EU:n päätös vähentää veden kulutusta: kun menet suihkuun ja olet siellä tietyn ajan niin osa vedestä johdetaan lattiakaivon kautta suoraan suihkuletkuun
Onko totta? Voiko joku vahvistaa? Mua ahdistaa ihan hirveesti.
Kommentit (31)
Kannattaa kuule lopettaa palstailu kokonaan jos on noin paha pakko-oireinen häiriö ettet tällaisesta läpästä pääse yli.
Ja terapiaa suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloissa suihkut pitää jatkossa toteuttaa niin, että kun naapuri vetää vessan niin silloin voit mennä suihkuun. Muuten et.
Ja ylempien kerrosten asukkaiden ulosteet voidaan käyttää katolla olevien kasvisten ravinnoksi.
Söin pussin hot rodeja ja pieraisin yläkerrassa. Paska haisi alakerrassa vielä tunninkin päästä!
Sitten tajusin, että se paska olikin saunan hajulukossa, jonne olin 30 vuotta tehnyt tarpeeni!
Alkuperäinen provon kirjoittaja kirjoitti:
Kirjoitukseni oli vitsi. Ei kukaan haise pissalle sen takia, että suihkusta tulisi viemäristä kierrätettyä vettä eikä taloyhtiöissä ole tuollaisia järjestelmiä EU:n vaatimuksesta. Toivotan sulle AP rauhallisia ja kauniita unia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoittaako tuo, että esim pestyissä hiuksissani voisi olla pissaa, verta tai ulostetta? Oon todella ahdistunut tästä
Onhan niissä nytkin! Mistä luulet veden sinne vesijohtoon ylipäätään tulevan?
Siis mitä? :( anteeksi tietämättömyyteni, mä pyörryn kohta tästä informaatiosta. Sairastan siis pakko-oireista häiriötä ja olen aina kuvitellut peseväni itseni puhtaaksi suihkussa
Kiitos :’(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoittaako tuo, että esim pestyissä hiuksissani voisi olla pissaa, verta tai ulostetta? Oon todella ahdistunut tästä
Siis mitä? :( anteeksi tietämättömyyteni, mä pyörryn kohta tästä informaatiosta. Sairastan siis pakko-oireista häiriötä ja olen aina kuvitellut peseväni itseni puhtaaksi suihkussa
Rauhoitu! Ei nää ihmiset ole tosissaan, tää on näille huumoria. Totta kai suihkusta tulee puhdasta vettä, kyllähän suihkusta voi täyttää vaikka vesipullon ja juoda. Älä nyt oikeesti ota näitä trollaajia tosissas ja ahdistu. Eivät nämä ole tosissaan, usko mua.
Trollaajille: Joo ihan hauskoja vitsejä teillä mutta tässä vaikuttaisi oikeesti olevan ahdistunut, pakko-oireinen ihminen joka ei ahdistukseltaan tajua että laskette leikkiä. Olkaa vähän parempia ihmisiä ja lopettakaa trollaus. Olen itse trollauksen suuri ystävä mutta tiedän myös mitä tämmöinen voi pakko-oireisille aiheuttaa. Joku raja siis. Ollaan vähän parempia ihmisiä tänään, jookos.
Vierailija kirjoitti:
Siis niin kuuluisi tehdäkin! Sitten viimeinen pesu puhtaalla vedellä. Jos seisot suihkussa kauan ei ole mitään syytä miksei samaa vettä voisi ja kannattaisi kierrättää.
T. Insinööri
Mieluummin niin, että suihkuvesi menee wc-pytyn huuhteluvedeksi. Järjestelmä on kyllä hankala toteuttaa kaikissa vaihtoehdoissa. Taitaa olla aprillipila. Ja em.taloyhtiössä taitaa olla paineviemäri että liejut saadaan liikkeelle. Joissakin rivitaloyhtiöissä on kyllä ollut järvivesi ennen muinoin..
T: II insinööri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu! Ei nää ihmiset ole tosissaan, tää on näille huumoria. Totta kai suihkusta tulee puhdasta vettä, kyllähän suihkusta voi täyttää vaikka vesipullon ja juoda. Älä nyt oikeesti ota näitä trollaajia tosissas ja ahdistu. Eivät nämä ole tosissaan, usko mua.
Trollaajille: Joo ihan hauskoja vitsejä teillä mutta tässä vaikuttaisi oikeesti olevan ahdistunut, pakko-oireinen ihminen joka ei ahdistukseltaan tajua että laskette leikkiä. Olkaa vähän parempia ihmisiä ja lopettakaa trollaus. Olen itse trollauksen suuri ystävä mutta tiedän myös mitä tämmöinen voi pakko-oireisille aiheuttaa. Joku raja siis. Ollaan vähän parempia ihmisiä tänään, jookos.
Kiitos näistä viesteistä. Mulla ihan itku pääsi helpotuksesta.
T. Se pakko-oireinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis niin kuuluisi tehdäkin! Sitten viimeinen pesu puhtaalla vedellä. Jos seisot suihkussa kauan ei ole mitään syytä miksei samaa vettä voisi ja kannattaisi kierrättää.
T. Insinööri
Mieluummin niin, että suihkuvesi menee wc-pytyn huuhteluvedeksi. Järjestelmä on kyllä hankala toteuttaa kaikissa vaihtoehdoissa. Taitaa olla aprillipila. Ja em.taloyhtiössä taitaa olla paineviemäri että liejut saadaan liikkeelle. Joissakin rivitaloyhtiöissä on kyllä ollut järvivesi ennen muinoin..
T: II insinööri
Suihkussa pissaaminen kunniaan
Kuulostaa uutisankalta. Jos sitä voi ITSE säädellä, kumpaa käyttää, niin parempi. Ensimmäisellä vedellä voisi lämmitellä joka kierrättyy ja toisella uudella pestä, ainakin jos ei ole haavoja. Parempi silti jos ihmiset voivat itse valita käyttääkö sitä itse kierrätettyä vettä aluksi ja että sitäkin voi vaihtaa. Silloin ei ahdista jos ulkopuolinen taho tai hinta ei kontrolloi vettä, vaan ihmiset itse. Tuleeko suihkusta silti liian monimutkainen vipuineen? Ehkä kaikille ihmisryhmille (iäkkäät, vamman omaavat ym) se ei sovi.
Pitäisi myös selkeästi erottaa kumpaa vettä käyttää ja kauanko itse kierrätettyä voi käyttää kerralla esim lämpötila /puhtaus pysyy suht samana, entä mitä jos se kierrätetty höyrystyy hengitykseen epäpuhtauksien kanssa tai miten suihkun osat puhdistetaan. Ymmärrän aloittajan ahdistuksen kyllä hyvin, nykyään tuntuu ettei vettä uskalla käyttää muutenkaan ja tottakai veden pitäisi olla puhdasta.
Varmaan uutinen julkaistiin aprillipäivänä ja ap löysi sen vasta nyt.
Oikeasti tuntuu törkeältä tuhlaukselta hurauttaa kymmeniä litroja puhdasta vettä vessanpönttöön. Me suihkuttelisimme aika pitkään sillä vesimäärällä, jonka vedämme vessan kautta viemäriin. Siihen kelpaisi kyllä käytetty vesi.
Kelpais mullekin, kunhan suodatin on helppo hankkia ja itse vaihtaa.