Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaluokkalaisen herätys aamulla

Vierailija
12.11.2019 |

Kuinka paljon ennen kouluun lähtöä teidän ekaluokkalainen herää/on herätettävä että hän saa aamuhommat tehtyä? Meillä lapsi herätetään tuntia ennenkuin pitää lähteä kotoa mutta se ei tunnu riittävän. Joka aamu menee tappeluksi kun hän ei saa tehtyä mitään.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herää itse pirteänä, kun menee klo 20 nukkumaan. Monelta teillä täytyy herätä?

Vierailija
2/16 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on etupäässä kurinpitokysymys saada lapsi tekemään asioita reippaaseen tahtiin vaikka tämä itse tahtoisi vitkutella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teet tai itket ja teet". Siinä on ne vaihtoehtot mitkä lapselle annetaan. Mitään kolmatta vaihtoehtoa kuten "leikit nyt 10 min, sitten kiukuttelet 5 min ja sitten ehkä teet" ei anneta.

Vierailija
4/16 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herätään 7:00, kouluun lähdetään 8:15. Ehtii hyvin ja jää vielä aikaa piirrellä yms. Meillä mennään nukkumaan 19:00 ja lapsi pitää herättää aamuisin. Kuopus herää vähän ennen herätystä itsekseen.

Vierailija
5/16 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ekaluokkalainen menee nukkumaan klo 20 ja kahdeksan aamuina kello soi seitsemältä. Hoitaa aamutoimet yleensä ihan reippaasti, itse pitää muistaa ne tehdä kun saatetaan olla jo töissä. Ysin ja kympin aamuina käyttää myös koiran pihassa ennen kuin lähtee.

Vierailija
6/16 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on kello soimassa 07. 07.05 on pessyt hampaat, 07.10 pukenut, 07.15 aamupalaa ottaa kaapista. 07.30 lähtee kävelemään kouluun. Perillä 07.45.

Vierailija
7/16 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutiinit. Nukkumaan klo: 20, herätys 7.00. Illalla katsotaan niin pitkälle kaikki valmiiksi, kuin mahdollista. Itse huolehtii, enkä puutu asiaan. Itsepä kärsii seuraukset, jos myöhästyy.

Vierailija
8/16 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle kello käteen ja lista seinään mikä mikä aamutoimi tehdään mihinkin kellonaikaan.

Vierailija
9/16 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat aina olleet vähän liiankin vähäunisia, ja kun klo 20 maissa mennään sänkyyn, luen kirjaa iltasaduksi 20:30 asti ja unessa ovat viimeistään klo 21, niin aamulla heräävät ihan itsestään joskus 6-6:30 välillä. Sentään vähän parannusta siihen, kun vauvana ja taaperona heräsivät aina klo 5 huolimatta siitä, miten myöhään oltiin menty nukkumaan. Mutta siis, herättyään ottavat itse aamupalaa ja pukevat päälle, ehtivät olla 1,5-3,5 h hereillä ennen koulun alkua. Jossain vaiheessa naksautan telkkarin kiinni, että lopettavat lastenohjelmien katsomisen ja tekevät muut aamuhommat loppuun ja lähtevät (olen siis itse äitiyslomalla kotona).

Vierailija
10/16 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukkumaan 20.30-21.00 välillä ja herätys klo 6.30. 7.30 lähdetään viemään kouluun (eri paikkakunnalla, noin puolen tunnin matka). Koulu alkaa 8.15.

Hyvin ehtivät noin puolessa tunnissa tehdä kaiken, jää aikaa vielä piirtelyyn yms. Lapset 7v ja 9v.

Vierailija
11/16 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä herää itse pirteänä, kun menee klo 20 nukkumaan. Monelta teillä täytyy herätä?

Herätys on 7.15. Nukkumaan menee 20-20.30.

Vierailija
12/16 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Teet tai itket ja teet". Siinä on ne vaihtoehtot mitkä lapselle annetaan. Mitään kolmatta vaihtoehtoa kuten "leikit nyt 10 min, sitten kiukuttelet 5 min ja sitten ehkä teet" ei anneta.

Niin siis joka aamu on itke ja tee-meininki. Olisi kiva jos aamut sujuisivat.

Vierailija
13/16 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

19.30 nukkumaan. Herää itse klo. 6.00-6.30. Kouluun lähdetään klo. 7.30. 

Ei ole oikeastaan ajalla väliä kuinka paljon sitä on, välillä hommat sujuu hyvin, välillä ei millään. Aika usein hän on omissa maailmoissaan puolet aamusta, niinkuin on ollut koko pienen ikänsä. Rajoja ja hermoja vaatii vanhemmalta. 

Vierailija
14/16 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutiinit on, vaatteet katsottu illalla valmiiksi, tietää kelloa sen verran että missä kohtaa pitää olla tehty mitäkin ja missä kohtaa pitää lähteä ovesta ulos. Homma ei toimi.

Vierailija
15/16 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti ennen koulun alkua herätys ja vartti ennen koulun alkua lähtö. Tokaluokasta alkaen lapset toimineet itsenäisesti niinä aamuina, kun en ole etänä tai mene myöhemmin jonkin reissun johdosta. Herätys, pue, aamiainen, hammastenpesu ja jos aika jää saa puuhata muuta ennen lähtöä.

Vierailija
16/16 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on etupäässä kurinpitokysymys saada lapsi tekemään asioita reippaaseen tahtiin vaikka tämä itse tahtoisi vitkutella.

Tuo ei pidä paikkaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä