Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otin elokuvateatterissa kuvan _itsestäni_ ja lensin pihalle, voiko tästä tehdä jonkun valituksen?

Vierailija
07.11.2019 |

Kamera ei siis ollut niin päin, että olisi ollut mahdollista kuvata elokuvaa. Vartija tuli poistamaan minut kesken näytöksen ja sanoi että oli tullut epäilys että kuvaan puhelimellani elokuvaa. Voiko/kannattaako näin jälkeenpäin valittaa/pyytää rahoja takaisin?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, eikä kannata.

Miksi edes aloit ottamaan itsestäsi selffietä kesken näytöksen? Kännykät pidettävä syystä poissa leffassa, sillä häiritsevät muita katsojia.

Vierailija
2/47 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä näinä leffassa kännykän räplääjiä. Se sinun "huomaamaton puhelimen vilkaisu" eli 5 min välein somen selaaminen todellakin häiritsee muita katsojia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi tehdä valituksen. Se on sit eri asia onko siitä mitään hyötyä kenellekään.

Vierailija
4/47 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä pelkästään  rahojen takaisin pyytäminen. Onhan siellä muillakin kännykät mukana. Törkeää käytöstä ja varmasti myös laitonta vartijalta!

Vierailija
5/47 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaaminen on elokuvateattereissa Suomessa ja maailmalla yksiselitteisesti kiellettyä.

On maita, jossa elokuvateatterissa kuvaaminen katsotaan lisäksi tekijänoikeusrikoksen yritykseksi ja siitä saa vielä erikseen lain määräämän rangaistuksen.

Selkokielellä: olet pässi.

Vierailija
6/47 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaaminen on elokuvateattereissa Suomessa ja maailmalla yksiselitteisesti kiellettyä.

On maita, jossa elokuvateatterissa kuvaaminen katsotaan lisäksi tekijänoikeusrikoksen yritykseksi ja siitä saa vielä erikseen lain määräämän rangaistuksen.

Saahan sitä kieltä mitä tahansa, mutta Suomen laissa sanotaan yksiselitteisesti, että julkisella paikalla saa kuvata. Elokuvateatterissa saa kuvata vapaasti, jos ei kuvaa itse elokuvaa.

Vierailija
7/47 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähettäisin palautetta ja kertoisin, että en enää tulevaisuudessa aio käydä siinä leffateatterissa.

Vierailija
8/47 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niin, ainahan sitä itseään kuvataan, vaikka salamakin välähtäisi...

Vierailija
9/47 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset osaa enää missään käyttäytyä?

Vierailija
10/47 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa itseäsi tästä lähin jossain muualla. Kyllä ottaa päähän kun maksat kalliit elokuvaliput ja viereen osuu kännykän räplääjä. Se valo häiritsee uskomattoman paljon pimeässä teatterissa.

Ihan oikein että lensit ulos.

Vierailija
11/47 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä kieltä mitä tahansa, mutta Suomen laissa sanotaan yksiselitteisesti, että julkisella paikalla saa kuvata. Elokuvateatterissa saa kuvata vapaasti, jos ei kuvaa itse elokuvaa.

Elokuvateatteri ei ole julkinen paikka, vaan yksityistila ja omistajalla on oikeus kieltää siellä kuvaaminen. Ihan Suomen lainkin mukaan.

Eikä se kuvaaminen julkisella paikallakaan ole ihan niin "yksiselitteistä". Edelleenkin Suomen lain mukaan.

Vierailija
12/47 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun on mahdotonta todeta kuvasitko elokuvaa vai et, on se kokonaan kiellettyä. Tämän pitäisi olla selvää sanomattakin.

Vierailija
13/47 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähettäisin palautetta ja kertoisin, että en enää tulevaisuudessa aio käydä siinä leffateatterissa.

Tapu, tapu, ovat varmasti hyvillaan jos pidat lupauksesi.

Vierailija
14/47 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti valituksesi ei tule menestymään, mutta jos haluat asiasta riidellä, niin oikea menettely on ensin pyytää elokuvateatteria vapaaehtoisesti palauttamaan lipun hinnan, ja kun he eivät tähän suostu, niin otat yhteyttä kuluttajaneuvojaan. Kuluttajaneuvoja varmaankin osaa sanoa, onko vaatimuksellasi mitään mahdollisuutta menestyä. Halutessasi voit tämän jälkeen viedä asian kuluttajariitalautakuntaan, joka on ilmainen palvelu.

Jos niin haluat, niin voit tietysti viedä asian myös käräjäoikeuteen, mutta siinä ei ole mitään järkeä, koska oikeusprosessi on kallis ja luultavasti häviäisit jutun.

Vierailija
15/47 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin niin, ainahan sitä itseään kuvataan, vaikka salamakin välähtäisi...

Ja sokaisisi takana istuvan silmat niin etta han ei nae elokuvasta pitkaan aikaan mitaan.

Vierailija
16/47 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etko nyt jo tieda milta naytat kun pitaa selfie ottaa? Vai oliko tama elokuvissa kaynti niin ainutlaatuinen elamys etta piti historioida? Juntti potenssiin 10.

Vierailija
17/47 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä nistitkin selittää, mä saan tehdä mitä mua huvittaa, ihan mitä vaan kun mul on UNELMA

SUURI UNELMA

Sakinhivutus olisi oikeus ja kohtuus niille jotka leikkii kännykän kanssa leffateatterissa.

Vierailija
18/47 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapu, tapu, ovat varmasti hyvillaan jos pidat lupauksesi.

Älähän nyt, varmasti se näkyy yhtiön tuloksessa ja mahdollisesti jopa kansantaloudessa.

Vierailija
19/47 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kestä näinä leffassa kännykän räplääjiä. Se sinun "huomaamaton puhelimen vilkaisu" eli 5 min välein somen selaaminen todellakin häiritsee muita katsojia.

Vuosi sitten olin katsomassa Viiru ja Pesonen-elokuvaa täydessä näytöksessä istuen ylärivillä ja liki jokainen "aikuinen" oli koko elokuvan ajan Facessa ruudut sinisinä hehkuen...

Vierailija
20/47 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otat selfien, kuvaat todennäköisesti tai mahdollisesti myös takanasi istuvia. Kyseessä ei ole julkinen tila, joten se on nou-nou.