Liukastumiseni on kaupungille KALLIS PAUKKU!
Eli liukastuin eräässä kaupungissa, kun siellä oltiin TÖRKEIMMÄLLÄ mahdollisella tavalla LAIMINLYÖTY hiekoitus. Kivusta ja särystä lähtee nyt 100 000 €:n lasku kaupungille. Tuli kallis paukku!
Oikeudet tietävä
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Laita ne nastakengät jalkaan.
Yhteiskunnan vastuulla on pitää jalkakäytävät turvallisina.
-eri
Se on sitä nykyaikaa, kun käräjöidään omasta liukastumisesta. Normi ihminen mietti askeleitaan eikä olisi heti sormi ojossa osoittamassa syyllistä kompurointiinsa.
Ap sä oot kaupungille kallis Paukku.
Ainahan sitä voi vaatia mitä tahansa, se onkin sitten eri asia mitä saa.
Yleensä todelliset kustannukset korvataan, eli sairaskulut ja ansionmenetys.
Höpö höpö. Mitähän iloa tästäkin aloituksesta tekijälleen oli?
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä nykyaikaa, kun käräjöidään omasta liukastumisesta. Normi ihminen mietti askeleitaan eikä olisi heti sormi ojossa osoittamassa syyllistä kompurointiinsa.
Ei se ole nykyaikaa. Paremminkin entisaikaan. Silloin korvaukset oli automaatti. Kukaan ei edes kyseenalaistanut asiaa ja kaikki tiesivät kuka on korvausvastuussa. Mutta kipurahoja ei saanut, kulut vain. Myös yksityisenpuolen maksut.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku saanut joskus liukastumisista tms korvauksia tienpitäjältä? Olen miettinyt näitä monesti, kun kunta hoitaa täällä todella huonosti kadut ja tiet. Kaatuminen liukkaalla tai säkkipimeässä kompurointi on täällä ihan arkipäivää.
Vaikka tämä aloitus onkin provo, niin on surullista, että ollaan menossa tuohon jenkkityyliin. Ei kaikenlaiset valopäät haastavat heti oikeuteen, jos itse mokaavat. Tai sitten jos muksu mokaa, niin vanhemmat haastaa oikeuteen. Tämän vuoksi moni koulu on lopettanut esimerkiksi lasketteluretket.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku saanut joskus liukastumisista tms korvauksia tienpitäjältä? Olen miettinyt näitä monesti, kun kunta hoitaa täällä todella huonosti kadut ja tiet. Kaatuminen liukkaalla tai säkkipimeässä kompurointi on täällä ihan arkipäivää.
No pitäisikö hieman investoida varusteisiin?
Itse kun liukastumisen seurauksena käsi meni pakettiin, hain korvaukset vakuutukseni kautta. Eikö näin ole yleensä tapana toimia? Olisiko minunkin kannattanut hakea kaupungilta korvauksia. Tuo 100 000 kuulostaa kuitenkin aika utopistiselta... Ehkä parempi mahdollisuus olisi saada mitään, jos pyyntö olisi realistinen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tämä aloitus onkin provo, niin on surullista, että ollaan menossa tuohon jenkkityyliin. Ei kaikenlaiset valopäät haastavat heti oikeuteen, jos itse mokaavat. Tai sitten jos muksu mokaa, niin vanhemmat haastaa oikeuteen. Tämän vuoksi moni koulu on lopettanut esimerkiksi lasketteluretket.
Näitähän on ollut.
Esim1: oikaisi jonkun tontin nurkan läpi kulkeneen epävirallista oikopolkua kuusikon läpi ojanpohjan kautta ja liukastui ja vaati tontin omistajalta korvauksia. Tuo oikopolku ei mitenkään siis liittynyt tontin varsinaiseen pihaan tai kulkureitteihin. Liukastujan mielestä kulkeminen olisi jotenkin pitänyt estää verkkoaidalla tms ettei olisi ollut velvollinen huolehtimaan kunnossapidosta.
Esim2: Liukastui rivitalon pihalla ja vaati taloyhtiöltä korvauksia. Rivitalossa kunnossapito oli järjestetty siten että jokaisen oli tarkoitus viikottain vuorollaan hoitaa hiekoitus. Liukastuminen tapahtui kyseisen henkilön omalla kunnossapitoviikolla.
Molemmat tietysti saivat korvauksensa
Aivan oikein AP, itse vaadin korvauksia myös!
Laita ne nastakengät jalkaan.