Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tyhmintä mitä olet tehnyt työelämässä?

Vierailija
12.11.2019 |

Mikä on tyhmintä mitä olet tehnyt työelämässä? Mitä kadut tai mitä vinkkaisit muille että ei näin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jättänyt ainakin 3 kertaa menemättä haastatteluun ns. hyvään paikkaan, PERUMATTA -> on luultavasti ollut merkittävä vaikutus uraani

- roikkunut kamalissa hanttihommissa useita vuosia, koska a) olin niin ihastunut työkaveriini ja halusin olla vain hänen lähellään b) tunsin kuuluvani siihen huonoon työyhteisöön ja heistä oli tullut mulle tärkeitä ihmisiä -> asiat olisi voinut selvittää työn ulkopuolellakin, ps. eihän näistä mitään tullut

- aiheuttanut kymmenien tuhansien eurojen materiaalivahingot -> syytän huonoa perehdytystä, onneksi vakuutus korvasi

Vierailija
22/25 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin työporukan yhteiseen whatsupp keskusteluryhmään alastonkuvia itsestäni. Ihan selvinpäin. Halusin piristää työporukkaa. En ole enää töissä siellä.

Kyllä, olishan sitä voinnut vähän miettiä. .. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmintä on se, että olen tehnyt lähes 10 vuotta pätkiä samalla työnantajalla ja luullut, että se johtaa lopulta vakituiseen paikkaan. Olen uuvuttanut itseni burnoutin partaalle ja ollut liiankin kiltti ja joustava, koska kuvittelin saavani siten vakituisen paikan. Nyt olen ilmeisesti saamassa "potkut" joulun jälkeen. Työpaikoista ei ole puutetta, koska uusia työntekijöitä tulee koko ajan lisää, jopa suoraan vakituiseksi. En usko olevani ihan täysin p***a kuitenkaan, koska ei huonon työntekijän sopimuksia jatketa kymmentä vuotta.

Opin tästä, että seuraavassa työpaikassa katson määräaikaisuuksia korkeintaan vuoden. Sitten alan aktiivisesti kyselemään mahdollisuuksistani vakituiseen työhön. Jos sellaista ei ole näköpiirissä, alan katsoa uutta työpaikkaa. Toiseen 10 vuoden pätkäputkeen en ala.

Tällaisessa tilanteessa kannattaa kysyä liitolta neuvoa jos olet ollut vuosikausia määräaikainen ja sinne palkattu uusia vakituisia. Ota selvää asiasta onko mennyt ihan lakien mukaan ennen kuin alistut kohtaloosi tulla potkituksi pois.

Vierailija
24/25 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ylipäätään menin työelämään...

Vierailija
25/25 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä työpaikassa jo todella kauan sitten, vuonna 1986 sain neuvon silloiselta esimieheltäni jonka muistan aina, hän kun kehotti näin, nimeltäni mainiten. Kiteytti olennaisen jonka olen huomannut olevan totta. 

"muista aina, että työnantajan muisti on lyhyt"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme