Miten päästä töihin kirjakauppaan?
Millaisia yli-ihmisiä kirjakauppojen myyjien täytyy olla? Tuntuu, että yksi vaikeimmista paikoista päästä töihin. Olen hakenut eri kauppoihin kuusi vuotta, välillä on ollut paikkoja auki ja välillä olen lähettänyt avoimen hakemuksen. En ole ikinä saanut vastaukseksi muuta kuin automaattisen kuittauksen hakemuksen perillemenosta. Pitääkö koulutus olla kaupan alalta, jotta on jotain mahdollisuuksia vai mikä mättää? Olen suomen kirjallisuuden maisteri, työkokemusta myynnistä ja asiakaspalvelusta on yli kymmenen vuotta. Olen kaksikielinen ja puhun vielä kolmea muutakin kieltä. Miksi en kelpaa haastatteluun edes sesonkiapulaisia haettaessa?
Olisikohan ratkaisuna jättää kuva pois ansioluettelosta. Ehkä eivät halua läskiä tiskin taakse...
Kommentit (62)
Tuli tämä ketju mieleen, kun näin taas tänään uuden työpaikkailmoituksen Suomalaisen kirjakaupan joulumyyjäksi.
Toivon, että ap:ta onnistaa työnhaussa vielä joku kaunis päivä.
Ongelma on ylitarjonta tässä mainituilla aloilla. Kulttuurialalla, kirjakaupoissa, kirjastoissa, toimittajina. Liian paljon koulutuksen saaneita, jotka kilpailevat vähistä työpaikoista.