Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen isä ns. sytyttää tulipaloja, joita minä sitten joudut sammuttamaan

Vierailija
06.11.2019 |

eli lapsi tekee jotain vaikkapa kiellettyä, josta isä vetää samantien herneet nenään ja sanoo vihaisena mitä sattuu asioita lapselle. Jotka johtaa siihen että lapsi vain käyttäytyy entistä huonommin + tuo sen kaiken patoutuneen pahan olon sitten mukanaan kun taas palaa minun luokse. Ja minä aloitan taas alusta mm. sen että ristiriidat selvitetään puhumalla, ei huutamalla jne.

Ja olemme eronneet. Juuri siitä syystä että meillä on isän kanssa niin erilaiset kasvatusnäkemykset, ja nekin mitä yhdessä sovitaan niin isä ei niistä kiinni pidä, tai ehkä joskus pitää mutta voi hyvin olla pitämättäkin, jos ei huvita. Mitä voin tehdä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsen isä persu?

Vierailija
22/27 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä en nyt ymmärtänyt Ap:n tilannetta oikein, mutta en oikein näe, miten on vahingollista, jos lapsi joskus kokee pettymyksiä ja pahaa mieltä. Onko mies siis epäoikeudenmukainen vaiko pidätkö rangaistuksia kohtuuttomina? Olisi helpompi kommentoida, jos kirjoittaisit enemmän käytännön esimerkkejä. Mitä sitten voit tehdä? Et varmaan paljoakaan, jos kerran ei mistään varsinaisesta kaltoinkohtelusta ole kyse. Harmi, että olette exän kanssa eri linjoilla kasvatusasioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialle et voi tehdä mitään, mutta uudelle miesvalinnalle ja mahdollisille uusille jälkeläisille voit. Valitse jatkossa paremmin.

Vierailija
24/27 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä en nyt ymmärtänyt Ap:n tilannetta oikein, mutta en oikein näe, miten on vahingollista, jos lapsi joskus kokee pettymyksiä ja pahaa mieltä. Onko mies siis epäoikeudenmukainen vaiko pidätkö rangaistuksia kohtuuttomina? Olisi helpompi kommentoida, jos kirjoittaisit enemmän käytännön esimerkkejä. Mitä sitten voit tehdä? Et varmaan paljoakaan, jos kerran ei mistään varsinaisesta kaltoinkohtelusta ole kyse. Harmi, että olette exän kanssa eri linjoilla kasvatusasioissa.

Mielestäni mies on epäjohdonmukainen ja usein kohtuuton. Ei kuitenkaan täytä mitään rikoksen tunnusmerkkejä, vaikka eihän esim. huutaminen mikään yleisesti hyväksytty kasvatustapa ole. Lapsi kyllä kokee pettymyksiä ja pahaa mieltä myös minun hoidossani, minulla ei ole siis vaikeuksia esim. kieltää lapselta asioita tai asettaa rajoja, jos sitä tarkoitit. 

Vierailija
25/27 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asialle et voi tehdä mitään, mutta uudelle miesvalinnalle ja mahdollisille uusille jälkeläisille voit. Valitse jatkossa paremmin.

No en ole tekemässä lisää lapsia. Niin suuri pettymys oli tämä ensimmäinen valinta etten ikinä uskaltaisi. 

Vierailija
26/27 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti lastenkasvatus on totuttu näkemään valtataisteluna ja ajateltu, että lapsen on toteltava ja piste tai muuten kuritetaan.

Juuri näin ex ajattelee. Ja toimii. 

Vierailija
27/27 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että ap: n mies sytyttää oikeita tulipaloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi