Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsen odotus kun odottaa toista lasta

03.06.2006 |

Eli kuinka paljon te muut ajatelette tuon masuasukin syntymää ja raskautta kun hoidettava on esikoinen.Monet ovat sanoneet että eivät paljon ajattele kun tuo esikoinen vie kaiken ajan ja ajatukset.Itselläni oli pahoinvoinnin aikaan vaikea ajatella pientä vauvaa mahassa koska hyvä kun selvis ja jaksoi hädin tuskin hoitaa esikoisen.Mutta nyt kun puoliväli menossa ja pahoinvointi poistunut kokonaan niin ai että olen alkanut ajattelemaan tuota pienokaista ja odottamaan herkeämättä sen syntymää.Esikoisen kanssa tietysti päivät kuluu hyvin ja nautin vielä ajasta jonka saan huomioda häntä tosi paljon.Kuitenkin kun nukkumaan menen niin aamuyöstä mieleen tulee että vauva syntyy syksyllä ja olo on malttamaton. Samoin päivisin tulee hinku tulla nettiin lukemaan vauva juttuja. Vaikka olen huolissani esikoisen mahdollisesta tulevasta mustasukkaisuudesta niin uskon että hän sopeutuu koska hänkin odottaa kovasti vauvaa. Eli laskettuaika on 10.10. ja ikäeroksi tulee tasan 3 vuotta. Miten teillä muilla...onko odotus mennyt ns.huomaamattomasti ja esikoista pelkästään ajatellen vai onko myös vauvaa ajateltu kovasti?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sepä kai on aika luonnollista. Esikoisen uhma vie nyt kaikki voimat ja ajatukset- toki ne harhailevat välillä vauvaankin, mutta todella paljon harvemmin, kuin esikoista odottaessa. Silloin sitä pystyi käpertymään sen mahan ympärille ja sulkemaan kaiken muun pois tieltä...oma napa vaan kiinnosti, ei muu.

Useimmiten sitä keskittyy tähän vauvamahaan vasta, kun sänkyyn pääsee. Toki nyt on alettava pitämään enemmän huolta vauvan liikkeistä, kun mennään jo rv 35 kohti kovaa vauhtia.

Nopeasti on odotusaika kyllä mennyt. Vähän pelottaakin, että onko sitä nyt todella varautunut kaikkeen ja hankkinut kaiken tarpeellisen tulokkaalle...

sitruska rv 34+6

2/3 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla vähän sama tilanne...mulla laskettuaika 26.10 ja esikoinen täyttää elokuussa 3. On aika itsepäinen äkäpussi ja hieman itseäni mietityttää myös se että miten jaksan kaikki kiukuttelut huonosti nukuttujen öiden lisäksi....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkuraskauden väsymyksen, työkiireiden ja kahden vanhemman lapsen (nyt 7v ja 3,5v) kanssa aika mennyt niin, etten alkuun kauheasti ole vauvanodotukseen keskittynyt.

Vasta kun liikkeet alkoivat tuntua selvinä päivittäin alkoi sitä todella tajuamaan että meille tulee vauva, hän on jo nyt olemassa ja ajatukset pyörii enemmän odotuksessa, tulevassa synnytyksessä ja vauvanhoidossa. 4D ultran jälkeen (vaikkei uutiset olleet ihan hyviä) on vauva tuntunut omalta ja on mielessä miltein koko ajan, en millään malttaisi odottaa syksyyn - en tosin toivo että pikkuinen ihan vielä syntyisikään :)

Ihan normaalia siis tämä ja tuttua edelliseltä kerralta kun tuo (silloin 3v) esikoinen vei paljon aikaa ja huomiota odotukselta.

Mayella rv 23