Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies myöntää, että on aikaisemmin pettänyt

Vierailija
07.11.2019 |

Mies myönsi heti tapailumme alkuvaiheessa, että on aikaisemmin pettänyt. Kertoi ihan perinpohjin koko tarinan siitä, miten oli onneton suhteessa ja pelkäsi toisen pettävän (häntä oli itseään aikaisemmin petetty pariinkin otteeseen) ja pelon vuoksi halusi itse olla se, joka tekee sen tällä kertaa ensin. Se kuulostaa typerältä, mutta tavallaan ymmärrän ja olen monesti törmännyt tähän teoriaan, että moni haluaa mielummin olla itse se joka jättää tai päättää suhteen, kuin tulla itse jätetyksi tai petetyksi.

Arvostan sitä, että mies kertoi heti tapailumme alussa tuosta ja mielestäni se kertoo rehellisyydestä. Jos olisi taipumusta pettämiseen, tuskin kertoisi tuollaista asiaa toiselle heti alussa ja täten asettaisi itsensä ns suurennuslasin alle? Asia ei alussa vaivannut minua hirveämmin, sillä rakastuin nopeasti ja olemme yhdessä edelleen lähes kahden vuoden jälkeen, rakastan tuota ihmistä. Asiaan kai vaikutti se, että mies oli asiasta niin rehellinen heti alkuunsa eikä ole kertaakaan osoittanut mitään epärehellisyyteen viittaavaa. Hän päinvastoin on niin rehti ja rehellinen, kun voi olla. Tiedän, joku sanoo, että en voi todellisuudessa tietää mitä mies selkäni takana tekee. Mies ei peittele tekemisiään, ei menojaan, ei puhelintaan, ei mitään. Jaksaa edelleen päivästä toiseen ylistää minua, miten ihana ja kaunis ihminen olen. Hänestä vain huokuu luottamus.

Minun on jotenkin vaikea uskoa, että tuo ihminen voisi pettää minua. Toisin kuin monista aikaisemmista miessuhteistani, hänestä ei tule ollenkaan epävarma tai epäluotettava fiilis. Nyt kuitenkin asia palasi mieleeni, ihan yhtäkkiä kun pohdin miten kovasti olen joutunut pettymään aikaisemmin miehiin. Mitä mieltä olette, millaisia kokemuksia teillä on? Onko se muka todella niin, että kerran pettäjä, aina pettäjä? Onko joku ollut tilanteessa, jossa tietää kumppaninsa aikaisemmin pettäneen, mutta silti antanut mahdollisuuden ja kokee voivansa luottaa?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kun päättää taas epäillä sinua vuorostaan, hän kokee oikeudekseen mennä vieraisiin. Ja juttuhan on okei, koska sinä olet hyväksynyt hänen aiemmankin tekonsa ja kehunut vielä rehellisyydestä. 

Meillä ei vielä toistaiseksi ole ollut tilannetta, jossa hänen tarvitsisi epäillä minua mistään. Ja kuten yllä mainitsin, edellisessä suhteessa ainoa ongelma ei todellakaan ollut pelko toisen pettämisestä, vaan suhde oli muutenkin huono. Meillä kommunikaatio toimii ja olemme hyvin avoimia toisillemme ja mies aina sanookin, kuinka hän voi luottaa minuun enemmän kuin koskaan kehenkään ihmiseen elämässään. Olemme myös ystäviä, emme vain parisuhteessa. Ap

Vierailija
22/32 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän pettää sinua sitten, kun et ole hänen mielestään tarpeeksi vakuuttavasti ilmaissut rakastavasi häntä.

Aloituksessa unohdin mainita, että suhde jossa petti, oli muutenkin vaikea. Koki pitkään, että ovat vain kämppiksiä ja riitelivät lähes koko ajan. Nainen ei ollut mihinkään koskaan tyytyväinen vaan löysi kaikesta valittamista ja oli muutenkin hyvin negatiivinen luonne. Ei nuo asiat tietenkään oikeuta pettämistä, sen mies on myöntänyt itsekin. On sanonut, että olisi voinut hoitaa asiat kypsemmin ja katuu itse pettämistä. Ap

Mikä saa ihmisen jatkamaan vaikeaa suhdetta?

Itse ehkä en jatkaisi suhdetta jos kumppani vertailee suhteita keskenään, oli kyse sitten aikaisemmista suhteista tai siitä että hän pitää esim. meidän suhdetta jotenkin helpompana kuin aikaisempaa suhdettaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät ole yksiavioisia luonnostaan. Sen eteen pitää tehdä todella paljon töitä. Itse suosin ajattelumallia, jossa en mieti pettääkö puoliso. Puoliso saattaa pettää, mutta mikäli en mieti asiaa enkä saa tietää pettämisestä, sitä ei ole todellisuudessani tapahtunut. Itselläni toimii loistavasti. 

Se mitä et tiedä ei voi sinua satuttaa.

Minä en tuota usko, että "ihminen ei ole yksiavioinen luonnostaan". Paljon on ihmisiä jotka eivät koskaan pystyisi pettämään toista tai edes haluaisi, vaikka suhde olisikin huono. Kuulostaa enemmänkin heikon pettäjäluonteen selittelyltä tuo. 

Vierailija
24/32 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän pettää sinua sitten, kun et ole hänen mielestään tarpeeksi vakuuttavasti ilmaissut rakastavasi häntä.

Aloituksessa unohdin mainita, että suhde jossa petti, oli muutenkin vaikea. Koki pitkään, että ovat vain kämppiksiä ja riitelivät lähes koko ajan. Nainen ei ollut mihinkään koskaan tyytyväinen vaan löysi kaikesta valittamista ja oli muutenkin hyvin negatiivinen luonne. Ei nuo asiat tietenkään oikeuta pettämistä, sen mies on myöntänyt itsekin. On sanonut, että olisi voinut hoitaa asiat kypsemmin ja katuu itse pettämistä. Ap

Itse ehkä en jatkaisi suhdetta jos kumppani vertailee suhteita keskenään, oli kyse sitten aikaisemmista suhteista tai siitä että hän pitää esim. meidän suhdetta jotenkin helpompana kuin aikaisempaa suhdettaan.

Miksi? Miksi on automaattisesti huono asia, jos ihminen kertoo kumppanilleen, että nykyinen suhde toimii monellakin osa-alueella aikaisempaa paremmin ja on tyytyväinen siihen, että on viimein löytänyt itselleen sopivan ihmisen. Sille, miksi ihminen jatkaa vaikeaa suhdetta, löytyy varmasti monia syitä. Itse olen jäänyt huonoon suhteeseen, koska pelkäsin yksinoloa niin pitkän suhteen jälkeen, mies myös oli murentanut itsetuntoni niin taitavasti, että uskoin etten löytäisi tai saisi enää parempaa. 

Vierailija
25/32 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA kun pettäjä syyllistää pettämisestään jotakuta muuta kuin itseään, pitäisi olla jo hälytysmerkki. Ei ole olemassa mitään muuta syytä pettää, kuin se peilikuva ja sen pään sisältö. Pettäminen on tietoinen valinta, ihan joka ikinen kerta ja ainoa joka siitä on vastuussa on pettäjä itse. 

Pettäjä keksii selityksiä ihan yhtä paljon kuin alkoholistitkin.

Vierailija
26/32 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kun päättää taas epäillä sinua vuorostaan, hän kokee oikeudekseen mennä vieraisiin. Ja juttuhan on okei, koska sinä olet hyväksynyt hänen aiemmankin tekonsa ja kehunut vielä rehellisyydestä. 

Meillä ei vielä toistaiseksi ole ollut tilannetta, jossa hänen tarvitsisi epäillä minua mistään. Ja kuten yllä mainitsin, edellisessä suhteessa ainoa ongelma ei todellakaan ollut pelko toisen pettämisestä, vaan suhde oli muutenkin huono. Meillä kommunikaatio toimii ja olemme hyvin avoimia toisillemme ja mies aina sanookin, kuinka hän voi luottaa minuun enemmän kuin koskaan kehenkään ihmiseen elämässään. Olemme myös ystäviä, emme vain parisuhteessa. Ap

Ei se mitään "tilannetta" tarvitse, eikä edes oikeaa epäilyä, jos sillä voi oikeuttaa itselleen mieluisan toiminnon. Ja ainahan se suhde on huono ja nainen kamala, jos mieheltä kysyy. Ei ole mitään mieltä kehuskella uudelle naiselle edellistä naista, jota on vielä pettänytkin.

Vierailija
27/32 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AINA kun pettäjä syyllistää pettämisestään jotakuta muuta kuin itseään, pitäisi olla jo hälytysmerkki. Ei ole olemassa mitään muuta syytä pettää, kuin se peilikuva ja sen pään sisältö. Pettäminen on tietoinen valinta, ihan joka ikinen kerta ja ainoa joka siitä on vastuussa on pettäjä itse. 

Mies on kyllä ottanut ihan täyden vastuun pettämisestä menneisyydessä, eikä yritä syyttää siitä ketään muuta. Hän on vain kertonut, mitkä asiat edesauttoivat sitä. Kyllähän pettämiseen usein johtaa yksi tai useampi asia, se ei silti tarkoita etteikö itse siitä olisi loppupeleissä vastuussa. Harva esimerkiksi pettää hyvässä suhteessa, jollei sitten ole sarjapettäjä joka saa sairasta tyydytystä vieraissa käymisestä tai pönkitä sillä omaa huonoa itsetuntoaan. 

Vierailija
28/32 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Miksi on automaattisesti huono asia, jos ihminen kertoo kumppanilleen, että nykyinen suhde toimii monellakin osa-alueella aikaisempaa paremmin ja on tyytyväinen siihen, että on viimein löytänyt itselleen sopivan ihmisen. Sille, miksi ihminen jatkaa vaikeaa suhdetta, löytyy varmasti monia syitä. Itse olen jäänyt huonoon suhteeseen, koska pelkäsin yksinoloa niin pitkän suhteen jälkeen, mies myös oli murentanut itsetuntoni niin taitavasti, että uskoin etten löytäisi tai saisi enää parempaa. 

Ei kai se siitä tee automaattisesti huonoa asiaa että minä en tuota jaksaisi. Minusta kuitenkin on ihan eri asia se että on tyytyväinen suhteeseen kuin se että on tyytyväisempi siihen kuin edelliseen. Kun panostaa suhteeseen ei jää aikaa miettiä edellisiä, ne oli sellaisia kuin olivat ja osa aikaisempaa elämääni mutta ei nykyistä tai tulevaa samoin on kumppanin aikaisempien suhteiden osalta jokainen niistä on ollut varmasti omanlaisensa.

Vierailija
29/32 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juttuhan on suoraan Pettäjän käsikirjan ensimmäiseltä sivulta. Aina suhde on vaikea ja nainen niin hankala ja veemäinen valittaja, että pitää pettää. 😆😆😆😆 Miksei sitten eronnut, jos kerran oli niin ikävää olla yhdesä? Ja sinä uskot sokeasti miehen kertomat jutut. Minä uskoisin vasta siinä vaiheessa kun kuulisin naisen suusta tuon saman, että hän oli tosiaankin huonossa suhteessa ja voi silloin huonosti ja oli pahantuulinen.

Ihanan naiivia.

Vierailija
30/32 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on kyllä ottanut ihan täyden vastuun pettämisestä menneisyydessä, eikä yritä syyttää siitä ketään muuta. Hän on vain kertonut, mitkä asiat edesauttoivat sitä. Kyllähän pettämiseen usein johtaa yksi tai useampi asia, se ei silti tarkoita etteikö itse siitä olisi loppupeleissä vastuussa. Harva esimerkiksi pettää hyvässä suhteessa, jollei sitten ole sarjapettäjä joka saa sairasta tyydytystä vieraissa käymisestä tai pönkitä sillä omaa huonoa itsetuntoaan. 

Eiköhän aika moni ole ajatellut, että on hyvä suhde, mutta huomaakin tulleensa petetyksi. Ettet vain olisi niitä naisia, jotka ajattelee olevansa parempi kuin se edellinen, rakastavansa enemmän ja paremmin niin, että miehellä ei ole tarvetta pettää. Kun on niin hyvä suhde

Vierailija
31/32 |
08.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä ääliöitä naisia tulee? Ei se mua petä, en usko, suhde oli vaikea, plaa omaa plaa.

Pettäjä tietää kikat, ja osaa hommansa. Syy aina muissa. Ja nyt seuraa se yllätys, sulla ainoastaan pettäjän kertomus(!!!) mitä ja miten tapahtui.

Usko vaan miestä. Hyvä mies se on :DD

Vierailija
32/32 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies on pettäjä ja kertoi tarinansa jos ap sattuisi kuulemaan muuta kautta miehensä petoksista. Mikähän olisi petetyn naisen tarina. Näin petturi varmisti että hänen tarina on se minkä ap uskoo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan