Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olisin narsisti niin voisinko alkaa toimia joka hetki ei-narsistisesti ja sillä tavalla ajan myötä muuttua?

Vierailija
07.11.2019 |

En usko olevani full-blown narsisti, mutta hieman itsekeskeinen luultavasti kylläkin. En esim. ole kiusannut ketään tai painanut alas heikompiani saati nauti sellaisesta, päin vastoin. Lähinnä sellainen itsen ympärillä pyöriminen, miten juuri MINUN elämä menee ja olisi mukavaa. Tajusin että läheisten kanssa nuo on usein keskustelunaiheita, puhun paljon itsestäni.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit narsisti, et välittäisi lopettaa. Mut joo, jos pelkäät olevasi liian itsekäs niin voit kokeilla toimia epäitsekkäämmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai koenko jotain turvattomuutta tai huomiovajetta syvempänä mikä aiheuttaa tuon?

ps. "Up":kin on ehkä narsistista, jotta MINUN keskustelu nousisi :)

Ap

Vierailija
4/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisit narsisti, et välittäisi lopettaa. Mut joo, jos pelkäät olevasi liian itsekäs niin voit kokeilla toimia epäitsekkäämmin.

Minut on kasvatettu sillä tavalla, että kaikesta menetyksestä on kehuttu ja siihen kiinnitetty huomiota, siis lapsena ja siihen kannustettu. Muuten ei välttämättä ollut aina vastattu itkuun. Siis jos nämä varhaiset kokemukset sitä narsismia aiheuttaisi.

Ap

Vierailija
5/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itseasiassa nythän pohdin myös nimenomaan itseäni. Jee.

Ap

Vierailija
6/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ei tiedä olevansa narsisti, tai ei näe siinä mitään ongelmaa.

Siispä miksi muuttua.

Vierailija
7/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on epäkohteliasta puhua toisista varsinkin jos eivät ole paikalla. Oletko kokeillut tajunnanvirtakirjoitusta? Itseäni selkiyttää, rauhoittaa ja vapauttaa.

Vierailija
8/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina kun kuulee narsistikumppaneista, niin itse en ole edes parisuhteessa. Oma itse ja omat jutut kiinnostaa enemmän... En luultavasti olisi mitenkään kontrolloiva kiusaaja tai marttyyrimäinen , vaan enemmänkin sellainen että minulle omaa aikaa, omaa tilaa, omia suunnitelmia. Ainakin nyt. Mutta voi olla että rakkaus muuttaisikin ajattelua.

Ap

Vierailija
9/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on epäkohteliasta puhua toisista varsinkin jos eivät ole paikalla. Oletko kokeillut tajunnanvirtakirjoitusta? Itseäni selkiyttää, rauhoittaa ja vapauttaa.

Hei kiitos tuosta vinkistä! Minulle on aiemminkin ehdotettu sitä, heh..

Ap

Vierailija
10/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit varmasti muuttaa itseäsi, koska tiedostat asian. Et luultavasti kokonaan, mutta luulen että saatat jopa yllättyä siitä, mitä aukeaa jos alat tietoisesti muuttaa toimintaasi empaattisempaan suuntaan ja jatkat tätä pitemmän aikaa. Tietty itsekeskeisyys (kunhan ei aiheuta haittaa muille) on ihan hyväkin oman mielenterveyden takia, eli voit olla siitä välillä tyytyväinenkin. Et ainakaan jää helposti kynnysmatoksi. Voit sen sijaan koettaa välillä kannustaa niitä, jotka meinaavat jäädä.

Vierailija
11/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit varmasti muuttaa itseäsi, koska tiedostat asian. Et luultavasti kokonaan, mutta luulen että saatat jopa yllättyä siitä, mitä aukeaa jos alat tietoisesti muuttaa toimintaasi empaattisempaan suuntaan ja jatkat tätä pitemmän aikaa. Tietty itsekeskeisyys (kunhan ei aiheuta haittaa muille) on ihan hyväkin oman mielenterveyden takia, eli voit olla siitä välillä tyytyväinenkin. Et ainakaan jää helposti kynnysmatoksi. Voit sen sijaan koettaa välillä kannustaa niitä, jotka meinaavat jäädä.

Kiitos tästä kommentista ♥️

Ehkä se itsekeskeisyys on myös jotain pelkoa.. siis siitä että toinen osapuoli on itseskeinen. Ikäänkuin puolustautuu juuri siltä ettei olisi kynnysmatto. Hmm.

Ap

Vierailija
12/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Tuntemattomassa sotilaassa todettiin, että kallonkutistuskysymysten osalta henkilö itse ei voi omaa tilaansa määritellä. Sen tekee ympäristö.

Vierailija
13/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiakyvyn puuutehan narsistin paljastaa.