Mikä tai mitkä asiat tekevät mielesi hyväksi ja turvalliseksi?
Minulle ne ovat ilman muuta ainakin ruusukuviolliset valaisimet - muistan myös mistä se johtuu; uskovilla Isovanhemmillani oli ruusukuvioiset tapetit ja katselin aina niitä kauniita keltaisia ja vaaleanpunaisia ruusutapetteja ja tunsin mieleni niin hyväksi jostain syystä.
Kommentit (4)
Perhe, koti. Puhelin äänettömällä. Villasukat jalassa. Ehkä lasi viiniä. Sauna. Kissa.
Jos puhutaan turvallisesta olosta kotona, niin naapureiden elämän äänet. En tarkoita nyt lasten kirkumista tai jumputtavaa musiikkia, vaan sitä, että välillä ovi käy rapussa, naapuri laskee vettä ja jostakin kuuluu hiljaista juttelua. Ihmisääniä. Jos on liian hiljaista, mielikuvitukseni saa etenkin öisin vallan ja minua alkaa pelottaa. Siksi se äänekkäästi lorottava naapurin ukko on joskus kuin pelastava ritari. :)
Tykkään myös asua yksin. On turvallinen olo, kun tiedän, ettei kotiini tule kukaan muu kuin ihmiset, jotka tänne itse kutsun ja päästän. Oma rauha, oma pesä.
Lämpimin hyvä mieli tulee siitä, kun aina joskus on joku, jolle voi sanoa "minä rakastan sinua".
Kerään myös enkelikoristeita ja figuureja, en tosin niitä pieniä pulleita amor-enkeleitä, vaan ihan niitä aikuisia enkeleitä.