Mikäs on mammojen mielipide tämän hetken Suomen listaykkösestä eli MAUSTETYTÖISTÄ?
Uskomatonta, että kyseistä kokoonpanoa ei kuulla useimmilla kaupallisilla radiokanavilla ollenkaan (miksi???), vaikka kiersivät kesällä noin kaikki Suomen festarit ja ensimmäinen levy meni samantien Suomen virallisen listan ykköseksi. Samaten kaikki tulevat keikat taitavat olla jo loppuunmyytyjä.
Mitäs mammat tykkää?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joopjoop kirjoitti:
miksi nimessä piti matkia spaissareita,miksei nimenä voinu olla vaikka Honottajat tms
Kato hei, tällanen ironinen viittaus Spaissareihin ja glitteriin ois silleen magee kun laulais samal niinku tosi ankeesti rännästä ja pussikaljasta ja lääkkeistä.
Sama tuotteistaminen jammarkkinointi, mutta kohderyhmä eri.
Maustetytöt viittaa myös edeltäjäänsä Kaneliin. Muhun kyllä ysärilapsena uppoaa Spaissari-ironia. Meille luvattiin tyttövoimaa, käteen jäi vaan mielenterveysongelmia ja vuokrakämppä. Luulen, että Maustetyttöjen suosio on osin sukupolvikysymys.
Hei, olen X-sukupolven edustaja ja Maustetytöt iskee kyllä.
Onhan noissa biiseissä selkeitä juice- ja leevi- pastisseja.
Ei niiden varassa pitkälle pötkitä, luulisin.
Jaa, minulle oli uutta, että ovat Helsinkiläisen taidelukion kasvatteja ja että manageri on tuon murjotusimagon takana.
Ja että nämä on myyty vaihtoehtomusapiireihin aitona ja kotikutoisena Vaalalaisena muuttotappio-rakennemuutosangtina....
Poinsit laskivat vielä hiukan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joopjoop kirjoitti:
miksi nimessä piti matkia spaissareita,miksei nimenä voinu olla vaikka Honottajat tms
Kato hei, tällanen ironinen viittaus Spaissareihin ja glitteriin ois silleen magee kun laulais samal niinku tosi ankeesti rännästä ja pussikaljasta ja lääkkeistä.
Maustetytöt viittaa myös edeltäjäänsä Kaneliin. Muhun kyllä ysärilapsena uppoaa Spaissari-ironia. Meille luvattiin tyttövoimaa, käteen jäi vaan mielenterveysongelmia ja vuokrakämppä. Luulen, että Maustetyttöjen suosio on osin sukupolvikysymys.
Keikoilla näyttää olevan paljon meitä vanhempiakin, uuden aallon eläneitä, 80-luvulla opiskelleita. Jotain piilokapinaa noissa tyttöjen teksteissä ja olemuksessa...
Assburger kirjoitti:
Jaa, minulle oli uutta, että ovat Helsinkiläisen taidelukion kasvatteja ja että manageri on tuon murjotusimagon takana.
Ja että nämä on myyty vaihtoehtomusapiireihin aitona ja kotikutoisena Vaalalaisena muuttotappio-rakennemuutosangtina....
Ei ole Hkiläisen taidelukion kasvatteja, eikö nuo ole Vaalassa kouluja käyneet, musiikkilukion Oulussa? Muuttivat opiskelemaan Hkiin n 6 v sitten, Kaisa luki 2 viikkoa biologiaa ja Anna jotain aikuiskasvatusta? Ja kyllähän biiseissä kuuluu Kallion vuodet, Meiran savupiipun takaa etsitään Pohjantähteä jne.
Vierailija kirjoitti:
En oo yllättynyt että lähtivät tekemään musiikkia. Musikaalisuus on ollut nähtävissä aina, mutta nykyistä angstisuutta on vaikea ottaa tosissaan. Musiikista en välitä ja ihmisinäkin ovat hyvin mitään sanomattomia olleet aina. Musikaalisia ja hyviä koulussa. Mitään kiinnostavaa kerrottavaa vaikea löytää.
Terveisiä Vaalasta vaan.
Eikö Vaalassa ole vain yksi koulu?
Ja Saharanta?
Hirveän pieni paikka.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Ei ole Hkiläisen taidelukion kasvatteja, eikö nuo ole Vaalassa kouluja käyneet, musiikkilukion Oulussa? Muuttivat opiskelemaan Hkiin n 6 v sitten, Kaisa luki 2 viikkoa biologiaa ja Anna jotain aikuiskasvatusta? Ja kyllähän biiseissä kuuluu Kallion vuodet, Meiran savupiipun takaa etsitään Pohjantähteä jne.
OK, kiitti tarkennuksesta.
Mua ei Maustetytöt kosketa, en tiedä mikä on. Tykkään paskasta musiikista kyllä, punkista varsinkin. Pää kii on uskottava. Maustetytöt on vaan samaa nostalgisoinnin sarjaa kuin vaikkapa Stig tai marginaalista Litku Klemetti ja vastaavat.
Vierailija kirjoitti:
Mua niin vaan edelleen häiritsee se paikoittain lespaava ja sössöttävä laulutyyli. Jollakin tytöistä on selkeästi s-vika.
Kiitosh thästhä tedosta, näin entisenä äshä-viasta kishattuna antaa uutta näkökulmaa....puhe opetuksen traumat unohtuu kun kuulee kohtalon siskoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joopjoop kirjoitti:
Miksi piti alapeukuttaa...eikö saisi pitää väärän sukupolven edustaja, ptyi###
Peltola on koti, turvapaikka, jonne voi paeta pahaa maailmaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo yllättynyt että lähtivät tekemään musiikkia. Musikaalisuus on ollut nähtävissä aina, mutta nykyistä angstisuutta on vaikea ottaa tosissaan. Musiikista en välitä ja ihmisinäkin ovat hyvin mitään sanomattomia olleet aina. Musikaalisia ja hyviä koulussa. Mitään kiinnostavaa kerrottavaa vaikea löytää.
Terveisiä Vaalasta vaan.
Eikö Vaalassa ole vain yksi koulu?
Ja Saharanta?
Hirveän pieni paikka.
Oli aiemmin sivukylilläkin koulut. Hirveä paikka kaiken kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joopjoop kirjoitti:
On se sukupolvikysymys varmaan. Hirveän vaikea suhtautua bändiin, joka larppaa teemoja, joiden ympärille rakennettiin koko suomipopin ja elokuvan 1980-luku. Gösta, Juice, Eput, Kaurismäet .... Kaikki mitä Maustetytöillä konseptissa ja lyriikassa on kuulostaa muilta ripatulta, sellaiselta minkä olen kuullut ja nähnyt jo. Se ei ole hyvä fiilis, koska se huutaa epäaitoutta.
Ja sitten vielä markkinoinnin aggressiivisuus kohderyhmän käyttämillä kanavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joopjoop kirjoitti:
Miksi piti alapeukuttaa...eikö saisi pitää väärän sukupolven edustaja, ptyi###
Eiku ei saisi pitää ylipäänsä kukaan, jos ketjun peukkuja katsoo.
Eikös yksi näistä ole yksi heistä joka on hirviniemen kanssa oikeudessa seksuaalisesta hyväksikäytöstä?
Vierailija kirjoitti:
Laulutaidollisesti niin järkyttävää kuunneltavaa, että aivan sama kuinka hyviä biisien väitetään olevan, kun ei niitä pysty kuuntelemaan.
Pahinta on, että kuulee kuinka tytöt ihan tahallaan laulavan ankeesti ja väärin. Tai onhan se omanlaisensa taidonnäyte tuollainekin fraseeraus, mutta todella feikkiä.
Tästä bändistä puuttuu kaikki aitous ja vilpittömyys. Täyttä hipsterionaniaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös yksi näistä ole yksi heistä joka on hirviniemen kanssa oikeudessa seksuaalisesta hyväksikäytöstä?
Tä?
Lottokappale on hyvä. Muissa kappaleissa vain hyvä sanoitus, muuten huonoja, ikävä kyllä.
Ihan hirveetä kakkaa oli rehellisesti sanoen. Jotenkin niin suomalaista masentavaa roskaa, surkealla "laulamisella".
Terveisiä Vaalasta vaan.