Näin kumppani kannattaa oikeasti valita
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/201801262200698115
"Varsinkin naisille on tolkutettu vuosikaudet, että puolisoksi kannattaa valita turvallinen kumppani. Parisuhdetutkimuksen mukaan onnellisimpia ovat kuitenkin parit, joilla menee hyvin sängyssä."
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Eiväthän asiat ole toisiaan poissulkevia. Parasta lienee, jos turvallisen kumppanin kanssa sujuu hyvin sängyssä. Itselleni turvallisuus on kyllä välttämätöntä, jotta edes päästään lähempään kontaktiin.
Hyvä huomio. Sama itselläni, pidin vain tuota turvallisuutta niin itsestäänselvänä etten huomannut kuinka nuo tuossa lauseessa asetettiin vastakkain.
ap
Seksi seksi yhdyntä seksi seksi seksi. Ihan kuin elämässä ei olisi mitään muuta, kumppanikin pitäisi valita sen perusteella että kenen haluaa pumppaavan jotain ällöttävää limaa sisäänsä seuraavat 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Seksi seksi yhdyntä seksi seksi seksi. Ihan kuin elämässä ei olisi mitään muuta, kumppanikin pitäisi valita sen perusteella että kenen haluaa pumppaavan jotain ällöttävää limaa sisäänsä seuraavat 40 vuotta.
O-ou! Punainen lippu! Hälytys! Haivaara! Run Forrest, run!
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla penaalin terävin kynä. Sinunkin kannattaa valita nimenomaan sellainen puoliso, jolla on samanlainen suhtautuminen seksiin kuin itselläsi, sitähän tässä vain haluttiin sanoa. Sinun kohdallasi se on mies, joka ei tykkää pumppaamisesta.
Yhdelle on luontevaa mennä seksi edellä suhteeseen, toiselle ei. Itse en haluaisi puhua noin intiimistä asiasta henkilön kanssa, jota hädin tuskin tunnen, enkä varsinkaan mennä sänkyyn. Tämä ei kuitenkaan kerro mitään siitä, mikä on tilanne siinä vaiheessa, kun tunnen toisen kunnolla ja pystyn luottamaan häneen. Väittäisin ettei suhteen alku ole aina koko totuus.
Vierailija kirjoitti:
Yhdelle on luontevaa mennä seksi edellä suhteeseen, toiselle ei. Itse en haluaisi puhua noin intiimistä asiasta henkilön kanssa, jota hädin tuskin tunnen, enkä varsinkaan mennä sänkyyn. Tämä ei kuitenkaan kerro mitään siitä, mikä on tilanne siinä vaiheessa, kun tunnen toisen kunnolla ja pystyn luottamaan häneen. Väittäisin ettei suhteen alku ole aina koko totuus.
Mutta eikö sinunkin kohdallasi päde se, että sinulle sopisi parhaiten nimenomaan samalla tavalla seksiin suhtautuva ihminen? Sellainen, joka ei halua sänkyyn ennen kuin tunnetaan kunnolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö sinunkin kohdallasi päde se, että sinulle sopisi parhaiten nimenomaan samalla tavalla seksiin suhtautuva ihminen? Sellainen, joka ei halua sänkyyn ennen kuin tunnetaan kunnolla?
Mahdollisesti kyllä. Mutta siitä, että suhtautuu samalla tavalla seksiin suhteen alussa, ei pysty päättelemään mikä on tilanne kun suhde etenee. Jos molemmat haluavat mennä sänkyyn vasta tutustumisen jälkeen, ei sekään tarkoita välttämättä sitä että halut kohtaisivat, kun suhde etenee pidemmälle.
Artikkeli antoi käsityksen, että mikäli ihminen ei heti suhteen alussa halua puhua seksistä, tämä automaattisesti tarkoittaa ettei se ole kovin tärkeää hänelle. Tämähän ei tietenkään kaikkien kohdalla pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisesti kyllä. Mutta siitä, että suhtautuu samalla tavalla seksiin suhteen alussa, ei pysty päättelemään mikä on tilanne kun suhde etenee. Jos molemmat haluavat mennä sänkyyn vasta tutustumisen jälkeen, ei sekään tarkoita välttämättä sitä että halut kohtaisivat, kun suhde etenee pidemmälle.
Artikkeli antoi käsityksen, että mikäli ihminen ei heti suhteen alussa halua puhua seksistä, tämä automaattisesti tarkoittaa ettei se ole kovin tärkeää hänelle. Tämähän ei tietenkään kaikkien kohdalla pidä paikkaansa.
Juuri tuon takia haluan itse sekä puhua seksistä että harrastaa sitä jo suhteen alussa.
On kyllä verrattomasti helpompaa edetä seksin kautta suhteeseen kuin toisinpäin. Seksi on helppoa ja yhteensopivuus nopeasti todettu. Muu tutustuminen työlästä ja aikaa vaativaa. On siis fiksumpaa esikarsia sopiva kumppani ensin seksillä ja sitten tutustua paremmin jatkoon päässeisiin. On kamalaa jos tuhlaa kuukausia tai vuosia tutustumiseen ennen seksin aloittamista, jos sitten kuitenkin aina suurin osa osoittautuu kelvottomiksi ja kaikki pitää aloittaa alusta.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä verrattomasti helpompaa edetä seksin kautta suhteeseen kuin toisinpäin. Seksi on helppoa ja yhteensopivuus nopeasti todettu. Muu tutustuminen työlästä ja aikaa vaativaa. On siis fiksumpaa esikarsia sopiva kumppani ensin seksillä ja sitten tutustua paremmin jatkoon päässeisiin. On kamalaa jos tuhlaa kuukausia tai vuosia tutustumiseen ennen seksin aloittamista, jos sitten kuitenkin aina suurin osa osoittautuu kelvottomiksi ja kaikki pitää aloittaa alusta.
Varmasti tämä on hyvä tapa edetä niille, jotka pystyvät harrastamaan ja haluavat seksiä tuntemattoman kanssa. Minä en pysty enkä halua. Ajattelen yhteensopivuuden huomattavasti laajemmin kuin pelkkänä seksinä.
Entä jos se meneekin niin, että onnellisuus kasvattaa haluja, eikä niin että seksin harrastaminen tekee onnelliseksi! Myös eläinkunnassa lisääntymisen halut ovat suurempia kun olosuhteet ovat kunnossa...
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan hieman estynyt mies, koska minulla on (ollut) pieniä ennakkoluuloja naisia kohtaan joilla on (ollut) hirmuinen hoppu ja kiire päästä harrastamaan seksiä kanssani mahdollisimman pian. Voi toki olla, että en vain itse ole kohdannut naista, jonka kanssa asia olisi edennyt yheisymmärryksessä ja luontevasi ja vaivatomasi seksiin "heti" tai hyvin pian ensikohtaamisen jälkeen hänen kanssaan.
En nyt tarkoita, että seksin kanssa pitäisi odottaa loputtomasti, mutta en ole välttämättä itse halukas tai valmis seksiin vielä vaikka ny sitten kolmansilla treffien yhteydessä., vaikka muutoin saattaisin olla halukas jatkamaan samaan suuntaan naisen kanssa.
Yleisemmin kavahdan ajatusta, että olisi, jokin tietty määrä tapailukertoja, mihin alkaisn asettamaan rajaa, joiden perusteella tulisi viimeistään tai milloin aikaisintaan edetä harrastamaan seksiä.
Hämmentynyt olen heidän osalta, joka ovat sitä mieltä, että seksin harrastaminen merkitsisi aina sitä, että automaaisesi sen jälkeen olsi lupa tai oikeus uskoa, että suhde olisi jotenkin eriyisen vakaalla ja tukevammalla pohjalla niin, että sen jälkeen oltaisiin parisuhteessa eikä enää "vain" tunnustelu vaiheessa, aprikoiden, että voisiko toisen kanssa olla halukas olemaan ja elämään parisuheesa.
Itse edelleen toitotan sitä, että jos parisuhteen haluaa toimivan niin silloin sen kumppanin olisi hyvä olla samalla myös se paras ystävä jolle voi kertoa ihan kaikki asiansa. Samalla voisi ajatella sen kumppanin olevan myös turvallinen jos hänen kanssaan voisi keskustella kaikesta vailla huolta häpeästä tai muista ikävistä tuntemuksista. Näkisin myös niin, että seksikin sujuisi sellaisen kumppanin kanssa, joka hyväksyy sinut juuri sellaisena kuin olet, ja johon voit luottaa sen 100%:a. Miksi joku turvallisuus muka sulkisi pois hyvän seksin? Kai sellainen ns. "k ilttimies" voi olla sängyssä rajukin tarvittaessa.
Terveisin Naispelko26
Ei mitään väliä, kun parisuhteet ovat nykään vain seksisuhteita, joissa mies maksaa kysynnän ja tarjonnan erotusta kotitöillä.
Itse olen aavistanut seksin sujuvuuden ilman varsinaista seksiä. Kyllä vetovoiman tunnistaa. Toinen juttu on sitten se, kuinka paljon seksiä tarvitsee. Vaikka kemiat pelaavat mainiosti, seksiä ei välttämättä halua kovin usein ja se on ok. Meidän aikamme vain on niin outo, että seksiä hehkutetaan aivan järjettömästi. Ihmiset olisivat paljon onnellisempia, jos seksipuhe hieman laantuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla penaalin terävin kynä. Sinunkin kannattaa valita nimenomaan sellainen puoliso, jolla on samanlainen suhtautuminen seksiin kuin itselläsi, sitähän tässä vain haluttiin sanoa. Sinun kohdallasi se on mies, joka ei tykkää pumppaamisesta.
Tai juurikin mies, jonka kanssa seksi ei tunnu inhottavalta limojen pumppaamiselta. Ei sujuva seksi ja yhteensopiva kumppani tuolta tunnu.
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu ajatus diablo kakkosta pelaavasta nörtistä joka alkaa heti aamusta sohimaan kalulla naamaan ja sitten pumppaamaan limaa ainakin kahteen aukkoon? Monta kertaa päivässä pitää päästä purkamaan limaa.
Eiväthän asiat ole toisiaan poissulkevia. Parasta lienee, jos turvallisen kumppanin kanssa sujuu hyvin sängyssä. Itselleni turvallisuus on kyllä välttämätöntä, jotta edes päästään lähempään kontaktiin.