Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan saanut opintotukea iltaopintoihin?

Vierailija
05.11.2019 |

Kiinnostaisi tietää.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea, tää on kuitenkin opiskelijoiden ensisijainen tulo...

Vierailija
2/7 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Meillä koulua kahtena iltana viikossa mutta laskennallisesti menee täysipäiväisen opiskelun puolelle, koska esim verkkokursseja on paljon. Ja tutkintoon johtava koulutus siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Meillä koulua kahtena iltana viikossa mutta laskennallisesti menee täysipäiväisen opiskelun puolelle, koska esim verkkokursseja on paljon. Ja tutkintoon johtava koulutus siis.

Ok minulta hylättiin hakemus, koska vaikka tutkintoon johtava koulutus ja iltaopintojen lisäksi paljon verkko-opiskelua, niin opintotodistuksessa luki ”sivutoiminen opiskelija”. Itse en ole töissä, mutta periaatteessa se voisi olla mahdollista olla töissäkin, tosin itse suoritan opinnot vielä puolet nopeammin... Jännä kyl miten sattumaa tuo on että opintotuen saa.

Vierailija
4/7 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok minulta hylättiin hakemus, koska vaikka tutkintoon johtava koulutus ja iltaopintojen lisäksi paljon verkko-opiskelua, niin opintotodistuksessa luki ”sivutoiminen opiskelija”. Itse en ole töissä, mutta periaatteessa se voisi olla mahdollista olla töissäkin, tosin itse suoritan opinnot vielä puolet nopeammin... Jännä kyl miten sattumaa tuo on että opintotuen saa.

Sano koulussa, että aiot anoa opintotukea. Jos opintoja kertyy se 4,5osp kuukaudessa, he voivat merkitä sinut päätoimiseksi ja saat opintotukea.

Vierailija
5/7 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotukea voidaan myöntää päätoimisiin opintoihin. Opintojen päätoimisuudella tarkoitetaan eri opinnoissa eri asioita.

Vierailija
6/7 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitutkinnon, erikoisammattitutkinnon tai tutkinnon osan suorittaminen on päätoimista, jos suoritettavaksi sovittujen opintojen laajuus on keskimäärin vähintään 4,5 osaamispistettä opiskelukuukautta kohti. Muut ammatilliset opinnot ovat päätoimisia, jos niiden laajuus on keskimäärin vähintään 25 tuntia viikossa, 4,5 osaamispistettä tai 3 opintoviikkoa opiskelukuukautta kohti.

Vierailija
7/7 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en opintotukea saanut AMK tutkintoon iltapuolella koska kelan mukaan en ollut opiskelija, sen sijaan  työttömyyskorvauksen sain koska opinnot alkoivat 17:00. Tämä sopi varsin hyvin koska työttömyyskorvaus oli isompi kun opintotuki, ja olisin saanut vielä sossusta tukea elämiseen koska en ollut opiskelija. Tämä oli tosin ennen viimeisintä opintotukiuudistusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi