Reino -tossujen valmistus alkaa Italiassa - en osta
https://www.hs.fi/talous/art-2000006296744.html
S-kaupan halpuuttamisen seurauksena Reino ja Aino-tossujen sisäänostohinta poljettiin kannattavan tuotannon kustannusten alle. Niinpä yrittäjä joutui sulkemaan tehtaan. Kymmenet muuttotappioalueen työntekijät jäivät työttämiksi.
Sellaista on S-kaupan vastuullisuus. Sisäänostaja tappoi kotimaisen tossuvalmistuksen, jotta S-kauppa sai mainostettua tossua halvempana isänpäivä- ja joululahjana kuin naapurimarket.
Finlayson myös vastuuton - muutaman euron vuoksi tuotanto vietiin ulkomaille. Toivottavasti Suomi-lipun tilalle ommellaan nyt pizzamaan värit.
Jättäkään mokomat tekeleet hyllyyn.
Kommentit (26)
En minäkään osta! En Reinoja, en perseenpäristintä, enkä Nissania. Kylläpä me ollaankin AP:n kanssa samoilla linjoilla.
Minulla ei ikinä ole ollut noita tossuja. Niiden ostajia en ole koskaan ymmärtänyt. Nehän ovat kylmät ja lättäpohjaiset!
Sen sijaan aidot lammasnahkatossut kumipohjalla ovat kotikenkäni. Shepherdejä olen ostanut viime vuodet.
S-ketjun 39 euroa noista vetelistä tossuntekeleistä ei kyllä minusta ollut kovin halpuutettu hinta.
Viluvarvas kirjoitti:
Minulla ei ikinä ole ollut noita tossuja. Niiden ostajia en ole koskaan ymmärtänyt. Nehän ovat kylmät ja lättäpohjaiset!
Sen sijaan aidot lammasnahkatossut kumipohjalla ovat kotikenkäni. Shepherdejä olen ostanut viime vuodet.
Jos sinulla ei ole koskaan ollut, mistä ihmeestä tiedät? Minulla on ollut montaa vuotta samat Ainot, ja lämpimämpiä ja mukavampia (ja kestävämpiä) tossuja saa hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta minäkään; ovat niin hirveän näköiset tallukkaat että vaikka ne ommeltaisiin minun eteisessäni niin en maksaisi niistä penniäkään.
Olet ymmärtänyt väärin. Silloin ne maksaisivat sinulle.
Toki. Tämä oli kärjistetty esimerkki valmistusmaan vaikutuksesta ostohalukkuuteeni. Tehdään tuollainen pazka sitten Suomessa, Italiassa tai kuussa niin ostamatta jää.
Ei tässä nyt mitkään solidaarisuudet auta, kun on vaan niin että tämän hintatason maissa kuin Suomi ei kannata valmistaa tiettyjä tuotteita. Ihmiset vaan ei ole valmiita maksamaan niin paljon kuin mitä Suomessa valmistettu maksaa. Monella ei ole edes varaa maksaa. Minusta on ihan turha jäädä kiukuttelemaan sitä että joidenkin alojen tuotanto siirtyy halvempiin maihin, vaan pitää yrittää rakentaan tulevaisuutta ja työpaikkoja jonnekin muualle sitten. Tälläkin hetkellä työvoimapulaa on monella alalla, useimmat noista todennäköisesti voivat hyvinkin työllistyä ainakin jos ovat valmiita muuttamaan paikkakunnalta (itse olen muuttanut kotipaikkakunnaltani Helsinkiin aikoinaan työn perässä ja ihmettelen, miksi niin valtavan monelle sama on mahdotonta, jopa sinkuille joita esim. puolison työ ei sido paikkakunnalleen).