Postin lakko voi viivyttää myös kela-tukien maksamista. Köyhien joulu vaarassa?
Näin luin lehdestä, että toimeentulotuen ja työttömyyspäivärahojen maksu voi viivästyä. Myös eläkelausunnot voivat jäädä posteihin :(. Taitaa olla monen köyhän joulu pilalla.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Eivät viivästy, mutta sen sijaan työkkäristä ei voi tulla työhönosoituksia enää tänä vuonna, kun kirje ei välttämättä mene perille.
kyllä ne oma palveluun nettiin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kiitos postilaisten. Kaikilla ei kelan toimistoa lähellä eikä nettiyhteyksiä.
Ja mistäköhän hemmetistä tällainen ihminen luulee saavansa sen paperilomakkeen? Se pitää joko tulostaa netistä tai käydä toimistolta hakemassa.
Tulee kuule ihan postin mukana päätöksen mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet ilmeisesti rullaavat normaalisti, joten postin lakko vaikuttaa siis alle eläkeikäisiin ihmisiin. Kenellä alle 63 vuotiaalla ei ole mahdollista käyttää nettiä?! Siinä saa jo peiliin katsella ja pitkään.
Nettiä voi käyttää, mutta kaikille ei myönnetä pankkitunnuksia, joilla voi kirjautua.
Heitä varten on olemassa mobiilivarmenne. Sitä voi käyttää myös näppäinpuhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Kelan toimisto voi olla hyvinkin kaukana ja kaikki ei osaa/voi käyttää nettipalveluja niin kyllä, joillekin on aika ankee joulu tiedossa. Av-mammat vaan ei tätä ymmärrä kun minä minä minä osaan näitä käyttää ja kelan toimisto on nurkan takana. Arkirealismi hakusessa vielä
Toiset etsivät ratkaisuja ongelmiin, toiset etsivät ongelmia ratkaisuihin.
Tämän keskustelun perusteella kaikki voivat hoitaa kaikki asiat netissä eikä postia tarvita mihinkään. Joten lakkoilkaa vaan postilaiset vaikka pari vuotta. Kukaan ei edes huomaa lakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kiitos postilaisten. Kaikilla ei kelan toimistoa lähellä eikä nettiyhteyksiä.
Ei! Vaan kiitos niiden, jotka haluavat HALPUUTTAA työläisten palkkoja.
Olen täysin postilaisten lakon takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelan toimisto voi olla hyvinkin kaukana ja kaikki ei osaa/voi käyttää nettipalveluja niin kyllä, joillekin on aika ankee joulu tiedossa. Av-mammat vaan ei tätä ymmärrä kun minä minä minä osaan näitä käyttää ja kelan toimisto on nurkan takana. Arkirealismi hakusessa vielä
Toiset etsivät ratkaisuja ongelmiin, toiset etsivät ongelmia ratkaisuihin.
Hohhoijaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeet ilmeisesti rullaavat normaalisti, joten postin lakko vaikuttaa siis alle eläkeikäisiin ihmisiin. Kenellä alle 63 vuotiaalla ei ole mahdollista käyttää nettiä?! Siinä saa jo peiliin katsella ja pitkään.
Nettiä voi käyttää, mutta kaikille ei myönnetä pankkitunnuksia, joilla voi kirjautua.
Heitä varten on olemassa mobiilivarmenne. Sitä voi käyttää myös näppäinpuhelimella.
Lienee päivänselvää, ettei sellaiselle, jolle ei myönnetä pankkitunnuksia ole mahdollista hankkia kuin prepaid-liittymä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät viivästy, mutta sen sijaan työkkäristä ei voi tulla työhönosoituksia enää tänä vuonna, kun kirje ei välttämättä mene perille.
Nekin näkee netistä. Ai niin, mutta Pihtiputaan mummolla ei ole nettiä.
Toki ne näkee netistä, mutta ilmeisesti laki velvoittaa ainoastaan vastaanottamaan kirjeet, joten ymmärtääkseni tällainen päätös on tehty.
Eikö Pihtiputaan mummo ole eläkkeellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse mitään skanneria, senkus ottaa puhelimella kuvan. Ja ihan samalla tavalla varmasti 90 % porukasta omistaa kamerapuhelimen tai edes tuntee jonkun, jolla on.
Hmm minun tai mieheni vanhemmat eivät omista kamerapuhelinta. Eikä varmaan ole kiva jotain tuttua pyytää kuvaamaan omia tulotositteitaan tms henkilökohtaisia juttuja.
Digikamera on siis se millä kuvan saa kelaan skannaamatta, aivan sama onko se puhelimessa vai erillinen kamera.
Vierailija kirjoitti:
KAIKEN asioinnin Kelan kanssa voi hoitaa verkkopalvelussa. Ellei ole verkkopankkitunnuksia, hakemukset liitteineen voi viedä Kelan toimistoon vaikka henkilökohtaisesti. Päätösten kirjallisten ilmoitusten viipyminen postissa ei vaikuta millään tavalla tukien maksamiseen.
Ei voi ihan kaikkea. Esimerkiksi lääkinnällisen kuntoutuksen hakemus piti lähettää postitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse mitään skanneria, senkus ottaa puhelimella kuvan. Ja ihan samalla tavalla varmasti 90 % porukasta omistaa kamerapuhelimen tai edes tuntee jonkun, jolla on.
Hmm minun tai mieheni vanhemmat eivät omista kamerapuhelinta. Eikä varmaan ole kiva jotain tuttua pyytää kuvaamaan omia tulotositteitaan tms henkilökohtaisia juttuja.
On sitten vakka löytänyt kantensa, jos teidän molempien vanhemmat on tt-tukiasiakkaita.
Eikä vain kelan tukien vaan kaikkien työttömyystukien. Myös liiton päivärahan.
Kiitti posteljoonit.
No nyt teidän on pakko mennä töihin!!! Tämä lakko voi muuttaa elämänne kulun!
Minä en voi saada soviteltua päivärahaa kun olin 2 pv töissä koska työnantaja ei voi laittaa palkkakuittia sähköpostiin vaan tulee aina postissa. Palkanmaksu tapahtuu toisella paikkakunnalla. Voi vitja. Nyt vasta tajusin kun luin tätä ketjua. Toivottavasti lyhyt lakko.
Vierailija kirjoitti:
Minä en voi saada soviteltua päivärahaa kun olin 2 pv töissä koska työnantaja ei voi laittaa palkkakuittia sähköpostiin vaan tulee aina postissa. Palkanmaksu tapahtuu toisella paikkakunnalla. Voi vitja. Nyt vasta tajusin kun luin tätä ketjua. Toivottavasti lyhyt lakko.
Sä voit kysyä työnantajalta, jos voisi näin lakon aikana laittaa sähköpostiin. Tai kysyä Kelasta miten toimit tämän asian kanssa lakon aikana.
Ei varmaan kannata jäädä vain murehtimaaan ja voivottelemaan ja jäädä pahimmassa tapauksessa kokonaan ilman rahaa.
Mulla on lääkäri just lähettänyt lausunnon Kelaan postin kautta, joten täytyy varmaan nyt alkaa soittelemaan ja kyselemään, jos siitä saisi kopion. Pakko kai sitten itse skannata tai viedä Kelaan.
Yksi joulu nyt menee hiukan vaatimattomammin.
Muistan joskus kun saimme kaiken jouluruoan lahjaksi anopilta. Itse tarjosin myöhemmin apua "ei kyllä me pärjätään".
Avustan jos pystyn jotakuta - henki altis mutta rahapussi laiha.
Nekin näkee netistä. Ai niin, mutta Pihtiputaan mummolla ei ole nettiä.