Lapsen kaveri 6v yritti pukea chinchillallemme nuken mekkoa, chilla näykkäisi ja nyt lapsen äiti syyttää minua
Vaikka olen nimenomaan sanonut, että _aina_ jos haluaa pitää chillojamme sylissä, niin minä valvon tilannetta ja lapset (omatkaan) eivät koske niihin ilman lupaa. Tämä yksi kaveri ei ollut uskonut vaikka tyttöni kielsi vaan oli ottanut chillan häkistä ja yrittänyt pukea nuken mekkoa.
Chilla oli säikähtänyt ja puraissut. Lasten isä sai pyydystettyä sen lipaston alta takaisin häkkiin. Kun kaveri lähti kotiin, sain vähän myöhemmin vihaisen puhelun hänen äidiltään. Tyttö oli kuulemma sanonut että pelkää nyt kaikkia eläimiä ja se on minun vikani.
En saanut suunvuoroa kertoa, että tyttö oli luvatta chillan kimpussa. Antaisinko asian olla vai vaivautuisinko vielä soittamaan ja kertomaan miten asia meni?
Kommentit (18)
Oliko se elukka uros? Tällöinhan asia on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Miksette valvoneet eläintä paremmin?
Kyllä tuon ikäisen pitää jo uskoa aikuisen sanaa.
Anna olla ja älä ota sitä eläinrääkkääjää enää teille. Tuollainen äiti ja lapsi ovat täysiä typeryksiä, jos eivät ymmärrä, mikä tuossa kuviossa oli oikeasti pielessä.
Ota ihmeessä yhteyttä ja kerro tilanne kunnolla.Kirjoita jos et saa puhelimessa suunvuoroa.Lapsen olisi myös hyvä oppia tottelevaisuutta ja noudattaa sääntöjä.Tämäkin olisi tuon äidin ja lapsen hyvä kuulla koska eivät ilmeisesti vielä tajua.
Miksi pidätte moisia petoja lemmikkeinä?
Mikä oli syytöksessään ydin? Ampuisin sen alas.
Omistaja ja vain omistaja on vastuussa kaikesta vahingosta. Elikko pois!
No ihan oikein että pelkääkin. Säästyypähän rottweilerin puremalta todennäköisemmin
Miksi ihmeessä tuollainen rotta on kotioloissa? Hyi helvata...
Onneksi pääsi karkuun, lapset voivat helposti rikkoa herkät luut. Kerro lapselle miten eläimiä pitää käsitellä ja anna silittää niin että pidät eläintä itse sylissä. Ei pelko kestä kauan kun vaan saa sen jälkeen hyviä kokemuksia eläimistä.
Nuken mekkoa o_O aivan älyvapaata. Millaiset traumat eläimelle tuosta jää?
Itsellänikin oli aikaisemmin chinchuja lemmikkeinä. Kerran yritin kokeilla laittaa valjaita yhdelle. No se kiljui ja juoksi ympäriinsä kierien maassa. Hyvä kun sain valjaat edes pois sitten.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi pääsi karkuun, lapset voivat helposti rikkoa herkät luut. Kerro lapselle miten eläimiä pitää käsitellä ja anna silittää niin että pidät eläintä itse sylissä. Ei pelko kestä kauan kun vaan saa sen jälkeen hyviä kokemuksia eläimistä.
Ei apn tarvitse alkaa toisen lapselle opettamaan mitään etenkään sen jälkeen kun lapsi ei apn kieltoa totellut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pidät koiraasi häkissä?
Luepa uudestaan, mikä eläin kyseessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa uudestaan, mikä eläin kyseessä
Varmaan sekoitti chihuahuan, mikä on ymmärrettävää. Saman kokoisia ovat.
Vierailija kirjoitti:
Chinchilla, ei chihuahua.
Miksette valvoneet eläintä paremmin?