Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko olla niin ettei kaularangan juuriaukkoahtaumaa leikata?

Vierailija
09.03.2024 |

Leikkausarvioon menossa, ja pelottaa ajatuskin että entäs jos sitä ei leikata. Että pitäisi näiden kipujen ja vahvojen lääkkeiden kanssa pärjätä kenties loppuikä. Mutta fyssari sanoi ettei näitä yleensä leikata. Apua, onko näin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapia on monesti toimivaa, mutta siihen pitää sitoutua kunnolla, tehdä ne harjoitteet niinkuin on määrätty ja toimia annettujen ohjeiden mukaan. Ihan sillä millainen patja, tyyny, kengät yms on käytössä on paljon merkitystä ergonomian kannalta.

Vierailija
2/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo taitaa olla linja näiden ahtaumien kanssa yleensä.

Fysioterapia auttoi minua, mutta töitä pitää sen eteen tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kulumat sama kun ahtauma.  Magneettikuvista meni reilu kuukausi kun olin leikkauksessa, puhuttiin kulumista, titaani liuskat tuli kolmeen väliin, takaa paksummat.

Vierailija
4/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kulumat sama kun ahtauma.  Magneettikuvista meni reilu kuukausi kun olin leikkauksessa, puhuttiin kulumista, titaani liuskat tuli kolmeen väliin, takaa paksummat.

Minulla molemmat. Mitä oireita sinulla oli? Ap

Vierailija
5/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. ja 2. vastaajalle. Mihin se perustuu, että jumppa voisi auttaa? Miten ne hermot sieltä puristuksista lakkaa olemasta puristuksissa, jumpalla? En siis vi*tuile, en kyseenalaista ja teen jumppani kyllä, mutta en ymmärrä logiikkaa? Ap

Vierailija
6/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Edelliseen liittyen, tai jos joku muu osaa sanoa.ap

Vierailija
7/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. ja 2. vastaajalle. Mihin se perustuu, että jumppa voisi auttaa? Miten ne hermot sieltä puristuksista lakkaa olemasta puristuksissa, jumpalla? En siis vi*tuile, en kyseenalaista ja teen jumppani kyllä, mutta en ymmärrä logiikkaa? Ap

Tietynlainen liikunta avaa nikamavälejä.

Vierailija
8/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin netistä tällaisia harjoitteita.

https://oahct.com/wp-content/uploads/2020/04/OAH-CERVICAL-STENOSIS-EXER…

Vierailija
9/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ENÄÄ leikata. Ei ole vissiin varaa. 

Vierailija
10/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Joskus tosin tulehduskin voi aiheuttaa kipuja, jos itse vaiva. Onko niskalle sopiva tyyny.

Vierailija
11/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri asia. Minulla kulumaa, ahtaumaa ja välilevyn pullistumaa. Ei leikata. Ehkä liittyy siihen että olen nuori ja nainen, niin ei ole niin väliä. 

Vierailija
12/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta oli mielenkiintoinen ortopedikäynti. Olkapää on ollut useasti jatkuvasti kipeä, niin ettei sillä kyljellä pysty nukkumaan mutta ortopedi kuitenkin ihan silmämääräisesti pystyi arvioimaan ettei magneettikuville ole tarvetta. Hyvä että joillain lääkäreillä on tällainen röntgenkatse. Kyse vielä yksityisestä, joten ei pitäisi olla rahastakaan kiinni.

Vierailija
13/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siis todettu magneettikuvissa skolioosia, kulumaa ja juuriaukkoahtaumaa, voimakkaasti kaventunut juuriaukko. Ap

Vierailija
14/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei hoideta mitään.

Vierailija
15/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ilmeisesti sama vaiva, ei siis vielä ole kuvattu, mutta kovasti toivon että jumpalla menisi ohi eikä tarvitsisi leikata.

Vierailija
16/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla ainakin niskan hermot ovat puristuksissa, koska ryhti on ollut vuosia huono päivällä ja nukkuma-asento kelvoton yöllä. Jumppa tuo voimaa esimerkiksi selkälihaksiin, jotta paketti pysyy paremmin kasassa.

Vierailija
17/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä leikattiin syksyllä. Joutui jonottamaan pitkälti yli vuoden ja söi sen ajan vahvoja kipulääkkeitä. Nyt voi hyvin. 

Vierailija
18/19 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ilmeisesti sama vaiva, ei siis vielä ole kuvattu, mutta kovasti toivon että jumpalla menisi ohi eikä tarvitsisi leikata.

Toivottavasti. Itselläni ei ole mennyt :( ap

Vierailija
19/19 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toivot leikkausta? Ei ole pikkujuttu.