Onko ok juoda kännit, kun lapset ovat nukkumassa?
Ystävä väittää, että on. Hän on 34-vuotias yh ja lapset 7 ja 11. Itse olen lapseton ja hän on usein tiuskinut, että mistä minä mitään tiedän, kun olen ihmetellyt, että mitä sitten, jos lapsi sairastuu tai sattuu jotain.
Kommentit (15)
Juoda kännit..Tuskinpa on noin sanonut. Aivan normaalia on juoda välillä muutama lasillinen viiniä yms, kun lapset menneet nukkumaan. Ja vaikka ihan lonkero juoda saunassa, vaikka lapsetkin olisivat vielä hereillä.
Ei ole. Lapsista on vastuussa heidän nukkuessaankin ja pitää olla toimintakykyinen ja skarppi jos jotain sattuu.
ihan perus
eipä ikinä 70-luvulla..
Vierailija kirjoitti:
Juoda kännit..Tuskinpa on noin sanonut. Aivan normaalia on juoda välillä muutama lasillinen viiniä yms, kun lapset menneet nukkumaan. Ja vaikka ihan lonkero juoda saunassa, vaikka lapsetkin olisivat vielä hereillä.
Hän juo kännit joka viikko, usein kaksikin kertaa viikossa lasten nukkuessa. Seuraavana päivänä laittaa lapset kouluun ja nukkuu krapulaansa.
Ap
Vähän voi juoda, mutta ei humaltuakseen. Ja silloinkin pitää olla mahdollisuus ottaa vaikka taksi alle jos lasten kanssa tarvitsee lähteä lääkäriin.
Lapsen mieli ei osaa käsitellä sitä, millaiseksi vanhempi muuttuu humalassa, kaikkihan muuttuvat ainakin jonkin verran ja se voi olla lapsista tosi pelottavaa. Hehän voivat herätä yöllä tai jo illasta.
Itse suosisin aina sitä, että lapsilla on hoitajana tuttu, turvallinen aikuinen kun vanhempi haluaa vaihtaa vapaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän juo kännit joka viikko, usein kaksikin kertaa viikossa lasten nukkuessa. Seuraavana päivänä laittaa lapset kouluun ja nukkuu krapulaansa.
Ap
Oletko siis omin silmin nähnyt hänen humalatilansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No eipä siinä sitten mitään. Nukkuu rapulansa ku lapset on koulussa.
Ei ole ok ns. vetää perseitä mutta pienen määrän voi tietenkin ottaa. Niin että normaali toimintakyky säilyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOletko siis omin silmin nähnyt hänen humalatilansa?
Olen ja hän on minun kyydillä hakenut juotavaakin, eikä mukana ole ollut paria-kolmea annosta vaan vähintään mäyräkoiran verran olutta. Usein myös soittelee ympäripäissään.
Ap
Ei ihan känniä, mutta yhden punsin lämmikkeeksi. Tosin tätäkään ei pidetä sopivana vaikka lapset jo isoja, koska olen nainen.
Sanoin jos yksikin ihminen kieltäisi en läsnäollessa ottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOletko siis omin silmin nähnyt hänen humalatilansa?
Olen ja hän on minun kyydillä hakenut juotavaakin, eikä mukana ole ollut paria-kolmea annosta vaan vähintään mäyräkoiran verran olutta. Usein myös soittelee ympäripäissään.
Ap
No sitten tuo ei ole oikein. On siis ilmeisesti työtön alkoholisti. Meinaako edes hakea töihin?
Tuohan on selkeä lasun paikka.
Yh-äiti juopottelee useita kertoja viikossa, ja on humalassa jos kotona sattuu jotain epätavallista, vaikkapa vesivahinko, tulipalo, lasten sairastuminen ja muu sellainen. Voi myös itse kompuroida viinahöyryissään.
Juopotelkoon silloin, kun lapsilla on varmasti luotettava heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on selkeä lasun paikka.
Yh-äiti juopottelee useita kertoja viikossa, ja on humalassa jos kotona sattuu jotain epätavallista, vaikkapa vesivahinko, tulipalo, lasten sairastuminen ja muu sellainen. Voi myös itse kompuroida viinahöyryissään.
Juopotelkoon silloin, kun lapsilla on varmasti luotettava heidän kanssaan.
Näin minäkin olen asian käsittänyt. Itse olen tosiaan lapseton, eikä lähipiirissäni tai suvussani ole muita lapsellisia kuin tämä ystävä. Ystäväni mielestä hänen juomisensa ei ole ongelma ja minä olen tietämätön, kun ihmettelen tuollaista toimintaa.
Ap
No ei ole.
Tai ainaki. Olisi tosi noloa, jos pitäis vaikka lasta lähteä viemään lääkäriin yhtäkkiä.