Miten pidätte pöytäliinan puhtaana?
Olisi kiva pitää ihan normaalia kankaista pöytäliinaa, mutta tuo näyttää sotkeutuvan jo heti ensimetreillä. Miten entisvanhaan nuita pidettiin siistinä? Pyykättiin käsin pikku loiskeet?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Pidetään päällä toista pienempää.
Mutta tätä pitää sitten pyykkäillä usein? Olen myös kokeillut tabletteja, mutta niitäkin pitää sitten olla pyykkäilemässä yhtenään, eikä nekään näytä suojaavan kaikkia loiskeita itse pöytäliinasta.
Ap
Minulla on liina jossa kostealla liinalla pyyhkimistä kestävä pinta eikä kahvitahrat tms. imeydy kovin helposti liinaan.. Ei niin tömäkkä kuin vahakangas mutta helposti käsiteltävä. Sen voi tarvittaessa pistää pesukoneeseen,
Meillä oli aiemmin kerniliina, joka oli helppo kun pystyi vain pyyhkäisemään sotkut ruokailun jälkeen, ja pyykkäämään tarvittaessa (tosi harvoin). Kankainen pöytäliina tuntui ajatuksena jotenkin juhlavalta ja "luonnolliselta"/ekologiselta, mutta nyt jos sitä joutuukin pyykkäämään nuin usein, niin ei se enää mitenkään ekologiselta tunnu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla on liina jossa kostealla liinalla pyyhkimistä kestävä pinta eikä kahvitahrat tms. imeydy kovin helposti liinaan.. Ei niin tömäkkä kuin vahakangas mutta helposti käsiteltävä. Sen voi tarvittaessa pistää pesukoneeseen,
Eli varmaan tuo kerniliina. Palaan sen käyttöön, jos tuo kankainen pöytäliina alkaa tuntua liian hankalalta. Jotenkin tahtoisin vielä onnistua sen kanssa. Mielessä on vanhanvajan torpat joissa ol hienoja kirjailtuja pöytäliinoja käytössä. Liekkö sitten arkena, en tiedä, vaan ajatuksena olisi ihana.
Ap
Pidetään päällä toista pienempää.