Menkat, raskaus vai jopa keskenmeno?
Mulla on säännölliset, lähes kellontarkat kuukautiset.
Nyt kuitenkin kuukautisten alkuun olisi vielä viikko, mutta eilen vuosin jotan limaista verta. Laitoin siteen, ja se yksi suttaantui, mutta seuraavaan ei tullut mitään. Tänään verta tuli enemmän, mutta se oli ruskeaa, mikä ei ainakaan mulle ole normaalia.
Mitenkään erityisen kipeä en ole ollut, pientä menkkamaista jomotusta alaselässä pari päivää.
Miesystävä sanoi, että mun rinnat on erilaiset. Olin juuri kiinnittänyt itse samaan huomion aiemmin päivällä.
Elämäni on melko tasapaksua. Ei stressiä, ei ole ollut mitään suurempia muutoksia liikunnassa tai ruokavaliossa.
Tein aamulla raskaustestin, mutta eipä siinä tainnut olla paljon järkeä, kun menkkojen pitäisi alkaa vasta viikon päästä. Teen varmuuden vuoksi sitten uuden viikon-parin päästä.
Voisko joku sanoa, että ei mitään hätää, joskus hormonit vain elävät omaa elämäänsä. Raskaus ei ole toivottu. Kondomi käytössä, mutta vain "lopussa". Eihän niissä touhutipoissa ole siittiöitä?
Kommentit (7)
Touhutipoissa on siittiöitä vain, jos edellisestä siemensyöksystä on riittävän lyhyt aika eli putkeen jääneitä jämä siimahäntiä tarttuu matkaan. Hormonit ihan oikeasti heittelee ja kaikki perinteiset alkuraskauden oireet sopii mihin tahansa hormoniheittelyyn. Ei ole syytä hätäillä vielä. Odottelet rauhassa menkkojen alkua ja jos ei kuulu niin vasta sitten testiä. Epätietoisuudessa ei hirveästi lohduta, mutta liian aikainen testi ei auta yhtään mitään tai vaikuta lopputulokseen millään tavalla. Menee vaan rahaa hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Voit olla raskaana kun rinnatkin ovat aristavat (?) ja kasvaneet (?). Testissä se näkyy vasta jonkin ajan päästä, tietty voi olla, että meni jo kesken, suurin osa keskenmenoistahan tapahtuu ennen kuin nainen tietää olevansa raskaana. Olkaa tarkempia kondomin kanssa.
Rinnat eivät erityisesti arista, mutta ovat täyteläämmät. Tää oire on aina välillä menkkoja ennen, mutta harvoin, ehkä 3-4 kertaa vuodessa. Ainakin niin, että ero olisi huomattava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit olla raskaana kun rinnatkin ovat aristavat (?) ja kasvaneet (?). Testissä se näkyy vasta jonkin ajan päästä, tietty voi olla, että meni jo kesken, suurin osa keskenmenoistahan tapahtuu ennen kuin nainen tietää olevansa raskaana. Olkaa tarkempia kondomin kanssa.
Rinnat eivät erityisesti arista, mutta ovat täyteläämmät. Tää oire on aina välillä menkkoja ennen, mutta harvoin, ehkä 3-4 kertaa vuodessa. Ainakin niin, että ero olisi huomattava.
No jos sulla on tuota satunnaisesti muutenkin niin ei ole sitten varma merkki raskaudesta (tai km:stä). Myös munasarjakysta voi oireilla noin ja aiheuttaa veristä vuotoa ja se ehkä sopiskin tohon kun ei tullut menkkoja vaan niukkaa vuotoa väärään aikaan. Ootte kuitenkin käyttäneet kondomia. Ainahan kysta ei ole välttämättä vaarallinen, ne on aika yleisiä ja jos kierto normalisoituu niin ei syytä huoleen. Jos alkaa kipuilla niin varaa lääkäriaika tai päivystykseen.
Veri oli myös rusehtavaa eikö niin? Silloin se voi olla joku vanha hematoomakin, joka nyt vain vuosi pois.
- eka vielä
Tuollainen voi olla jotain hormonitasoihin liittyvää satunnaista limakalvon aktiivisuutta. Mulla on ollut tuollaista välivuotoa ajoittain joissain ikävaiheissa, joskus on liittynut ovulaatioon. Ovulaation yhteydessähän voi säännöllisestikin tulla vähän verta.
Tiedäthän ap että tuo teidän ehkäisy ei ole ihan oppikirjasta, touhutipoistakin on mahdollista joskin toki epätodennäköistä tulla raskaaksi. Jos lapsi ei ole toivottu asia niin ehkäiskää paremmin ainakin riskipäivinä.
Limaisuus ja jomotukset kuulostaa ovikselta, mutta toisaalta veri oli värin perusteella vanhaa. Varsinkin kun sulla ei ole aiemmin ollut tuollaisia ovisoireita niin olisi hassua, että niitä noin ilmestyisi ilman raskauksia tai muita muutoksia (esim. lääkityksessä). Voi olla jokin mikälie-vuoto, mutta jos kivut jatkuvat niin mene lääkäriin.