Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS pohditaan miksi jotkut poliitikot haukkuvat diesel-autoilua vaikka se voisi olla helppo tapa poistaa liikenteen päästöt.

Vierailija
10.11.2019 |

Tätä on pohdittu täälläkin usein. Järjetöntähän se on.

https://www.is.fi/autot/art-2000006300612.html

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin nähdään taas että kannattaa aina tehdä päinvastoin kuin suositukset. Muita esimerkkejä:

Ravintoympyrä

Pehmeät rasvat vs tyydyttyneet rasvat

Korkosuojaus asuntolainaan

Järjen ääni

Vierailija
2/77 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tänä päivänä markkinoille tulevat, uusinta mahdollista tekniikkaa edustavat dieselautot päästävät putken päästä äärettömän vähän mitään myrkyllistä tai vaarallista, ja todella vähän hiilidioksidia, jonka päästömääristä pitäisi myös olla huolissaan. Koska dieselin – myös huomattavasti fossiilista perinnepolttoainetta ympäristöystävällisemmän biodieselin – demonisointi jatkuu, keskimääräiset hiilidioksidipäästöt ovat lähteneet jälleen nousuun."

Nousuun lähtee myös perussuomalaisten kannatus ken he ovat aina puhuneet järjen puolestä. Kun ihmiset vähitellen huomaavat ettei tämän hallituksen toiminnassa ole mitään järkeä, siirtyvät he persujen äänestäjiksi vaikka muuten puolue tuntuisi vieraalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hybridi-dieselien kehitys olisi ollut fiksua. Kaupunkiajot sähköllä ilman hiukkaspäästöjä, ja maantiellä bensakonetta pienemmät hiilidioksidipäästöt.

Vierailija
4/77 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hybridi-dieselien kehitys olisi ollut fiksua. Kaupunkiajot sähköllä ilman hiukkaspäästöjä, ja maantiellä bensakonetta pienemmät hiilidioksidipäästöt.

Harmi, että meillä on kaikkien aikojen paskin hallitus eikä järkeä kuunnella.

Vierailija
5/77 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu Suomessa tulee aina olemaan huippukallista vaikka menopeli toimisi pyhällä hengellä. Siihen nämä tulevaisuudessa kerättävät ruuhka- ja tienkäyttömaksut tähtäävät. On täysin selvää ettei valtio tule missään tapauksessa luopumaan kahdeksan miljardin euron vuotuisesta rahasammostaan.

Vierailija
6/77 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoilu Suomessa tulee aina olemaan huippukallista vaikka menopeli toimisi pyhällä hengellä. Siihen nämä tulevaisuudessa kerättävät ruuhka- ja tienkäyttömaksut tähtäävät. On täysin selvää ettei valtio tule missään tapauksessa luopumaan kahdeksan miljardin euron vuotuisesta rahasammostaan.

Tarvitaan uusi poliitikkoja päättämään. Vanhat puolueet ulos hallituksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/77 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastohössöttäjien mielestä tekniikka kehittyy vain uusiutuvien energiamuotojen osalta. Todellisuudessa uusiutuvissa on vähiten kehitysvaraa.

Vierailija
8/77 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoteollisuus on siirtymässä voimakkaasti sähköautoihin (ja myöhemmin vetyteknologiaan todennäköisesti) ja tämä asia ei ole Suomen päätettävissä oleva asia. Onko biodieseliä demonisoitu jotenkin? Itse en ole tällaista huomannut. Ellei Ohisalon miehen arvostelua lasketa sitten tähän kategoriaan. Voidaanko biosdieseliä helposti tuottaa suuria määriä siten että sillä voitaisiin korvata normaali diesel kokonaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/77 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Diesel tuottaa NOx-päästöjä

B) Pelkkä CO2-päästöjen pieni vähentäminen ei auta yhtään mitään

C) Diesel on meluisa

D) Biodiesel on vielä suurempi huijaus kuin sähköautot. Tuottaminen vie energiaa eikä biodieseliä todellakaan tule riittämään kuin muutamalle autoilijalle. Sähköntuotantoa sentään voi skaalata ylöspäin niin paljon kuin on tarve

Vierailija
10/77 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoteollisuus on siirtymässä voimakkaasti sähköautoihin (ja myöhemmin vetyteknologiaan todennäköisesti) ja tämä asia ei ole Suomen päätettävissä oleva asia. Onko biodieseliä demonisoitu jotenkin? Itse en ole tällaista huomannut. Ellei Ohisalon miehen arvostelua lasketa sitten tähän kategoriaan. Voidaanko biosdieseliä helposti tuottaa suuria määriä siten että sillä voitaisiin korvata normaali diesel kokonaan?

Se on hienoa, että liikenne sähköistyy. Jos kuitenkin otetaan pieniä päättäväisiä askelia oikeaan suuntaan ja nykyaikaistetaan liikennettä polttomoottorihybrideillä kunnes sähköautot ovat jokaisen ulottuvilla. Ehkä 10 vuoden päästä sähköautot ovat jo menneet polttomoottoriautojen ohi, mutta siinä vaiheessa tänään ostetut autot ovatkin jo vanhoja ja vaihdon tarpeessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/77 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoteollisuus on siirtymässä voimakkaasti sähköautoihin (ja myöhemmin vetyteknologiaan todennäköisesti) ja tämä asia ei ole Suomen päätettävissä oleva asia. Onko biodieseliä demonisoitu jotenkin? Itse en ole tällaista huomannut. Ellei Ohisalon miehen arvostelua lasketa sitten tähän kategoriaan. Voidaanko biosdieseliä helposti tuottaa suuria määriä siten että sillä voitaisiin korvata normaali diesel kokonaan?

Tämä on juuri se, mitä nämä dieselänkyrät eivät ymmärrä. Autoteollisuutta ei tippaakaan kiinnosta joku ituhippien biodiesel. Suuntaus on mennä tehokkaisiin sähköautoihin MIEHILLE. Esimerkiksi VW on jo ilmoittanut lopettavansa polttomoottorien valmistamisen kokonaan 2040.

Vierailija
12/77 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoilla dieselautoilla oli suuret pienhiukkaspäästöt, ja sitten oli tämä Volkkarin päästöhuijausjuttu. Varmaan niistä on jäänyt mielikuva että dieselit olisivat erityisen saastuttavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/77 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta ilmastoasiat pätkääkään, mutta sen sijaan vihaan meluisia polttomoottoreita ja niiden jatkuvaa huoltamista. Siksi haluan ajaa sähköautolla.

Vierailija
14/77 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diesel on kallista, etenkin biodiesel. Mieluummin ajan sähköllä. Sähkön hinta varmaan nousee tulevaisuudessa, mutta niin nousee dieselinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/77 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkömoottori on tekniikkana täysin ylivoimainen. Siksi meillä on sähköpotkulautoja eikä dieselpotkulautoja.

Vierailija
16/77 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole poliitikko, mutta olen aina haukkunut dieselautoilua. Tampereella paloi jälleen yksi dieselbussi. Ovat näköjään jatkuvasti tulessa. Sama koskee BMW:n henkilöautoja. Olisin peloissani jos meidän rivitalon katoksessa olisi BMW. Onneksi ei ole.

Vierailija
17/77 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A) Diesel tuottaa NOx-päästöjä

B) Pelkkä CO2-päästöjen pieni vähentäminen ei auta yhtään mitään

C) Diesel on meluisa

D) Biodiesel on vielä suurempi huijaus kuin sähköautot. Tuottaminen vie energiaa eikä biodieseliä todellakaan tule riittämään kuin muutamalle autoilijalle. Sähköntuotantoa sentään voi skaalata ylöspäin niin paljon kuin on tarve

Luitko juttua lainkaan? uo eivät päde nykyisissä diesel-autoissa.

Vierailija
18/77 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diesel on ehdoton, pieni kulutus ja vääntöä löytyy. Seuraava autoni on myös diesel.

Perssu

Vierailija
19/77 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoteollisuus on siirtymässä voimakkaasti sähköautoihin (ja myöhemmin vetyteknologiaan todennäköisesti) ja tämä asia ei ole Suomen päätettävissä oleva asia. Onko biodieseliä demonisoitu jotenkin? Itse en ole tällaista huomannut. Ellei Ohisalon miehen arvostelua lasketa sitten tähän kategoriaan. Voidaanko biosdieseliä helposti tuottaa suuria määriä siten että sillä voitaisiin korvata normaali diesel kokonaan?

Tämä on juuri se, mitä nämä dieselänkyrät eivät ymmärrä. Autoteollisuutta ei tippaakaan kiinnosta joku ituhippien biodiesel. Suuntaus on mennä tehokkaisiin sähköautoihin MIEHILLE. Esimerkiksi VW on jo ilmoittanut lopettavansa polttomoottorien valmistamisen kokonaan 2040.

Vuoteen 2040 on 20 vuotta. Jos autot on turvallisuuden sekä ekologisuuden kannalta vaihdettavat 10 vuoden välein, ehdimme vaihtaa tänä päivänä ostamamme autot vielä kerran ennen vuoden 2040 sähköautoilua. Harmi kannaltasi, että miehisyytesi vaatii sähköautoja. Minä valitsen autoni järkisyiden perusteella.

Vierailija
20/77 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A) Diesel tuottaa NOx-päästöjä

B) Pelkkä CO2-päästöjen pieni vähentäminen ei auta yhtään mitään

C) Diesel on meluisa

D) Biodiesel on vielä suurempi huijaus kuin sähköautot. Tuottaminen vie energiaa eikä biodieseliä todellakaan tule riittämään kuin muutamalle autoilijalle. Sähköntuotantoa sentään voi skaalata ylöspäin niin paljon kuin on tarve

Luitko juttua lainkaan? uo eivät päde nykyisissä diesel-autoissa.

Todellakin pätee. On ollut uutisia, että uusimmatkaan dieselit eivät oikeasti mene päästörajoihin käytännössä.  Lisäksi dieseltekniikka alkaa olla puhdistuslaitteistoineen (joka menee tukkoon tai poistetaan) niin kallista, ettei siinä ole mitään järkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan