Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusaaja voitti BB:n!

Vierailija
10.11.2019 |

Suomi on kiusaajien maa.

Kommentit (209)

Vierailija
81/209 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tekee hyvää kun sateenkaariväkeä korpeaa!

Eikö se mene jakeluun että demokratia on nimenomaan demokratia. Enemmistö päättää ja vähemmistö on nimensä mukaisesti vähemmistönä. Vai haluaisitteko sittenkin sellaisen "vähemmistödemokratian" jossa ainoastaa fiksut ihmiset saisivat päättää asioista?

Ongelmana on että jotkut ovat niin kapeakatseisia että sektorin ulkopuolelle jäävät mm. realismi ja itsekriittisyys.

Kyllä minuakin harmittaa, vaikka olen umpihetero eläkkeellä oleva sairaanhoitaja jonka tuttavapiiriinkään ei kuulu sateenkaariväkeä.

(valitettavasti, voisin lisätä - opin Keviniltä todella paljon)

Minä myös äänestin Keviniä, viidelläkympillä. Alkoi niin ärsyttää ne kaikki trollaajat siinä varsinaisessa bb-ketjussa että halusin edes sillä tavoin osoittaa kannatukseni tuon poikkeuksellisen fiksun nuoren ihmisen rohkeudelle tuoda esiin arvojaan ja ajatuksiaan, olla oma upea itsensä - silti aina huomioiden toiset ensin.

Halusin että Kevinin kannatus näkyy vaikkei se voittoon asti riittäisikään.

Tuotannolle minulla onkin nyt yksi toive:

teillä olisi nyt tuhannen taalan paikka korjata sitä imagotappiota mikä tämän keskustelun otsikostakin on luettavissa, eli ellette halua profiloitua niiden asioiden perusteella joista kauden voittajaa on arvosteltu, voisitte lahjoittaa (edes) osan siitä summasta jolla Keviniä on äänestetty, niihin kohteisiin joita hän itse olisi voittosummastaan halunnut tukea.

Mielenterveystyö ja luonnonsuojelu ainakin olivat listalla, muistaakseni myös transnuorten tukeminen.

Katsokaa ne sieltä omasta ohjelmastanne, hyvä tuotanto, siellä ne on kerrottu.

Eikä kestä kiittää.

Sanoisin että tulos olisi win-win, meille kaikille osapuolille.

Vierailija
82/209 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisempina vuosina tuollaisella käytöksellä olisi lentänyt pihalle talosta. Onkohan ohjelman ohjaaja vaihtunut?

On. Ja tän kauden linja oli paskaa. Minkäänlaista väkivaltaa ei pitäisi hyväksyä. Mahtava viesti nuorisollekin. Kiusaa ja käy käsiksi, voita koko kisa.

Olisi pitänyt viskata hevon v*****n talosta rangaistuksena. Tuottajien selkärangat hyytelöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/209 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Kevin ollu ihana ja kiltti? Eikä todellakaan ystävällinen.

Ilkeilijä ja piikitteli toisia asukkaita minkä kerkesi. Ihan hirveää ylimielestä ja toisia alentavaa kommentointia Keviniltä. Kristiankin monesti sanoi, että Kevin on hyvä tyyppi, jolloin Kevin vaan katsoi nenänvarttaan pitkin Kristiania. Jo nyt on kumma kun ei Kevin voinnut yhtään hyvää sanaa päästää suustaan. 

Ihanaa, ettei tarvitse kuulla enää Kevinin piikittelyä ja toisten mollaamista huonoiksi, osaamattomiksi ja tyylitajuttomiksi.

En tiedä mitä formaattia olet katsonut. En kyllä havainnut Kevinistä mitään ylimielistä tai törkeää käytöstä koskaan. Joskus juu saattoi olla veemäinen, mutta niin oli kyllä moni muukin. Ei pieni v*ttumaisuus silloin tällöin ole kyllä niin paha, kuin jatkuva toisten haukkuminen, tappamisella uhkailu, aggressiivisuus ja ihan jatkuva vittuvittuvittusaatanavittu jne. Kevinin ilmeet ja eleet saattaa joku käsittää ylimielisyytenä, mutta minusta se ei kyllä ollut sitä.

Vierailija
84/209 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilkeilijä ja piikitteli toisia asukkaita minkä kerkesi. Ihan hirveää ylimielestä ja toisia alentavaa kommentointia Keviniltä. Kristiankin monesti sanoi, että Kevin on hyvä tyyppi, jolloin Kevin vaan katsoi nenänvarttaan pitkin Kristiania. Jo nyt on kumma kun ei Kevin voinnut yhtään hyvää sanaa päästää suustaan. 

Ihanaa, ettei tarvitse kuulla enää Kevinin piikittelyä ja toisten mollaamista huonoiksi, osaamattomiksi ja tyylitajuttomiksi.

Koulukiusattu kyllä tunnistaa milloin kehu tulee sydämestä ja milloin se sanotaan vain omaksi hyödyksi. Tällainen tästä tuli mieleen.

Vierailija
85/209 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin 24/7 todella usein, enkä nähnyt Kristianin osalta sellaista kiusaamista, kuin esim. Villen tai Kevinin osalta.

esim.

Krisu kutsui Jukkaa juntiksi ja Helmeriä runkkariksi. Haukkumista ja kiusaamista.

Vaikka kohteet eivät asiasta näyttäneet olevan moksiskaan, ei se asiaa tekemättömäksi tee. Siltikin ollaan kiusaamisen äärellä. Asiaa vielä toistaa ja toistaa kaiken muun potaskan ja kiroilun lisäksi, paisuttaa asiaa.

Asiaa ei ole kiva kuunnella vierestä, eikä edes kotona. Kyllähän tuohon suun soittoon moni yritti puuttua, mutta Krisun vastaus on: mä oon tämmöinen.

Jälleen on ymmärretty pieleen idea, että saat olla mitä haluat. - ei se tarkoita sitä, että sä saat olla älämölöttävä ilkiö. Saat toteuttaa itseäsi hyvien käytöstapojen puitteissa. Kuten esim Kevin teki! Hyvin onnistui olemaan oma itsensä ja suora, ilman turhan päiväistä haukkumista ja jatkuvaa kiroilua.

Kevin handlasin myös sarkasmin ja kaverillisen piikittelyn, kuten Krisukin. Näitä ei yleensä lueta kiusaamseen, kuten palstamamma niin usein tekee.

Vierailija
86/209 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikaisempina vuosina tuollaisella käytöksellä olisi lentänyt pihalle talosta. Onkohan ohjelman ohjaaja vaihtunut?

On. Ja tän kauden linja oli paskaa. Minkäänlaista väkivaltaa ei pitäisi hyväksyä. Mahtava viesti nuorisollekin. Kiusaa ja käy käsiksi, voita koko kisa.

Olisi pitänyt viskata hevon v*****n talosta rangaistuksena. Tuottajien selkärangat hyytelöä.

Tämä. Mitäköhän mieltä formaatin alkuperäinen keksijö on tällaisesta voittajasta. Ovatkohan tietoisia siitä millainen voittaja Suomessa on nyt valittu?

Vierailija
87/209 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin 24/7 todella usein, enkä nähnyt Kristianin osalta sellaista kiusaamista, kuin esim. Villen tai Kevinin osalta.

esim.

Krisu kutsui Jukkaa juntiksi ja Helmeriä runkkariksi. Haukkumista ja kiusaamista.

Vaikka kohteet eivät asiasta näyttäneet olevan moksiskaan, ei se asiaa tekemättömäksi tee. Siltikin ollaan kiusaamisen äärellä. Asiaa vielä toistaa ja toistaa kaiken muun potaskan ja kiroilun lisäksi, paisuttaa asiaa.

Asiaa ei ole kiva kuunnella vierestä, eikä edes kotona. Kyllähän tuohon suun soittoon moni yritti puuttua, mutta Krisun vastaus on: mä oon tämmöinen.

Jälleen on ymmärretty pieleen idea, että saat olla mitä haluat. - ei se tarkoita sitä, että sä saat olla älämölöttävä ilkiö. Saat toteuttaa itseäsi hyvien käytöstapojen puitteissa. Kuten esim Kevin teki! Hyvin onnistui olemaan oma itsensä ja suora, ilman turhan päiväistä haukkumista ja jatkuvaa kiroilua.

Kevin handlasin myös sarkasmin ja kaverillisen piikittelyn, kuten Krisukin. Näitä ei yleensä lueta kiusaamseen, kuten palstamamma niin usein tekee.

Pakkohan noiden muiden oli vain niellä kaikki paska kun bb ei asiaan juuri puuttunut. Mitä muutakaan he olisivat voineet tehdä jos halusivat pysyä itse talossa.

Vierailija
88/209 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa niin harras ahdasmielinen uskovainen Villekin arvosti Keviniä ja piti tätä hyvänä tyyppinä. Hän oli kyllä muiden asukkaidenkin keskuudessa pidetty ihminen ja se kyllä välittyi katsojillekin. En minä kyllä huomannut hänessä tuollaista käytöstä mitä sinä väität.

Vierailija
89/209 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Teijakin voitti aikoinaan ja hän oli kauhea nuorten naisten kiusaaja Annen kanssa. Loppua kohti vähän "inhimillistyi", mutta tämä johtui puhtaasti esim Annen lähdöstä ja ilmapiirin muutoksesta. Moni varmasti samastui kiusaavaan keski-ikäiseen sairaanhoitaja Teijaan koska niin moni on samanlainen täällä Suomessa..

Vierailija
90/209 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristianin voitto kertoo jotain olennaista vallitsevasta yhteiskunnallisesta tilasta. 

Vierailija
91/209 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt tuloksesta. Miten voi olla mahdollista, että päihteetön, kaikista hyvää puhuva henkilö häviää örveltävälle, sammakkoja suustaan puhuvalle junttapullalle?

Suomen kansahan tuon valitsi. No, saapahan paljon olutta voittorahoilla. Mahtavaa!

Vierailija
92/209 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt tuloksesta. Miten voi olla mahdollista, että päihteetön, kaikista hyvää puhuva henkilö häviää örveltävälle, sammakkoja suustaan puhuvalle junttapullalle?

Suomen kansahan tuon valitsi. No, saapahan paljon olutta voittorahoilla. Mahtavaa!

Ja nuuskaa.

Vierailija
93/209 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Teijakin voitti aikoinaan ja hän oli kauhea nuorten naisten kiusaaja Annen kanssa. Loppua kohti vähän "inhimillistyi", mutta tämä johtui puhtaasti esim Annen lähdöstä ja ilmapiirin muutoksesta. Moni varmasti samastui kiusaavaan keski-ikäiseen sairaanhoitaja Teijaan koska niin moni on samanlainen täällä Suomessa..

Läyhääjä oli joo mutta ei sentään väkivaltainen

Vierailija
94/209 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tekee hyvää kun sateenkaariväkeä korpeaa!

Eikö se mene jakeluun että demokratia on nimenomaan demokratia. Enemmistö päättää ja vähemmistö on nimensä mukaisesti vähemmistönä. Vai haluaisitteko sittenkin sellaisen "vähemmistödemokratian" jossa ainoastaa fiksut ihmiset saisivat päättää asioista?

Ongelmana on että jotkut ovat niin kapeakatseisia että sektorin ulkopuolelle jäävät mm. realismi ja itsekriittisyys.

Kyllä minuakin harmittaa, vaikka olen umpihetero eläkkeellä oleva sairaanhoitaja jonka tuttavapiiriinkään ei kuulu sateenkaariväkeä.

(valitettavast

i, voisin lisätä - opin Keviniltä todella paljon)

Minä myös äänestin Keviniä, viidelläkympillä. Alkoi niin ärsyttää ne kaikki trollaajat siinä varsinaisessa bb-ketjussa että halusin edes sillä tavoin osoittaa kannatukseni tuon poikkeuksellisen fiksun nuoren ihmisen rohkeudelle tuoda esiin arvojaan ja ajatuksiaan, olla oma upea itsensä - silti aina huomioiden toiset ensin.

Halusin että Kevinin kannatus näkyy vaikkei se voittoon asti riittäisikään.

Tuotannolle minulla onkin nyt yksi toive:

teillä olisi nyt tuhannen taalan paikka korjata sitä imagotappiota mikä tämän keskustelun otsikostakin on luettavissa, eli ellette halua profiloitua niiden asioiden perusteella joista kauden voittajaa on arvosteltu, voisitte lahjoittaa (edes) osan siitä summasta jolla Keviniä on äänestetty, niihin kohteisiin joita hän itse olisi voittosummastaan halunnut tukea.

Mielenterveystyö ja luonnonsuojelu ainakin olivat listalla, muistaakseni myös transnuorten tukeminen.

Katsokaa ne sieltä omasta ohjelmastanne, hyvä tuotanto, siellä ne on kerrottu.

Eikä kestä kiittää.

Sanoisin että tulos olisi win-win, meille kaikille osapuolille.

Oletko nyt vähän daiju? Et sinä antanut sitä rahaa Kevinille vaan tuotantotiimille.

Ajattelin että se olisi tullut ilmi tekstistäni, mutta selvennetään nyt sitten.

Ymmärsin toki - ja ymmärrän edelleen - että jokainen äänestyseuro valuu tuotannon pohjattomaan taskuun.

SIITÄ HUOLIMATTA halusin näyttää kannatukseni Kevinille, en pelkkänä somekirjoitteluna vaan äänestämällä. Sen näkyvyyden vuoksi.

Että hänellä on sitä kannatusta.

En tietenkään luota pätkääkään tähän äänestystapaan/käytäntöön jossa yhdellä istumalla voi tykittää sen 50 ääntä, mutta kuten kerroin jo, olin niin ärsyyntynyt siihen miten ahdasmielisiä asenteita vielä tänä päivänä esiintyy, ja miten käsittämättömiä kommentteja sitä joutuukaan lukemaan.

(Luulin että niistä omien nuoruusvuosieni ennakkoluuloista kaikkea erilaista kohtaan olisi jo aikoja sitten päästy)

Mutta sen sijaan että keskittyisin harmittelemaan rahanmenoani ikäänkuin "hukkaan", päätinkin ajatella rakentavasti ja esittää tuon pikku ehdotuksen.

Saat siis valita:

a.olen täysin naiivi (sorry, daiju) tai

b. kunhan vähän piruilen tuotannolle (en siis oikeasti usko niiden luopuvan eurostakaan)

Peeäs. Tässä iässä saa onneksi haaskata omia rahojaan mihin tykkää. Mutta kiitos huolenpidosta.

Vierailija
95/209 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään äänestänyt. Keviniä kannatin ja eipä mennyt mun rahoja Krisulle.

Euro yhdestä äänestä, pidän mielummin rahani itse.

Vierailija
96/209 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIssäs kohtaa mitään väkivaltaa on ollut? Jos meinaat sitä kun krisun käsi kävi pastorin kurkulla niin siinähän hänellä oli käsi auki eikä puristanut yhtään?

Vierailija
97/209 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään äänestänyt. Keviniä kannatin ja eipä mennyt mun rahoja Krisulle.

Euro yhdestä äänestä, pidän mielummin rahani itse.

Lisään vielä että tuskin katson ensi vuonna koska senkin voittaa joku ääliö.

Vierailija
98/209 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIssäs kohtaa mitään väkivaltaa on ollut? Jos meinaat sitä kun krisun käsi kävi pastorin kurkulla niin siinähän hänellä oli käsi auki eikä puristanut yhtään?

Krisu käytti henkistä väkivaltaa Jukkaan, Miraan, Tarinaan ja Villeen.

Vierailija
99/209 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uejjje kirjoitti:

Niinpä, vajaa älyiset hurraa kun kiusaaja ja eläinten rääkkääjä voitti. Piereskelevä, kiroileva huntti jolla alkoholi ongelma

Ton krisun kaltaiset tyypit oli just niitä pahempia koulukiusaajia, ns, läpän varjolla kiusattiin 'mut kun läppä ja huumorii hei'

Uhkasi vielä kännissä ampua kaikki jos olisi ase

Kiusaajat äänesti kiusaajan voittoon

Tämä yllätti, että tuollakaan ei ollut mitään merkitystä. Joku toisessa ketjussa puolusti, että tuollainen huutelu on ihan normaalia kännipuhetta. Twitterissä oli myös samanlaisia vähätteleviä kommentteja. Siis ihan oikeasti henkeen kohdistuva uhkailu on normaalia känniläppää ihmisten mielestä?

Kyllä se on ihan normaalia. Esimerkiksi kaverini haukkui siskoani h u oraksi kännissä, josta kimmastuin niin että sanoin t apan ja r ais kaan hänen tyttöystävänsä . Tämän jälkeen rupesimme tappelemaan nyrkein.

Ei tuo kuulosta normaalilta.

Vierailija
100/209 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva sanoma nuorille et kiusaaja voittaa aina ja kiusaajat saa kiusata niin se on hyväksyttävää