Olen sua Ap 10 cm pidempi ja painan 10 kg vähemmän, ja näytän sopivan hoikalta. Pudota painoa, niin pönäkkyys katoaa. Se kuusi kiloakin riittää varmasti:)
No täällä ihmetellään ja äimistellään, mutta kun sanotaan niin kuin asia on, ei sekään ole hyvä. Jos on pönäkkä, läskiä on liikaa!
Etsikää omalle vartalotyypille sopivia vaatteita, kaikki leikkaukset ja kuosit eivät imartele kaikkia. Google: vartalotyypit / body shapes. Väreillä ja kuvioilla tilannetta voi tasapainottaa huomattavasti ja pituusvaikutelmaa pystyy lisäämään mm. käyttämällä samaa väriä ylä- ja alaosassa. Lisäksi kannattaisi käyttää omaan hiusten-, ihon- ja silmien väreihin sopivia värejä (12 vuodenaikatyyppiin jaettu värianalyysi).
Ap, älä ryhdy laihduttamaan, lopputilanne voi olla nykyistä huonompi. Korosta parhaita puoliasi ja nauti elämästä.
Pitkänä vasta hankalaa onkin. Täytyy olla langan laiha näyttääkseen edes jotenkin pieneltä ja silti näyttää kömpelöltä ja isolta pitkine raajoineen.. lyhyt nainen voi olla pyöreä ja silti taskukokoinen ja söpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täällä ihmetellään ja äimistellään, mutta kun sanotaan niin kuin asia on, ei sekään ole hyvä. Jos on pönäkkä, läskiä on liikaa!
Ilmoittamillasi mitoilla 171cm/46kg olet vaikeasti alipainoinen, eikä sinun tulisi huudella yhtään kenellekään heidän painostaan. Et ole sopivan hoikka, olet sairaalloisen laiha.
Vetäisin tuossa eilen 3 litraa punaviiniä hanasta ja nyt minä näytän ihan pänikältä.
Mun miehellä on enemmän ylipainoa kuin mulla, siis myös BMI on reilusti isompi. Mutta koska hän on pitkä niin hän ei näytä läskiltä toisin kuin minä, jolla on vaan muutama kilo ylimääräistä. Totuus asiasta tuli myös lasten suusta, joten mitäpä sille mahtaa...
Se on se prkl ruumiinrakenne. Olen itse 167/58 ja käytän kokoja s tai 34 (yläosa) ja m tai 36 (alaosa). Silti näytän paljon isommalta ja mun vaatekooksi veikataan 38. Esimerkiksi työkaveri joskus tarjosi yhtä juhlamekkoaan lainaan kun olin häihin menossa ja jäi sitten epäröimään, että meneekö se mulle kun on kuitenkin 36. Mekko oli sovittaessa mulle liian iso.
Mulla on pitkät jalat, leveät hartiat ja lyhyt keskivartalo vailla mitään vyötäröä (ei kerkeä tulla kun kylkiluiden alta alkaa melkein heti lantioluut, että tähän pituuteen saa mahtumaan mun jalat). Siksi näytän isolta, vaikka olen tosiasiassa hyvin pieni.
Mä olen 168cm ja 60kg. Näytän sirolta, treenaan mutta olen sopivan lihaksikas. Käytän kokoa 34/36. Kroppa on hoikka tiimalasi.
Olen myös 161 pitkä ja tällä rakenteella näytän sirolta ja sopusuhtaiselta max 50-51 kiloisena, muuten alkaa olla allia ja sääret paksuhkot. Painan nyt 48 kiloa ja se on ainakin minun luustollani hyvvä, ei liian laiha, muttei myöskään "pökkelö". Lyhyemmillä jo pari kiloa vaikuttaa aika paljon olemukseen kyllä ja jos haluaa säärien näyttävän "pitkiltä" niin pitää olla jo aika hoikka. Sinänsä minä kyllä pidän koostani enkä haluaisi olla yhtään pidempi, mutta se on kyllä totta, että tällä varrella ei ole varaa hirveästi mässäillä. :D
Paino ei muuten kerro ihan kaikkea. Treenaava voi painaa enemmän...se on se kehonkoostumus. Silloin kun olin laiha (53kg) niin olin löysempi kuin nyt 60kg. Ja käytän samaa kokoa siis.
T. 17
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 167/58 --- olen tosiasiassa hyvin pieni.
Oletko pienempi kuin joku 150 cm pitkä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse 167/58 --- olen tosiasiassa hyvin pieni.
Oletko pienempi kuin joku 150 cm pitkä?
En tietenkään. Sanoin näyttäväni isolta vaikka olen hyvin pieni. En tehnyt mitään vertailuja mihinkään muuhun kuin isoon kokoon.
Lopeta urheilu ja lopeta syöminen, niin kuihdut.