Nainen, lähtisitkö kanssani treffeille?
Täytyy myöntää, että olen edelleenkin hieman hämilläni siitä miten moni olisi valinnut minut seurakseen sinne autiolle saarelle. Miltei pissaa lirahti päähän.
Ajattelinkin nyt tehdä gallupin jossa ei ole mitään pakkoa joutua kanssani mihinkään saarelle, kahvilaan tai kiipeilyradalle, vaan jokaisella on kaikki mahdollisuudet välttää seurani tai vaihtoehtoisesti hyökätä seuraani ja aiheuttaa traumatisoivia tilanteita kummallekin osapuolelle yrittäessään tutustua minuun.
Pakko myöntää sekin, että tulokset ovat minulle kaikissa tapauksissa suuri pettymys ja pelon aihe. Että sinällään ihan sama mitä vastaatte, tai vastaatteko ollenkaan.
Terveisin Naispelko26
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat fiksulta ja hauskalta ja mielelläni juttelisin kanssasi. Minua ei tarvitsisi pelätäkään, vaan voisit suhtautua minuun äitihahmona (tai jopa mummona). Pelkäätkö muuten omaa äitiäsi? Entä onko sinulla siskoja?
Et pitäisi häntä hauskana etkä fiksuna, jos olisit lukenut törkyviestit mitä tyyppi suolsi palstalle jokunen vuosi sitten. Ei eroa mitenkään palstan muista naisvihaajista. Sääliksi käy sitä hyväuskoista naista, joka tämän ihmisen kanssa lyö hynttyyt yhteen ja kun ensimmäinen vastoinkäyminen tulee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat fiksulta ja hauskalta ja mielelläni juttelisin kanssasi. Minua ei tarvitsisi pelätäkään, vaan voisit suhtautua minuun äitihahmona (tai jopa mummona). Pelkäätkö muuten omaa äitiäsi? Entä onko sinulla siskoja?
Et pitäisi häntä hauskana etkä fiksuna, jos olisit lukenut törkyviestit mitä tyyppi suolsi palstalle jokunen vuosi sitten. Ei eroa mitenkään palstan muista naisvihaajista. Sääliksi käy sitä hyväuskoista naista, joka tämän ihmisen kanssa lyö hynttyyt yhteen ja kun ensimmäinen vastoinkäyminen tulee...
No nyt alkaa kuulostaa jo tutulta. Naisvihaajaksi en kuitenkaan itseäni tituleeraisi, mutta ne viestit edelleen netistä löytyvät enkä niitä piilottele tai edes häpeä. Joskus kolmisen vuotta sitten niitä kirjoittelin enemmän ja vähemmän tosissaan.
Ja ihan turhaan säälit yhtään naista, koska voisi olettaa, että kun en ole tähänkään ikään mennessä naista löytänyt, niin tuskin ihan heti sellaista on tapahtumassa. Että ole huoletta vain ja keskitä säälisi johonkin vähän todennäköisemmin tapahtuvaan katastrofiin.
Terveisin Naispelko26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tämän ketjun pointti oli? "Huomasin olevani todella haluttua kuumaa kamaa, ai että helpotti etten olekaan"? Vai "Kertokaa nyt vielä kerran miten paljon minua himoitsette"?
Se, että valittiinko minut saarelle sen vuoksi, että oli ns. pakko. Vai sen vuoksi, että olisin jotenkin kiinnostava.
Ja kyllä, minulle on helpotus tietää se, että kyseessä oli ilmeisesti se pakko. Olen nimittäin joskus ahdistunut palstalla siihen, että minua jahdataan ilmeisen romanttisessa mielessä. Tätä ei onneksi tapahdu usein, mutta välistä tulee sellaisia tyyppejä joita en tiedä entuudestaan lainkaan ja heti ollaan "tyrkyttämässä itseään". Omalla tavallaan toki imartelevaa, mutta kun on tällainen vinksahtanut hahmo kuten minä, niin se aiheuttaa ahdistusta, hämmennystä ja sitä paljon mainostettua pelkoa.
Terveisin Naispelko26
Tätä kyseistä kohtaa nostamalla saanet olla rauhassa palstan naisilta. Tyrkky on naiselle kuin naiselle hemmetin paha sana.
M28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tämän ketjun pointti oli? "Huomasin olevani todella haluttua kuumaa kamaa, ai että helpotti etten olekaan"? Vai "Kertokaa nyt vielä kerran miten paljon minua himoitsette"?
Se, että valittiinko minut saarelle sen vuoksi, että oli ns. pakko. Vai sen vuoksi, että olisin jotenkin kiinnostava.
Ja kyllä, minulle on helpotus tietää se, että kyseessä oli ilmeisesti se pakko. Olen nimittäin joskus ahdistunut palstalla siihen, että minua jahdataan ilmeisen romanttisessa mielessä. Tätä ei onneksi tapahdu usein, mutta välistä tulee sellaisia tyyppejä joita en tiedä entuudestaan lainkaan ja heti ollaan "tyrkyttämässä itseään". Omalla tavallaan toki imartelevaa, mutta kun on tällainen vinksahtanut hahmo kuten minä, niin se aiheuttaa ahdistusta, hämmennystä ja sitä paljon mainostettua pelkoa.
Terveisin Naispelko26
Tätä kyseistä kohtaa nostamalla saanet olla rauhassa palstan naisilta. Tyrkky on naiselle kuin naiselle hemmetin paha sana.
M28
Enpä oikein tyrkky-sanasta itsekään pidä, mutta eipä oikein muutakaan sanaa mieleen tule kun monissa keskusteluissa huudellaan perääni ja sitä miten on ikävä, ja miten haluaa tavata jne. Tehdään oikein keskusteluja joissa surunaamojen kera ihmetellään minne olen kadonnut ja taas kerrotaan miten on ihan hirveä ikävä. Joo, tavallaan ihan hienoa, mutta itse koen sen ihan älyttömän ahdistavaksi. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että minuun halutaan tutustua jne. mutta tuollainen varsin suora lähestymistapa ja sen jatkuva rummuttaminen aiheuttaa minussa sen ahdistuksen ja jäätymisen. Erään tuollaisen "vainoajan" kanssa itseasissa viestittelinkin palstan ulkopuolella jonkin aikaa, ja hän oli oikeinkin mukava nuori nainen, mutta syystä tai kolmannesta keskustelumme hiipui ja lopahti. Että sinällään en edes mitenkään vihaa tai suuremmin ärsyynny noista tyrkyttäjistä, mutta pelästyn kyllä.
Se on vähän hankala osata suhtautua mitenkään järkevästi moiseen käytökseen kun ei ole oikein tottunut toimimaan naisten kanssa näissä merkeissä. Ja kun muutenkin on vähän ujo.
Luojalle kiitos, että en ole mikään julkisuuden henkilö jolla tuollainen "vainoaminen" olisi ihan eri luokkaa.
Terveisin Naispelko26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Naispelko26
M28
Enpä oikein tyrkky-sanasta itsekään pidä, mutta eipä oikein muutakaan sanaa mieleen tule kun monissa keskusteluissa huudellaan perääni ja sitä miten on ikävä, ja miten haluaa tavata jne. Tehdään oikein keskusteluja joissa surunaamojen kera ihmetellään minne olen kadonnut ja taas kerrotaan miten on ihan hirveä ikävä. Joo, tavallaan ihan hienoa, mutta itse koen sen ihan älyttömän ahdistavaksi. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että minuun halutaan tutustua jne. mutta tuollainen varsin suora lähestymistapa ja sen jatkuva rummuttaminen aiheuttaa minussa sen ahdistuksen ja jäätymisen. Erään tuollaisen "vainoajan" kanssa itseasissa viestittelinkin palstan ulkopuolella jonkin aikaa, ja hän oli oikeinkin mukava nuori nainen, mutta syystä tai kolmannesta keskustelumme hiipui ja lopahti. Että sinällään en edes mitenkään vihaa tai suuremmin ärsyynny noista tyrkyttäjistä, mutta pelästyn kyllä.
Se on vähän hankala osata suhtautua mitenkään järkevästi moiseen käytökseen kun ei ole oikein tottunut toimimaan naisten kanssa näissä merkeissä. Ja kun muutenkin on vähän ujo.
Luojalle kiitos, että en ole mikään julkisuuden henkilö jolla tuollainen "vainoaminen" olisi ihan eri luokkaa.
Terveisin Naispelko26
Noh, jos noin on, niin parempi ettet päästä naisia elämääsi sotkemaan. Funtsin vain tuota, kun palstalla kirjoitteli eräs itseäni sytyttävä neito, joka heitti flirttiä suuntaasi. Että mikäli täältä vielä bongaan, niin aion yrittää jos musta kiinnostuisi. Disney-prinsessa taisi olla nikki.
M28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin Naispelko26
M28
Terveisin Naispelko26
Noh, jos noin on, niin parempi ettet päästä naisia elämääsi sotkemaan. Funtsin vain tuota, kun palstalla kirjoitteli eräs itseäni sytyttävä neito, joka heitti flirttiä suuntaasi. Että mikäli täältä vielä bongaan, niin aion yrittää jos musta kiinnostuisi. Disney-prinsessa taisi olla nikki.
M28
Disney-prinsessa ei taida kyseistä nimimerkkiä käyttää muutoin kun minulle viestitellessään. Että sinällään häntä voi olla välillä vähän vaikeahko bongailla palstalta. Tosin paljastihan hän harrastuksistaan varsin paljon, ja ulkonäkökin on tiedossa suht hyvin. Minun kohdallani hän vaikuttaisi ainakin rauhoittuneen, joten saattanee olla ettei häntä enää "nimimerkillään" palstalla näy.
Terveisin Naispelko26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta puhuakseni ymmärrän tuon ahdistuksen. Vaikka kiinnostus olisikin imartelevaa, vain pieni osa siitä ihastuksesta todellisuudessa voi kohdistua aidosti sinuun, sillä emme lopulta tiedä sinusta kovinkaan paljoa. Loput henkilökuvasta on jokaisen omaa mielikuvituksen tuotetta. On hämmentävää, jos ihmiset näyttävät sekoittavan mielikuvan ja totuuden keskenään ilman mitään kritiikkiä.
Toisaalta, se mitä tiedämme, on että sinulla on hyvä huumorintaju ja olet mukava. Se ei tällä palstalla ole mikään itsestäänselvyys ja noilla ominaisuuksilla pieni fanituskin on ihan ansaittua.
Tässä on kyllä aikaslailla hienosti kirjoitettu viesti. Täällä palstalla olen saanut kuulla ties mitä ylistyksiä siitä millainen ihminen olen yms. Mutta kuten mainitsit niin lopulta minusta ei tiedetä juurikaan mitään, ja kaikki perustuu siihen miten kukakin pasltailija mielessään minut näkee ja kokee. Naispelko on se hahmo johon on helppoa kohdistaa omasta minästään jotain pieniä murusia, lähinnä niitä murusia joita ei kenenkään halua minusta tietävän. Voisi jopa sanoa, että Naispelko on aika rohkea hahmo, joka uskaltaa vähän asettua tiettyjä mielipiteitä vastaankin ja välistä kommentoida aika kärkkäästikin asioihin. Oikea ihminen Naispelon takana saattaa sitten olla ihan päinvastainen. Naispelko saattaa vaikuttaa mukavalta palstalla, mutta todellisuudessa hän saattaakin olla ihan m ulkku. Ja juurikin se välistä tapahtuva "ihailu" on ahdistavaa kun Naispelko on hahmo, osittain toki todellinen hahmo, mutta toisaalta taas aikaslailla väritelty ja ehkä vähän kaunisteltukin.
Terveisin Naispelko26
Osimoilleen näin. Uskoakseni joillekin on kai tyypillisempää ihastua tuolla tavalla etäisiin, vahvasti idealisoituihin hahmoihin. Ehkä se on jonkinlainen keino pönkittää omaa huonoa itsetuntoa; jos on oikein maassa ja yksinäinen, voi tuntua turvallisemmalta pitää vaaleanpunaiset lasit päässä ja olla kohtaamatta todellisuutta. Ehkä tällä on jotain yhtäläisyyksiä limerenssiin myös, vaikka tuskin yhtä vahvasta tunteesta onkaan kyse.
Vaikka hullaantuminen voi sinänsä olla harmitonta ja tiettyyn pisteeseen asti miellyttävää, sinua kohtaan se ei kuitenkaan loppupelissä ole reilua. Lopulta sinun roolisi on vain tukea toisen ihmisen fantasiaa, jonka kanssa omalla persoonallasi ei välttämättä ole juurikaan tekemistä. Se tuntuu menevän jollain tavalla jopa hyväksikäytön puolelle.
Tämä siis pohdintaa lähinnä siltä pohjalta, että
a) olen nähnyt joidenkin reaktioita sinuun tällä palstalla, b) itse koin tuollaisen epärealistisen limerenssi-hullaantumisen vaiheen teini-iässä (irl) ja c) olen palstalla pätevöitynyt keittiöpsykologian tohtori, tietysti.
t. 15.
Vastasin "en", koska olen nelikymppinen ja siten liian vanha sinulle.
Tein valinnan helpoksi ja manipuloin tuloksia.
Terveisin Naispelko26