Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisiä kenellä useampi korkeakoulututkinto?

Vierailija
08.11.2019 |

Siis enemmän kuin yksi,onko teitä? Mihin olette kouluttautuneet/kouluttaudutte ja mikä sai kouluttautumaan enemmän kuin yhden tutkinnon verran? Kiinnostaisi myös minkä ikäisenä aloititte molemmat opinnot? Tekikö kukaan kahta päällekäin, onkohan se edes mahdollista?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin syksyllä 2017 ensimmäisen korkeakoulututkintoni (yliopistotutkinto, yhteensä 5 vuotta kandi+maisteri) ja tammikuussa 2020 aloitan toisen (amk, 3,5 vuotta). Tarkoituksena olisi tehdä näitä samaan aikaan, sillä amk-tutkinto on monimuotototeutus eli läsnäolovaatimuksia tuskin on. Hieman mietityttää se, tuleeko olemaan liian rankkaa suorittaa samaan aikaan, mutta sen näkee sitten, kun toista tutkintoa alan tekemään. Olin jo ensimmäisen tutkinnon hakuvaiheessa kiinnostunut kummastakin alasta ja nyt ryhdyin tuumasta toimeen. Tutkinnot tukevat toisiaan ja avartavat tulevaisuuden työmahdollisuuksia.

Opiskeletko ap itse useampaa tutkintoa vai pohditko toisen tutkinnon aloittamista? :)

Vierailija
2/53 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usen DI + ktm yhdistelmiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin syksyllä 2017 ensimmäisen korkeakoulututkintoni (yliopistotutkinto, yhteensä 5 vuotta kandi+maisteri) ja tammikuussa 2020 aloitan toisen (amk, 3,5 vuotta). Tarkoituksena olisi tehdä näitä samaan aikaan, sillä amk-tutkinto on monimuotototeutus eli läsnäolovaatimuksia tuskin on. Hieman mietityttää se, tuleeko olemaan liian rankkaa suorittaa samaan aikaan, mutta sen näkee sitten, kun toista tutkintoa alan tekemään. Olin jo ensimmäisen tutkinnon hakuvaiheessa kiinnostunut kummastakin alasta ja nyt ryhdyin tuumasta toimeen. Tutkinnot tukevat toisiaan ja avartavat tulevaisuuden työmahdollisuuksia.

Opiskeletko ap itse useampaa tutkintoa vai pohditko toisen tutkinnon aloittamista? :)

Sinulla on nyt yksi ja tuon AMK-tutkinnon jälkeen edelleen vain yksi korkeakoulututkinto.

Vierailija
4/53 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usean tutkinnon tyypit on epäilyttäviä parilla poikkeuksella. Eka poikkeus on, jos on suorittanut nuorena kaksi tutkintoa siksi että ensin valitsi väärän alan ja muutaman vuoden jälkeen vaihtoi omaksi kokemalleen, mutta päätti ohessa sisulla suorittaa myös sen ekan loppuun asti. Se kertoo määrätietoisuudesta ja aikaansaavuudesta. Toinen on alanvaihto jonkinlaisen uran jälkeen, jos ekalla alalla tapahtuu muutoksia ja osaaminen vanhenee, tai jää työttömäksi ja parantaa työttömänä opiskellen uutta alaa työnsaantimahdollisuuksiaan.

Päätoimisesti useita tutkintoja sarjana haalineet ovat epämääräisiä ajelehtijoita jotka eivät oikein pääse ikinä todelliseen elämään käsiksi tai löydä kiintopisteitä ja intohimoa.

Vierailija
5/53 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usean tutkinnon tyypit on epäilyttäviä parilla poikkeuksella. Eka poikkeus on, jos on suorittanut nuorena kaksi tutkintoa siksi että ensin valitsi väärän alan ja muutaman vuoden jälkeen vaihtoi omaksi kokemalleen, mutta päätti ohessa sisulla suorittaa myös sen ekan loppuun asti. Se kertoo määrätietoisuudesta ja aikaansaavuudesta. Toinen on alanvaihto jonkinlaisen uran jälkeen, jos ekalla alalla tapahtuu muutoksia ja osaaminen vanhenee, tai jää työttömäksi ja parantaa työttömänä opiskellen uutta alaa työnsaantimahdollisuuksiaan.

Päätoimisesti useita tutkintoja sarjana haalineet ovat epämääräisiä ajelehtijoita jotka eivät oikein pääse ikinä todelliseen elämään käsiksi tai löydä kiintopisteitä ja intohimoa.

Tai sitten intohimoa on moneen suuntaan? Yleensä intohimottomat jäävät kaupan kassalle tai postiin lajittelemaan

Vierailija
6/53 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on nyt yksi ja tuon AMK-tutkinnon jälkeen edelleen vain yksi korkeakoulututkinto.

Ammattikorkeakoulututkinto on alempi korkeakoulututkinto, maisteritasoinen yliopistotutkinto taas on ylempi korkeakoulututkinto ja akateeminen tutkinto. Kumpikin kuitenkin korkeakoulututkintoja

Vierailija
7/53 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itsekin monimuoto-amkia tradenomilinjalla ja kiinnostaisi hakea myös oikikseen :) Kauppatieteet olisi tietysti luonnollinen jatkumo mutta juridiikka ja varsinkin työoikeus kiinnostaa valtavasti.

Vierailija
8/53 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on maisterin tutkinto filosofiasta. Sen jälkeen olin muutaman vuoden yliopistolla väitöskirjaa tekemässä, mutta se jäi kesken kun huomasin että tutkijan työ ainakaan sillä alalla ei ollut minulle sopiva. Myös vakituisen työn saaminen oli vaikeaa, ja ajatus apurahapätkätyöläisyydestä alkoi tuntua ahdistavalta. Nyt opiskelen oikeustiedettä.

En koe, että aikaisemmat opinnot olisivat menneet hukkaan, vaan niistä on mielestäni hyötyä oikeudellisen argumentaation, oikeusjärjestelmän ja laajemminkin yhteiskunnan ymmärtämisessä.

Vierailija
9/53 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa yliopistosta, opiskelin niitä yhtä aikaa. Nyt suoritan amk-tutkintoa, joka tukee toista yliopistotutkintoani ja toivon, että sen avulla saisin sitten pysyvän työpaikan enkä aikaisia pätkätöitä.

Alkuperäinen ammattini on opettaja. Pysyvää virkaa ei vaan heru, joten aikaisia sijaisuuksia tekemään kyllästyneenä hain uudelleen opiskelemaan.

Vierailija
10/53 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattikorkeakoulututkinto on alempi korkeakoulututkinto, maisteritasoinen yliopistotutkinto taas on ylempi korkeakoulututkinto ja akateeminen tutkinto. Kumpikin kuitenkin korkeakoulututkintoja

Nimillä voi tosiaan kikkailla, onhan uimamaistereitakin olemassa. Sisällön puolesta on kuitenkin edelleen olemassa vain yliopistoja ja opistoja.

Vierailija
11/53 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitko otsikon pronominivirheen?

Vierailija
12/53 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En huomannut. En yleensäkään kiinnitä huomiota tuollaisiin asioihin anonyymillä nettifoorumilla.

Terveisin se entinen filosofi ja tuleva juristi.

Vierailija
13/53 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En huomannut. En yleensäkään kiinnitä huomiota tuollaisiin asioihin anonyymillä nettifoorumilla.

Ei tuollaisiin tarvitsekaan kiinnittää huomiota, mutta huomata ne silti pitää. Filosofeille eli tyhjänpuhujille tarkkuus ja tarkkanäköisyys on yhdentekevä asia, mutta juristin on osattava huomata poikkeamat myös kielessä.

Vierailija
14/53 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppatieteen maisteri ja oikeustieteen kandi.

Vierailija
15/53 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ainakaan ole :D Tai ainakaan suomen kielellä et ole opiskellut. 

Mutta joo... olen kasvatustieteen maisteri ja lääketieteen lisensiaatti. Kasvatustiede oli ihan nuoruuden päähänpisto ja kiinnostavaa toki. Tein tutkinnon pikavauhtia ja olin valmis jo 23-vuotiaana. Tajusin kuitenkin, että olen enemmän "insinööri-tyyppiä".  

Mutta tämäkin on minulle vähän hankalaa. En tajunnut kuinka paljon lääkärin ammatti on kuitenkin ihmisläheistä: kohdata tosi vaikeita tilanteita, nähdä ihmisten itkevän, osoittaa empatiaa olematta yhtään liiallinen jne. 

Minulla on mahdollisuus palata tutkimus- ja hallntotöihin kyllä. Tilanne siis todella hyvä enkä valita. 

Vierailija
16/53 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ylempi korkeakoulututkinto. Pääaine oli vieras kieli. Huomasin kuitenkin pian, ettei se oikein työllistänyt, jos ei halua olla opettaja tai kääntäjä. Siispä opiskelin lisäksi tradenomiksi. Siitä on ollut paljon hyötyä työelämässä. Ja kyllä, se luetaan alemmaksi korkeakoulututkinnoksi. Sanotaan ihan työeläkekertymässäkin!

Vierailija
17/53 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi eri aikoina suoritettua tutkintoa on. Ensin filosofian maisteri pääaineena teoreettinen filosofia, sitten paljon myöhemmin niinikään FM pääaineena tietojenkäsittelytiede. 

Olin ensimmäisen tutkinnon jälkeen työskennellyt pitkään it-alalla, mutta kun jäin työttömäksi, alkoi tuntua että töitä hakiessa tutkinnon pääaineesta on haittaa, koska ilmeisesti yleensä kuvitellaan, että filosofit ovat taivaanrannanmaalareita (tässäkin ketjussa tullut esiin tuo luulo jo). Niinpä päätin korjata asian paremman näköisellä pääaineella. Eipä tuo silti vielä työpaikkaa ole tuonut, taidan olla jo liian vanha.

Vierailija
18/53 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaisiin tarvitsekaan kiinnittää huomiota, mutta huomata ne silti pitää. Filosofeille eli tyhjänpuhujille tarkkuus ja tarkkanäköisyys on yhdentekevä asia, mutta juristin on osattava huomata poikkeamat myös kielessä.

Kirjoituksesi osoittaa, että et tiedä filosofiasta mitään.

Filosofian keskeinen osa on logiikka, ja siinähän pitää olla ehdottoman tarkka. 1900-luvun alun filosofien kehittelemistä logiikan malleista (totuustaulut ym.) on saanut alkunsa suunnilleen koko nykyinen tietotekniikka. Ja sitten esim. laskettavuuden teoria on filosofian, matematiikan ja tietojenkäsittelyn yhteistä tutkimusaluetta.

Tietenkään erinäiset julkkisfilosofit eivät juuri näitä asioita työstään tuo esille julkisuudessa esiintyessään, sillä harvemmat matematiikan luennoista mitään irti saisivat.

Pistäpä lukien vaikka Niiniluodon tieteenfilosofian oppikirjat, niin huomaat, että kieleen liittyvä tarkkuus ja tarkkanäköisyys jos mikä juuri on filosofiaa.

Vierailija
19/53 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuserien mielestä mikä tahansa kouluttautuminen on lähtökohtaisesti epäilyttävää - eikö ilman kirjaviisautta pärjännyt? 

Tiedän kaksi alanvaihtajaa (FM-> SH,DI -> FM), yhden oman tien etsijän (en mainitse koska joku voisi spotata9 ja yhden urasuuntautuneen (DI+KTM) . Tutkintojen suorittamisen jälkeen ovat työllistyneet erinomaisesti ja vaikuttavat olevan tyytyväisiä elämäänsä. Suomalainen järjestelmä tarjoaa valtavan hyvät mahdollisuudet ilmaiseen kouluttautumiseen, kannattaa käyttää ne hyväksi!

Vierailija
20/53 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimillä voi tosiaan kikkailla, onhan uimamaistereitakin olemassa. Sisällön puolesta on kuitenkin edelleen olemassa vain yliopistoja ja opistoja.

"Aiemman opistoasteen ja esimerkiksi nykyisen toisen asteen tutkintojen vaativuuseroja voi tarvittaessa selventää Tilastokeskuksen koulutusluokitusta käyttäen. Opistossa suoritettu merkonomin tutkinto katsotaan sen mukaan alimman korkea-asteen tutkinnoksi. Sitä alemman tason eli keskiasteen tutkintoja ovat muun muassa ylioppilastutkinto, erityisammattitutkinto, artesaanin, asentajan, mekaanikon, laborantin ja lähihoitajan tutkinnot." Eli olet väärässä,ammattikorkeakoulu on korkeakouluopetusta antava oppilaitos. On toki olemassa esim kristillisiä opistoja mutta ne eivät anna korkeakouluopetusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi