Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin vuokrat huhhuh

Vierailija
07.11.2019 |

Asun itse kaupungin vuokra-asunnossa itä-Helsingissä. Katsoin juuri yksityisen vuokranantajan asuntoa tältä samalta alueelta vain mielenkiinnosta ja saman kokoisen asunnon vuokra oli yli 700€ + vesimaksu 15€/kk. Itse maksan alle 350€ vuokraa.
Ehdoissa oli viel, että 12 kuukaudeksi täytyy sitoutua ennen kuin voi irtisanoa asunnon eikä saa olla edes lemmikkejä. Ei ollut edes kunnon parveketta vain ranskalainenparveke.
Maksaako joku oikeasti tuon hintaista vuokraa?? Onko oikeasti kysyntää? Kaupungilla olen maksanut vähemmän kaksiosta ja kolmiosta, jotka eivät edes olleet itä-Helsingissä vaan vähän paremmalla alueella.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun Turussa ( en keskustassa) ja maksan vuokraa yli 1000e rivarikolmiosta. Onhan se kova hinta, mutta maksan sen ihan mielelläni, koska

A) tämä on kiva, rauhallinen ja uusi asunto

B) samankokoiset- ja vuotiset rivarit täällä maksavat 250000e. En ikinä saisi tuollaista lainasummaa yksin.

Vierailija
22/50 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä paraatipaikalla Töölössä 900e/kk (45 neliötä). Kohtuuhinta mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne maksavat, joilla on rahaa maksaa.

Köyhät asuvat kaupungin vuokrakasarmeissa, jossa kaikki perussisustus kaapit, lattiat sun muut ovat sekundaa.

Yksityisiltä saa usein vuokrattua kauniita, tyylikkäitä asuntoja, ja naapureissa asuu fiksua porukkaa, kun kaikki talossa asujat omistavat itse asuntonsa.

Maksan mielelläni korkeampaa vuokraa siitä, ettei tarvitse asua "kolhoosissa".

Se, että omistaa itse asuntonsa, ei tee ihmisestä fiksua.

Vierailija
24/50 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olisi mulla varaa Helsigin hintoihin...onneksi pikkukaupunki halvempi. Oli sitten vuokralla tai omistaja.

Vierailija
25/50 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne maksavat, joilla on rahaa maksaa.

Köyhät asuvat kaupungin vuokrakasarmeissa, jossa kaikki perussisustus kaapit, lattiat sun muut ovat sekundaa.

Yksityisiltä saa usein vuokrattua kauniita, tyylikkäitä asuntoja, ja naapureissa asuu fiksua porukkaa, kun kaikki talossa asujat omistavat itse asuntonsa.

Maksan mielelläni korkeampaa vuokraa siitä, ettei tarvitse asua "kolhoosissa".

Meinaatko, että olet ainoa vuokralainen talossa, muut ovat omistusasujia? :) Todennäköisesti siellä on muitakin vuokralaisia. 

Vierailija
26/50 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon että olet kaupungin asunnon saanut! Itse jonottanut vuosia ja Kojamon riistovuokraa joudun maksamaan. Täällä on työ ja elämä, eli mihinkään maalle en muuta. (Joku sitä kuitenkin ehdottaa.)

Mä taas just kieltäydyin hiljattain Hekan asunnosta kun oli vähän liian syrjässä. Peruskorjattu 45m2 kaksio lasitetulla parvekkeella 550€, sis. vesi ja netti.

Vierailija
27/50 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmässä kaupungissa maksasit tuolla summalla rajusti lainaa omasta asunnosta.

mies51v

Vierailija
28/50 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaari 54m2, sauna ja lasitettu parveke.

Mitä veikkaatte?

Vierailija
29/50 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Kallista on.

Vierailija
30/50 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt taas oikein ymmärrä tätä marinaa hinnoista. Kertoisiko joku vuokraava osapuoli, miten paljon siitä saadusta vuokrasta lähtee verottajan taskuun ja vastikkeiden maksamiseen ja mitä sitten sen jälkeen oikeasti jää käteen? Rakentakaa palsta itte ne talot sitten, jos mielestänne on niin halpaa hommaa sellaisen asunnon tekeminen, ettei pitäisi siitä mitään pyytää.

Vierailija
31/50 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt taas oikein ymmärrä tätä marinaa hinnoista. Kertoisiko joku vuokraava osapuoli, miten paljon siitä saadusta vuokrasta lähtee verottajan taskuun ja vastikkeiden maksamiseen ja mitä sitten sen jälkeen oikeasti jää käteen? Rakentakaa palsta itte ne talot sitten, jos mielestänne on niin halpaa hommaa sellaisen asunnon tekeminen, ettei pitäisi siitä mitään pyytää.

Totta tuokin.

Vierailija
32/50 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä asun  kantakaupungissa kaupungin kaksiossa, 57m2 ja iso parveke, vuokra  690e/kk. Vieressä on Saton talo (tai mikälie Lumo nykyään). Tyhjiä asuntoja näkyy olevan muutamia. Katsoin huvikseni sellaisen asunnon vuokraa kuin tää oma eli neliöt sama ja parveke ja 4krs. vuokra 1280e/kk. Eipä ihme, että on kämppiä tyhjillään. 

Tässä on tosi hiljaista ja rauhallista, naapurit on mukavia. Ei mitään ongelmia. 

Kerrotko vielä missä on noin iso asunto noin halvalla?

Ehkäpä se on niitä hometaloja?

Ei ole hometalo. Missä on kaupungin hometaloja? En ole kuullutkaan. 

Kuvittelin sen olevan Saton tai Lumon tms mikä olikaan, ei kaupungin. Kaupungilla ei ole noin kalliita neliöhintoja, suurimmat neliöhinnat kaupungin taloissa on alle 15e. 1280e/57m2 on paljon enemmän.

VVO ja Lumo on sama asia, ei Sato.

Vierailija
33/50 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon että olet kaupungin asunnon saanut! Itse jonottanut vuosia ja Kojamon riistovuokraa joudun maksamaan. Täällä on työ ja elämä, eli mihinkään maalle en muuta. (Joku sitä kuitenkin ehdottaa.)

Mä taas just kieltäydyin hiljattain Hekan asunnosta kun oli vähän liian syrjässä. Peruskorjattu 45m2 kaksio lasitetulla parvekkeella 550€, sis. vesi ja netti.

Toki saa kieltäytyä, jos ei oikeasti asuntoa tarvitse.

Vierailija
34/50 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauttasaari 54m2, sauna ja lasitettu parveke.

Mitä veikkaatte?

1300e ?

Vierailija
35/50 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse VAV vuokra-asunnossa. Vuokra on 450e on kaksi huonetta, parveke, iso vessa. Keittiö on uusittu ja nätti. :) Vaikka "köyhät" näissä asuukin niin mulle nuorelle aivan nappi asunto ja alue. Aika rauhallinen asuinalue, on hyvät kulkuyhteydet jne. Itselleni halpa hinta suhteutettu asunnon kuntoon ja sijaintiin on tärkeimmät asiat. Naapurit eivät ole aiheuttaneet mitään ongelmia myöskään vaikka köyhää ja juoppoa on myös talossa. :D 

Vierailija
36/50 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienemmässä kaupungissa maksasit tuolla summalla rajusti lainaa omasta asunnosta.

mies51v

Jonka menettäisi kokonaan jos talo paljastuisi homepommiksi tai ylipäänsä yrittäisi myydessä saada siitä rahansa pois? Miksi ei asuisi mukavasti vuokralla keskellä hyviä kulkuyhteyksiä, toimivia palveluita ja lähellä töitä?

Vierailija
37/50 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimpelipom

Vierailija
38/50 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hö, kylläpä hiljeni. Olisi mielenkiintoinen keskustelu!

Vierailija
39/50 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin juuri ne helsinkiläiset jotka on lomautettu tai jääneet työttömäksi miten maksatte nyt vuokraa?

Vierailija
40/50 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan 950e yksiöstä kantakaupungissa. Vuokra nousi vuodenvaihteessa melkein 100e. Laitoin hakemuksen hekan vuokra-asuntoihin, kun tämä nykyinen vuokra on vaan liikaa tulotasoon nähden. Mitään ei ole kuulunut, asuntotarjouksia tasan 0. Hakemusta pidän kuitenkin voimassa ja toivon, että vielä joku päivä onnistun saamaan sieltä halvemman kämpän..

Mietin, että miten parikymppisellä sairaseläkeläisellä on varaa asua vuokralla kaksiossa Kalasatamassa. Eihän yksinasuva edes saa kovin korkeaa asumistukea, vaikka vuokra olisi mikä. Itse en saa asumistukea ollenkaan, tulot on just yli sen rajan, mikä saa olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme