Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 70-luvulla syntynyt liian vanha haaveilemaan iltatähdestä?

Vierailija
11.11.2019 |

70-luvun loppupuolella olen syntynyt ja syksyn aikana iski kaiken järjen vastainen vauvakuume, meillä on jo kaksi lasta joista nuorempikin siirtyy vuoden päästä yläkouluun. Kannattaako vauvahaaveet vaan unohtaa ja alkaa ootella kenties 10-15 vuoden päästä siintävää mummoiluaikaa..

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä haaveilla saa. Meidän iltatähti syntyi kun olin 35 ja pidin itseäni jo silloin vanhana.

Vierailija
22/29 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pien viimeinenkin -79 syntynyt on 40-vuotias, kuten varmaan tiesitekin jo. Onhan se vanha, muttei aina liian vanha. Iltatähti olisi kyllä kannattanut tehdä aiemmin, en ymmärrä näitä, jotka innostuvat ajatuksesta kun on viimeinen sauma. Miksei voinut tehdä aiemmin kun raskaus on turvallisempi ja lapsi todennäköisesti terveempi? Miksi? Eri juttu jos sitä ensimmäistä tai toistakaan ei vain tule yrityksestä huolimatta. Mutta on mielestäni liian vanha vasta alkamaan haaveilemaan jos vielä oikeasti aikoo ideansa toteuttaa. Liian epävakaa ihminen jos ei aiemmin tiedä haluaako iltatähteä vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kaksi lasta niin se olisi järjen köyhyyttä. Itse olen 40v mies jolla ei ole yhtään ja toi kysymys osui siksi kipeästi. Mietin tai siis tajuan olevani jo liian vanha.

Vierailija
24/29 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monta tapausta olen tavannut että iltatähti ei ollutkaan se terve suloinen vauva vaan kaikki voimavarat

nielevä erityislapsi. Siinä on avioliitto koetuksella ja saa heittää hyvästit helpolle elämälle jo isojen lasten

kanssa! Kannattaa ajatella järjellä eikä hormonihuuruissa.

Sama juttu, tästä ei vain tällä palstalla saisi puhua koska "jos riski on 1 % ja tuplaantuu 2 %:iin iän myötä, on riski edelleen pienen pieni vain". Tuntemistani perheistä yli 40-vuotiaiden äitien lapsilla on ollut vaikka mitä ongelmaa ja tietenkin voi olla, että olisi ollut muutenkin, mutta kun vanhemmilla (nuorempana saaduilla) lapsilla ei ole mitään. On vaikka mitä koulunkäyntiongelmaa ja vuoteen kastelua ja erikoisia ihottumia. Nuo ovat tietysti aika pieniä juttuja, mutta vanhempana voi paljastua muuksikin. Niin jos vain on jo saanut kokea pikkulapsiajan ja saanut omia lapsia niin kannattaisi mennä elämässä eteenpäin eikä vain jumiutua siihen yhteen kohtaan vuosikymmeniksi. Vain todistaakseen, että olen vielä hedelmällinen tai jotain, kyllä me kaikki tiedämme, että nelikymppisenäkin voi vielä raskautua, muttei aina kannata.

Kuitenkin vanhempien äitien (myös yli 40v) lapsilla menee keskimäärin paremmin elämässä.

https://yle.fi/uutiset/3-8810930

Vierailija
25/29 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kolmannen lapseni 40-vuotiaana ja olen hänestä hyvin onnellinen. Mitä olisikaan jäänyt maailmasta puuttumaan, jos hän ei olisi syntynyt. Ihana, rakas pikkuinen! Ja olen oikein hyvän ikäinen äiti hänelle. En edes ajattele olevani jotenkin vanha. Tämän piti mennä juurikin näin.

Vierailija
26/29 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monta tapausta olen tavannut että iltatähti ei ollutkaan se terve suloinen vauva vaan kaikki voimavarat

nielevä erityislapsi. Siinä on avioliitto koetuksella ja saa heittää hyvästit helpolle elämälle jo isojen lasten

kanssa! Kannattaa ajatella järjellä eikä hormonihuuruissa.

Sama juttu, tästä ei vain tällä palstalla saisi puhua koska "jos riski on 1 % ja tuplaantuu 2 %:iin iän myötä, on riski edelleen pienen pieni vain". Tuntemistani perheistä yli 40-vuotiaiden äitien lapsilla on ollut vaikka mitä ongelmaa ja tietenkin voi olla, että olisi ollut muutenkin, mutta kun vanhemmilla (nuorempana saaduilla) lapsilla ei ole mitään. On vaikka mitä koulunkäyntiongelmaa ja vuoteen kastelua ja erikoisia ihottumia. Nuo ovat tietysti aika pieniä juttuja, mutta vanhempana voi paljastua muuksikin. Niin jos vain on jo saanut kokea pikkulapsiajan ja saanut omia lapsia niin kannattaisi mennä elämässä eteenpäin eikä vain jumiutua siihen yhteen kohtaan vuosikymmeniksi. Vain todistaakseen, että olen vielä hedelmällinen tai jotain, kyllä me kaikki tiedämme, että nelikymppisenäkin voi vielä raskautua, muttei aina kannata.

Kuitenkin vanhempien äitien (myös yli 40v) lapsilla menee keskimäärin paremmin elämässä.

https://yle.fi/uutiset/3-8810930

Hmmm.. ehkä omaan näkökantaani vaikuttaa se, että minua 10 vuotta nuorempi sisareni on syntynyt nelikymppisille vanhemmille ja hän ei ole pärjännyt ikinä yhtään missään sen jälkeen kun oppi lukemaan. Tuo tutkimus viittaa siihen, että nainen, jolla on jo lapsia, on parempi äiti vanhetessaan ja kun perheen olot vakiintuvat. Voisiko sen iltatähden tehdä kuitenkin vähän aiemmin kuin vasta sitten kun riski saada erityislapsi on n. 50 %? Koko perhe kiittää. Miten se ajatus ei pälkähdä päähän vähän aiemmin? Nyt ap haluaisi tauon työelämästä, teinien kanssa ei olisi jaksanut vauvaa, piti lykätä? No jos mies on samoilla linjoilla niin saahan iltatähdestä haaveilla. Läheskään aina se iltätähti ei olekaan niin ihana vaan jollainlailla rasittavan erityinen.

Vierailija
27/29 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa yli 40-vuotiaille syntyneistä lapsista on täysin terveitä! Oma kuopukseni syntyi, kun olin 38-vuotias. Täydellisen terve futisjunnu sieltä tuli. Tsemppiä vain matkaan! Dolly Partonia mukaillen "one is only old, only if they choose to be..."

Vierailija
28/29 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sitten muistaa, että kohtelee tätä iltatähteä samalla tavalla kuin muita. Etenkin teinit voi katkeroitua, jos nuorimmalle annetaan erivapauksia vain sen takia, koska on iltatähti.

Vierailija
29/29 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haaveilen välillä että ehkäisy pettäisi ja saataisiin iltatähden jälkeinen tähti vielä. Järjellä ajatellen kuitenkin olemme liian vanhoja ja lapsia on jo useampi. Erityislapsi sekoittaisi pakan liian pahasti. Sterilisaatioon ei kuitenkaan kumpikaan ole halunnut vaan sattumalle on jätetty pienen pieni mahdollisuus, se riittää tyydyttämään meidän vauvahaavekuumeet. Ollaan siis nelikymppisiä molemmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi