Pitääkö varata aika eläinlääkärin päivystykseen vai mennäänkö sinne vaan jonottamaan?
Siis ei olla koskaan tarvittu ao.asiaa. Yritin googlata mutta en saanut selvää. Olemme tuttavien luona käymässä Lohjalla ja koira ilmeisesti illalla venäyttänyt jalkaansa kun nyt aamulla ontui ylös noustessa. Esim Evidencia aukeaa klo 9.00 eli odotellaanko 9.00 ja varataan aika vai mennäänkö vaan. Netti ajanvarauksen kautta ei saanut varattua aikaa kun äkilliseen oksennukseen ripuliin tälle päivälle. Osaako joku neuvoa?
Muita päivystäjiä en löytänyt kun kunnallisen- soitin sen vastaajaan -, on varattu päivystysköynnillä hokee vastaaja.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Päivystykseen mennään jonottamaan. Toimii samalla tavalla kuin ihmisilläkin. Sisään tulo- ja kiirellisyysjärjestyksessä.
Kyllä meillä ainakin päivystävälle ell soitetaan. Eihän se useinkaan edes ole siellä toimistollaan vaan voi olla jossain työkeikalla. Ainakin täällä maalla.
Ite kattelisin ihan rauhassa maanantaihin. Omat koirat ontuu aika useinkin. Siltä varalta on rimadylia varastossa. Yleensä menee ohi muutamassa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivystykseen mennään jonottamaan. Toimii samalla tavalla kuin ihmisilläkin. Sisään tulo- ja kiirellisyysjärjestyksessä.
Kyllä meillä ainakin päivystävälle ell soitetaan. Eihän se useinkaan edes ole siellä toimistollaan vaan voi olla jossain työkeikalla. Ainakin täällä maalla.
Ok. Maalla voi olla eri systeemit. Mä ajattelin eläinlääkäriasemaa tms missä on useampi lääkäri. Maalla voi tosiaan olla vaikka jossain lehmää katsomassa. Soitto sitten varmaan paikallaan.
Vaikka sinne voisikin vain mennä jonottamaan, on järkevintä soittaa ensin. Yleensä osaavat aika hyvin kertoa mihin aikaan kannattaa tulla. Esim. juuri nyt siellä voi olla oikeasti akuutti potilas jonka henkeä yritetään pelastaa. Silloin voi luonnollisesti mennä hetki ennen kuin jonossa olevia keretään edes katsoa. Itse olen aina soittanut ensin, varsinkin kun ei ole ollut mikään oikeasti hätätilanne. Erikseen toki esim mahalaukunkiertymät tai auton alle jäämiset mitkä oikeasti vaatii hoidon sillä sekunnilla.