miksi opettajat ei nykyisin OPETA koulussa?
kokeisiin tulee ihan eri asioita mitä lapsi harjottelee kotona ja tekee läksyjä. Vanhempana on vaikea auttaa, kun tehtäviä on tietokoneessa ja sekalaisessa pinossa monisteita ja samoja asioita mitä näissä tehtävissä on ei ole sitten kokeissa. Vituttaa opettajien laiskuus.
Kommentit (22)
Eivät opeta aikuiskoulutuksessa tai ammattikorkeassakaan. Yliopistossa sentään oppi jotain vaikka oppiminen täytyi tehdä itse mutta ainakin sai laadukasta tietoa. Olen aikuinen ja opiskelen lisäkoulutusta aikuiskoulutuksessa missä opetus on pelkkä vitsi. Maksetaan siitä, että voidaan mennä "työharjoitteluun" (orjatöihin) missä työpaikka olettaa että koulu opettaa. Koulussa taas järjestetään muutama lähipäivä ja muuten saat itse etsiä tietoa Youtubesta. En usko että olisi kovin suuri vaiva koostaa edes jotakin materiaalia (opiskelen markkinointia) ja lähettää niitä vaikka oppilaille kun työharjoittelut kestävät yli puolet koko ammattitutkinnon ajasta.
Meillä on 600 oppilaan yläkoulussa 292 tuen piirissä olevaa oppilasta. Erityisopettajia on 2, koulunkäynninohjaajia 2. Voit laskea, ettei apua ole tarjolla. Pienluokkia on yksi, jota pitää toinen erityisopettajista. Sillä luokalla on 4 kehitysvammaista oppilasta. Häiriköille/erityislapsille ei ole tukea tarjolla. Ryhmäkoot 23-27 oppilasta. Yritä siinä sitten opettaa, kun ryhmässä on noin 11 oppilasta, joilla on joku diagnoosi.