Amazon.de – kokemuksia? Onko kukaan tilannut esim. joululahjoja?
Tulin netistä lukeneeksi, että Saksan Amazonista tilatessa postikulut ovat ilmaiset yli 39 euron tilauksille.
Löytyykö palstalta ketään, joka olisi Amazonin aktiivikäyttäjä, tai edes "sortunut" tilaamaan kerran tai pari? Oletteko koskaan törmänneet esim. rajoituksiin siitä minkä kokoista pakettia lähtevät toimittamaan ilmaiseksi? Onko kukaan sattunut hankkimaan esim. lapsille leluja joululahjaksi tuolta?
Kovasti sormia syyhyttäisi, kun huomasin, että lahjatoivelistalla olleita nukkeja saa Amazonista jopa 15 euroa halvemmalla kuin Suomesta, + kotimaan nettikaupoista päälle tulee vielä postikulutkin...
Kommentit (39)
Onko kukaan tilannut Visa Electronin kanssa, vai tarvitaanko aina Credit tai vähintään normi Debit?
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan tilannut Visa Electronin kanssa, vai tarvitaanko aina Credit tai vähintään normi Debit?
Tilaan aina Electronilla.
Tilaan jatkuvasti tuolta. Olen tilannut vaatteita, kosmetiikkaa ja lahjoja sukulaislapsille.
Postimaksut vaihtelevat; ne näkee vasta tilauksen loppuvaiheessa, juuri ennen maksamista. Joskus lähetyskulut ovat nousseet niin suuriksi, että olen perääntynyt ja jättänyt tilaamatta.
Eli siellä ei kaikki myyjät todellakaan anna ilmaista toimitusta yli 39 euron tilauksille.
Toimitus on aina ollut nopeaa, olen ollut tyytyväinen.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Kakkahattutäti kirjoitti:
Tilaan jatkuvasti tuolta. Olen tilannut vaatteita, kosmetiikkaa ja lahjoja sukulaislapsille.
Postimaksut vaihtelevat; ne näkee vasta tilauksen loppuvaiheessa, juuri ennen maksamista. Joskus lähetyskulut ovat nousseet niin suuriksi, että olen perääntynyt ja jättänyt tilaamatta.
Eli siellä ei kaikki myyjät todellakaan anna ilmaista toimitusta yli 39 euron tilauksille.
Toimitus on aina ollut nopeaa, olen ollut tyytyväinen.
No ei tietenkään, se on vain Amazonin oman varaston tuotteille.
Amazon.de ja myös uk ihan toimivia kauppapaikkoja. Ihan kaikki siellä eivät kuitenkaan toimita Suomeen. Lähetyskulujen ilmaisuuskin saattaa riippua kauppiaasta. Toimitukset tulevat yleensä hyvin ripeästi, tyyliin tänään tilaa, viim perjantaina perillä.
Jos tuotteeen hinta on yli 22€ (tjsp), niin Amazon laskee sille Suomen alvin maksuvaiheessa. Saksan alv 19% ja Suomen 24%, joten verottomaan hintaan tulee 5 pinnaa lisää hintaa.
Hyvin toimii. Aina tilaan pikana ja dhl toimittaa lähimpään pakettiautomaattiin. On hyvä kauppa jos haluaa tavaraa halvalla mutta ei halua odottaa kuukauden että tavarat tulee kiinasta.
Jos on tuotteita joita amazon ei toimita suomeen niin voi käyttää postinvälitysfirmaa. Tällä tavalla välttää myös tuon alv erotuksen mutta päälle tulee postituskulut.
Olen tilannut paljonkin, viimeisimpänä lapsen 1v juhliin ja joululahjat myös.
DHL toimittaa paketit vieläpä nopeasti.
Toisinaan teen vertailua ja jätän ostamatta, jos postituskulut ovat liian kalliit tuotteeseen nähden. Esim. tavara 8 e ja postitus 10 e. Joskus löydän Amazon.es:istä tai UK:n vastaavasta saman tuotteen edullisemmin ja raaskin silloin maksaa postituksestakin.
Amazon on huippu paikka löytää niin kalliimpaa tavaraa kuin halpiskrääsääkin edullisemmin.
Olen tilannut lasten leluja kun saa paljon halvemmalla. Ilmaiseksi tulee kotiovelle, suosittelen!:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaan aina Electronilla.
Onkohan vain Saksan Amazonin oma juttu että Electronkin toimii, vai toimiikohan myös Britti- tai Jenkki-Amazonissa?
Olen tilannut 3d tulostimen. Hyvin tuli perille.
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut lasten leluja kun saa paljon halvemmalla. Ilmaiseksi tulee kotiovelle, suosittelen!:)
Voiko todella olla *näin* halpaa... Prismassa, Cittarissa 60+ euroa maksaneita leluja kolmella kympillä! 😱😱
Tilaamme paljon Amazon.De:stä ja homma todellakin toimii. Tavara tulee maailmalta parissa päivässä ja on edullisempaa ja usein laadukkaampaa kuin Suomessa.
Viime viikon tiistaina tilasin LED-nauhaa ja maksoin korotetun kuljetusmaksun koska Postin lakko olisi paketin pysäyttänyt jonnekin. LED-nauhat tulivat kotiovelle DHL:n kuljettamana torstaina klo 17. Kotimaasta kun jotain tilaa tavara tulee milloin sattuu eikä kuljetuksen seurannasta ole mitään tietoa.
Eli suosittelen lämpimästi Amazon.De palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko todella olla *näin* halpaa... Prismassa, Cittarissa 60+ euroa maksaneita leluja kolmella kympillä! 😱😱
Fiskarsin halkaisukirves oli tuolta tilattuna 20 euroa edukkaampi kuin tuossa mukaedullisessa halpakaupassa.
Olen aktiivikäyttäjä mutta asunkin Saksassa ja posti kulkee meillä kuin unelma.
Tilasin DVD-soittimen ja oli todella positiivinen kokemus ja aion tilata jatkossakin, paketti tuli perille todella nopeasti (nopeammin kuin suomalaisten verkkokauppojen paketit).
Nostan vanhan keskustelun. Haluaisin tilata tuolta, mutta en halua antaa pankkikortin tietoja. Yksi maksutapa näyttää olevan lasku, kaiketi joku Klarnan tapainen. Onko kukaan tilannut tällä maksutavalla? Miten sujui? Ilmaisen toimituksen raja tuolla näyttää nousseen viime vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Nostan vanhan keskustelun. Haluaisin tilata tuolta, mutta en halua antaa pankkikortin tietoja. Yksi maksutapa näyttää olevan lasku, kaiketi joku Klarnan tapainen. Onko kukaan tilannut tällä maksutavalla? Miten sujui? Ilmaisen toimituksen raja tuolla näyttää nousseen viime vuosina.
Paremmassa turvassa se pankkikortin numero on Amazonilla kuin jossain suomalaisella s-ryhmällä tai verkkokauppa.comilla. Itse asiassa aika noni suomalainen verkkokauppakin pyörii Amazon yhtiön kehittämässä AWS pilvipalvelussa.
Yleensä on parempi käyttää verkkokauppaostoksissa luotto- kuin pankkikorttia koska jos sattuisi käymään jotain (tavara häviää postissa tms) niin yleensä luottokorttiyhtiöt tarjoavat paremman turvan.
Olen tilannut Amazonista varmaan satoja kertoja ja oikeastaan ikinä ei ole ollut ongelmia. Varsinkin jos tilaa niitä tuotteita jotka ovat Amazonin itsensä myymiä ja toimittamia (sold by Amazon tai fulfilled by Amazon) niin myös palautukset ja reklamaatiot ovat sujuneet helposti
Mä olen tilannut tuolta jo vuosia tuotteet. Hyvin toimii.