Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaako miehesi joululahjat omalle suvulleen vai jäävätkö ilman jos nainen ei osta?

Vierailija
07.11.2019 |

Minkälaisia käytänteitä teillä on?

Lahjotko anoppia ja appiukkoa?
Entä miehen sisaruksia ja heidän lapsiaan?

Entä miehen kummilapsia?

Ostaako miehesi lahjan sinun vanhemmillesi? Entä sisaruksillesi?

Ostaako miehesi lahjoja teidän yhteisille kummilapsille?

Ostaako miehesi lahjoja teidän lapsillenne?

Ostaako miehesi lahjoja sinulle?

Määrittäin, montako lahjaa mies ostaa versus sinä ostat?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ei osta mitään lahjoja kenellekään, koskaan.

Ostan lahjat mummoille ja kummilapsille sekä omille lapsille.

Villi veikkaus että jos mies ostaisi lahjan kummilapsille niin se ei sulle kuitenkaan kelpaisi?

Olen kokeillut, kummilapsi jäi ilman lahjaa. En ole tarkka, millainen lahja on.

Vierailija
22/43 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ostaa omille vanhemmilleen ja sisaruksilleen, minä omilleni. Lapsille kumpikin hankkii jotain pientä ja yhdessä joku isompi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjomme vain ne lapset, joiden kanssa olemme aattona. + mä laitan/laitoin lahjan omalle kummipojalle ja omalle veljentytölle. Eli tämän parin vuosikymmenen aikana miehen sisarusten lapset on saaneet lahjan 2 kertaa :)

Eli mies ei päätään vaivaa joululahjoilla, eikä odota niitä itsekään saavansa. Enkä mä stressaa miehen asenteen kanssa. Hän kyllä osallistuu kuusen laittoon, jouluruokien tekoon ja lähtee jopa oma-alotteisesti haudoille (jos olemme sillä suunnalla).

Vierailija
24/43 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies huolehtii lahjan äidilleen. Meillä on yhteiset kummilapset ja jos heille esim. tilataan nettikaupoista lahjoja, mies huolehtii nämä. Muistamme lastemme kummeja jouluna, ja miehen veli sekä hänen vaimonsa ovat meidän kahden lapsen kummeja. Minä huolehdin kaikkien kummien muistamisesta. Samoin mies huolehtii osasta lasten lahjoja sekä toisinaan jos sopivasti jonkun hankkiminen matkan varrelle osuu, myös minun sukulaisteni lahjoista.

Yleensä kuitenkin istumme alas yhdessä ja pohdimme mitä hankitaan ja jaetaan sitten hankintavastuuta.

Vierailija
25/43 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ostaa omille sukulaisilleen. Jotain pientä tuomista saatan kohteliaisuudesta viedä jos jouluna menemme käymään vaikka miehen vanhemmilla, mutta ei varsinaisia joululahjoja.

Vierailija
26/43 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ideoi, tekee ja hankkii lahjat minulle, omille vanhemmilleen ja omille kummilapsilleen. Minä huolehdin meidän lasten, omien vanhempieni ja yhteisten kummilasten lahjoista. Mies ei halua lahjaa, mutta yleensä annan silti jotain.

Vierailija
27/43 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lahjat pitäisi ostaa?

Vierailija
28/43 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin huolehtii vain oman sukunsa lahjoista.

Vierailija
29/43 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole 15 joulun aikana ostanut mitään lapsillemme eikä kenellekään. Joinain vuosina on antanut minulle 100 euroa jouluostoksiin. Se summa on noin kuudesosa lapsien lahjojen arvosta. Ei tee muuta joulun eteen. Ei kuulemma vietä joulua. Kummasti silti rakastaa jouluruokia ja joulun tunnelmaa.

Vierailija
30/43 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain omalle perheelle ostetaan lahjat eli siis mies ostaa minulle ja lapsellemme, ja minä ostan hänelle ja lapsellemme. 

Vierailija
31/43 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö anna mitään kummilapsille?

Vierailija
32/43 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osteta mitään joululahjoja. 

Vierailija
33/43 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö anna mitään kummilapsille?

Annan kummilapselle vaan synttärilahjan. Eri

Vierailija
34/43 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan! Minä en osta lahjoja miehen suvulle tai kummilapselle, joten jos mies ei osta, niin ilman jäävät. Tosin en minä osta lahjoja omille sukulaisillekaan, aikaa sitten päätettiin, että aikuisia ei lahjota. Kyläänmennessä viedään kahvipaketti ja suklaarasia (ei niitä halpoja!), mutta lahjomiset päättyvät 18v synttäreihin.

Vierailija
35/43 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätettiin aikoja sitten ettei enää osteta lahjoja aikuisille, joten ei tarvitse miettiä mitään joululahjoja. 

Vierailija
36/43 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisille ei osteta lahjoja. Kummilapsia ei ole, eikä muitakaan lapsia suvussa. Mies savustaa mun vanhemmille lohen. Miehen vanhemmat ovat jo kuolleet. 

Vierailija
37/43 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokone lähtee marraskuun lopussa ja palaamme takaisin noin kolmen kuukauden päästä. Ollaan oltu jo vuosia poissa suomesta jouluisin. 

Vierailija
38/43 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei osta lahjoja sisaruksilleen, se ei ole heillä tapana. Ei heistä kukaan osta toisilleen lahjoja.

Mies osti itse kummitytölleen lahjat, kun tämä oli pieni, mutta jossain vaiheessa sekin jäi. Unohti luultavasti syntymäpäivänkin, koska ei hirveän hyvin muista edes omien lasten syntymäaikoja.

Kummityttö on siis ollut jo aikuinen hyvän aikaa. Lakkiaislahjan tuolle tytölle taisin  taisin ostaa minä.

Joululahjoja ei me miehen kanssa toisillemme osteta, ja se on sovittu yhdessä, mutta mies kyllä ostaisi lahjan, jos ei erikseen kielletä. 

Mies muistaa jostain ihmeen syystä minun syntymäpäivän ja hankkii kakun ja joskus pienen lahjan, joka saattaa olla muumimuki(keräilen niitä) tai vaikka suklaata. 

Äitienpäivä ja isänpäivä muistetaan kumpikin. Minä teen miehelle kakun ja mies ostaa minulle kakun. 

Vierailija
39/43 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat vaan perheenjäsenille ja läheisille ystäville, ei lahjota sukulaisia

Vierailija
40/43 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ostaa vanhemmilleen ja veljelleen, minä omilleni. Yhdessä ostamme lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi