Miksi kasvisruokailija vakuuttelee koko ajan, että kasvisruoka on pääosin hyvää sekä terveellistä?
Kommentit (32)
The Game Changers Netflixillä. Siellä on URHEILIJOITA jotka ovat kasvissyöjiä. Huipputuloksia.
Esim suomalainen PAAVO NURMI oli kasvissyöjä! Voitti x-mitalia uransa aikana.
https://fi.wikiphttps://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_tunnetuista_kasv…
Ja miksi kierrättää kasvikset lehmän tai possun kautta,ihan turhaa.
Ap. täytyy olla todella nuori ja elettyä elämää vähän takana, sillä kautta maailman historian on puhuttu kasvisten terveellisyydestä. Ja juuri tähän vuoden aikaan juurekset ovat parhaimmillaan.
Nykyään syödään halpaa ja tehotuotettua lihaa enemmän kuin koskaan aikaisemmin ja ihmiset ovat ylipainoisia ja jopa 30-40v ihmiset kuolevat sydänsairauksiin kun suonet ovat tukissa eläinrasvasta.
Ennen syötiin täyslihaa todella harvoin, vielä 80-luvulle saakka liha jatkettiin kasviksilla esim. lihapulliin laitettiin porkkanaraastetta tai sieniä ja lihamurekkeisiin paljon kasviksia ja lihaa syötiin kerran pari viikossa.
Ja mikä tekee tämän päivån ihmisistä niin erityisiä, että tarvitsevat lihaa, kun ihmiset eivät liiku ja tekevät kevyttä työtä ja suurin osa on vielä lihavia.
Koska sekasyöjät jatkuvasti väittää kasvissyöjille että kasvisruoka on mautonta ja ravintoköyhää sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pidä lihasta, ja mielestäni kasvisruoka on hyvää. Pitäisikö minun sitten syödä lihaa väkisin, vaikka olen inhonnut sitä lapsesta saakka?
Miten se yletön lihan syönti näkyy nykyajan ihmisen terveydessä ja hyvinvoinnissa? Ja mikä tekee tämä npäivän ihmisistä niin erityisiå, että tarvitsevat lihaa päivittäin?
Lihan kulutus on muutamassa vuosikymmenessä moninkertaistunut ja silti ihmiset ovat sairaita ja ylipainoisia.
Ennen lihaa syötiin kerran pari viikossa ja silloinkin ne oli jatkettu kasviksilla.
Ja jo 60-luvulla oli paljon kasvissyöjiä eli 60v sitten esim. isäni, joka teki raskasta ruumiillista työtä. Ja paljon löytyy 50-60-luvulta kasvisruokakirjoja eikä suinkaan kasvisruuat ole tämän päivän ilmiö.
Olen kasvissyöjä sekä absolutisti. Kumpaakin saan olla jostain käsittämättömästä syystä selvittämässä ja perustelemassa lihansyöjille ja alkoholia käyttäville. Miksiköhän? Paras oli kun minulle sanottiin laupeasti ettei ko henkilö tuomitse sitä etten juo viinaa. Että jossain muualla ne ongelmat on kuin kasvissyönnissä. Kun on elimistö tukossa mätänevästä, hitaasti sulavasta lihasta, niin kyllähän sitä voi olla pinna kireällä.
Koska kun yrittää vähin äänin syödä tofuaan, joku tulee aina öyhöttämään että mitä etkö syö lihaa, liha on parasta, meillä on pupun kanssa sopimus jne. Pelkkä kasvisruoan ottaminen julkisella paikalla riittää siihen että joku alkaa valittaa propagandasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan 90% tämän ketjun vastauksista tulee vastaamaan siihen kysymykseen. Koska yhä edelleen moni ajattelee, että kasvisruoka on vaan jotain kuivaa salaattia. Sen lisäksi täällä on jokaisessa laihdutuskeskustelussa ihmisiä jankkaamassa miten kaikki hiilarit ovat saatanasta ja kova eläinrasva terveellistä.
Aika hyvin tässä ketjussa olevat vastaukset jo väheksyvät kasvisruokaa.
Kasvisruoka on ihan hyvää, mutta ihmiselle riittämätöntä ravintoa. Eläinrasva on kyllä juurikin sitä, mitä ihminen tarvitsee.
Ideologiaa saa olla vaikka mitä, mutta ei ne muuta biologista tosiasiaa.
Syön enimmäkseen kasvisruokaa, mutta en ole pelkästään kasvissyöjä, sillä syön kalojakin ja joskus harvoin jopa porilaisen. Ravintooni kuuluu runsaasti myös oikeaa voita, puolen kilon paketti ei yleensä kestä viikkoa ja myös oikeaa, rasvaista juustoa syön ainakin puoli kiloa viikossa. Lasketaanko se eläinrasvaksi? Myös oliiviöljyä syön runsaasti, ainakin puoli litraa menee viikossa, voi mennä enemmänkin. Hyvin olen jaksanut tehdä ruumiillista työtä ulkona ympäri vuoden tuolla kasvispainotteisella ruualla, se rasvahan on se millä jaksaa touhuta ja ei tarvitse syödä mahaa täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Koska kun yrittää vähin äänin syödä tofuaan, joku tulee aina öyhöttämään että mitä etkö syö lihaa, liha on parasta, meillä on pupun kanssa sopimus jne. Pelkkä kasvisruoan ottaminen julkisella paikalla riittää siihen että joku alkaa valittaa propagandasta.
Yleensä nuo "pupun kanssa sopimus"- ihmiset ovat vähintäänkin ylipainoisia, usein ihan läskejä.
99,999% ruokaöyhötyksestä kautta aikain on setämiesten kommentteja kuinka pihvi on parempaa kuin seksi ja kasvisruoka paskaa. Kaikki nämä kommentit täysin pyytämättä.
Jos av-palstaan on uskominen, niin vielä 2000-luvulla on näköjään hyvinkin tarpeellista valistaa kasvisten terveellisyydestä, kun joidenkin tietotaso on mitä on, vaikka Suomessa on ilmainen koulutus kaikille.
Ja juuri nuorille enemmän valitusta, kun vanhukset ovat ymmärtäneet kasvisten terveellisyyden iät ja ajat. Ja jos asiaa kysyy sotaveteraaneilta, he taistelivat sodan jopa kasvisten voimalla ja hyvin pärjäsivät.
Vierailija kirjoitti:
Koska edelleenkin vuonna 2019 löytyy ihmisiä, jotka eivät usko, että kasvisruoka voi olla a) hyvää b) sellaista, että sillä jaksaa raavaskin mies c) terveellistä.
Siksi.
Miksi minun pitäisi välittää mitä muut syövät, että alkaisin promoamaan omia valintojani? Itse syön pääosin kasvisruokaa ja ruokakeskustelu ei eroa lautasen sisällöstä. Yhtälailla työkaverien kanssa juttelemme työpaikkaruokalan tarjonnasta riippumatta mitä itse kukin on ottanut.
Koska se on