Pidätkö siitä jos miehesi vaimottelee sinua muille?
Itseäni tuo yököttää. Siis jos puhuu tutuille, jotka kyllä tietää minut nimeltäkin. "Vaimo sitä, vaimo tätä", on mulla nimikin. Tulee jotenkin halvennettu olo.
Se on eri asia jos esittelee minut ihmiselle joka ei minua tunne, mutta sillonkin näin: "Tässä on Elsa, vaimoni".
Onneksi ei sentään emännäksi kutsu, niin juntti ei ole.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos elämänmurheet on tuollaisia niin eipä hirveästi hätää ole sitten
Niin, tännehän ei saa jakaa kuin elämän oikeita vastoinkäymisiä, ei mitään muuta.
Pitää puhua vain syövästä, väkivallasta, kuolemasta munuaisen jonottamisesta jne.
Älä viitsi.
No ei oikestann niistäkään kun jollain toisella voi olla pahempi syöpä tai kuollut useampi läheinen, on hakattu useammin ja pahemmin tai voi odottaa munuaisen lisäksi haimaa ja maksaa.
Vaimo on musta kaunis sana, ja olen vaimo mielelläni, eli ei häiritse <3
Vähän aikaa sitten kyllä vähän häiritsi, kun mies esitteli minut yhdelle maalaiselle, niin sitten olinkin jo emäntä :O En todellakaan ole emäntämäinen (paitsi isot tissit), mutta siis ihan pk-seudulta kotoisin ja edelleen kaupungissa asutaan... No, hymähdin vain, ei ollut iso loukkaus tuokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän olikin kysymys siitä että sillä "vaimolla" on myös nimikin. Onko sitä nimeä niin vaikea käyttää?
Onko sinulle niin vastenmielistä se, että miehesi sanavalinnallaan lipsauttaa sinun olevan parisuhteessa hänen kanssaan etkä vain joku Tiina?
Jos kysymys tutuista ihmisistä, jotka nimeni tietää, Tiina ois ehdottomasti normaali tapa kutsua, eikä "vaimo".
(eri jolta kysyit)
Ei haittaa. Olen ihan ylpeä siitä, että olen mieheni vaimo.
Sen sijaan emäntä...
Vierailija kirjoitti:
Miehettelethän sinäkin miestä.
Kyllä tutuille kutsun ihan nimeltä vain, "Jake sanoi että illalla sataa" tyylisesti.
ap
Outo näkökulma. Minusta vaimo on läheisempi sana kuin etunimi. Vieraasta ihmistestähän puhutaan Jenna sitä ja Jenna tätä, ei omasta puolisosta. Puhumattakaan jos pariskunnalla on lapsia. Jos puhuttelee perhepiirissä lasten äitiä etunimellä niin lapsetkin alkavat puhua äidistään Jennana: Jenna tuu ikkunaan täällä huutaa Helmi.
Minusta on erittäinki luonnollista puhua vaimosta, miehestä, naisystävästä, miesystävästä, puolisosta, treenikavaerista, naapurin ruovasta jne. muulla kuin nimellä, kun puhutaan ihmiselle, joka ei kyseistä henkilöä itse tunne. Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin se joidenkin ihmisten tapa kertoa itselle täysin tutntemattomien ihmisten sanomisista ja tekeimisistä tyyliin "Oltiin Tiinan kanssa reisussa Berliinissä, kun Pekka oli kertonut, että ne Joken kanssa viihtyi siellä tosi hyvin. Vaikka Elli ja Eppu ei kyllä sitten kuulemma olleet tykänneet, kun ihan sattumalta törmättiin niihin siellä, kun oltiin menossa tapaamaan Jukkaa Alexander Paltzille.". No sepä kiva, nyt tarttis enää tietää, ketkä hiton Tiina, Pekka, Jokke, Elli, Eppu ja Jukka ja mihin nämä tyypit liittyvät, kun yksikään nimi ei sano minulle mitään. Eli jos minä en tunne puolisoasi tai ystäviäsi, haluan, että minulle kerrotaan, että "Oltiin vaimon kanssa Berliinissä, kun velipoika puolisonsa kanssa sitä suositteli. Mutta siskontyttö ja tämän poikaystävä eivät kuulemma tykänneet, kun niihin sattumalta törmättiin, kun oltiin menossa tapamaan Berliinissä asuvaa entistä opiskelukaveriani."
Vierailija kirjoitti:
Outo näkökulma. Minusta vaimo on läheisempi sana kuin etunimi. Vieraasta ihmistestähän puhutaan Jenna sitä ja Jenna tätä, ei omasta puolisosta. Puhumattakaan jos pariskunnalla on lapsia. Jos puhuttelee perhepiirissä lasten äitiä etunimellä niin lapsetkin alkavat puhua äidistään Jennana: Jenna tuu ikkunaan täällä huutaa Helmi.
Ootko jo kännissä?
Sun logiikalla lapset kutsuisi äitiään vaimoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Olen ihan ylpeä siitä, että olen mieheni vaimo.
Sen sijaan emäntä...
Ylpeä? 😂 🤮
Poikaystävä kutsuu mua rouvaksi, kun puhuu musta :D
Joo, vaimottelen, koska oikea nimi on niin ruma. En kerro, mikä se on.
Vaimo vielä ihan OK, mutta jos emännäksi alkaa nimittelemään niin turpaan tulee 😂
Puhuessaan esim. oppilailleen ja käyttäessään minua esimerkkinä jostain asiasta, mies käyttää sanaa vaimo ja minusta se on hyvä. Se jättää minut jotenkin vieraammaksi ja etäisemmäksi hahmoksi, kuin jos kertoisi minusta juttuja nimellä.