Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutinasta

03.06.2006 |

Hei!

Onko täällä muita joilla on aina tulehdukssen oireita,vaikkei tulehdusta olisikaan? Minua on vaivannut ajoittain hiivatulehduksen oireet jo kauan, mutta kokeissa ei kuitenkaan ole todetu hiivatulehdusta.

Mitähän tämä voisi olla? Voiko joku sukupuolitauti aiheuttaa tällaista? Klamydia testattu jo vaikka kuinka monesti, eikä ainakaan sitä ole.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes voisi aiheuttaa moista kutinaa ja sehän voi tarttua sukupuolielimiin, vaikka ei olisikaan varsinaista sukupuoliherpestä. Yleensä kuitenkin ekalla kertaa herpes on niin voimakas (eli rakkulat ovat näkyvissä ja kirvelevät), että olisit varmaan huomannut, jos kyse olisi siitä. Myöhemmillä kerroilla herpes saattaa tuntua vain kutinana.

Eli tuskin on siis sitä, mutta ajattelin mainita, jotta voit miettiä asiaa.

A.A.

Vierailija
2/6 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi kerran niin, että terv.keskuksessa otettu hiiva anoi negatiivisen tuloksen. Kutina vaan jatkui ja paheni ja lopulta menin yksityiselle gynelle. Hänen ei tarvinnut kuin vilkaista alapäähän ja todeta, että hiivahan se siellä jyllää. Nähtävästi tk:ssa oli näyte otettu jotenkin liian syvältä tai muuten väärin.

Että näinkin voi käydä

-m-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että myös pesuaineille (siis pyykinpesuaineille) herkistyminen voi aiheuttaa kutinaa.

Itselläni on taipumusta hiivaan ja lisäksi olen mitä ilmeisemmin herkistynyt ainakin luonnonkumille. Lääkäri on suositellut minulle myös pesuaineiden vaihtamista hajusteettomiin ja pesenkin alusvaatteet sellaisilla nykyään. Myös luonnonkuituiset alusvaatteet vähentävät kutinoita ja ylipäätään liian tiukkojen housujen välttäminen, jotta ilma kiertää :)

Laru

Vierailija
4/6 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ilmeisesti kondylooma aiheutti kutinaa. Ex-poikaystävä salakuljetti syyllisen sänkyyn ja tartunta todettiin papakokeessa vuotta myöhemmin.

Kannattaa myös käyttää intiimialueilla omaa pesuainetta (esim. Dermosilin intiimipesu tai vastaavaa apteekista), joka ei kuivata.

Vierailija
5/6 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut ajoittain armotonta kutinaa, ja lopulta hoksasin sen tulevan kondomin käytön jälkeen, kun jouduimme km:n jälkeen taas sitä käyttämään kuukauden verran.

Vierailija
6/6 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tekee terveyssiteet nykyään kutisevan olon jos käytän niitä koko menkkojen ajan. Olen siirtynyt tamppooneihin tuon vaivan takia ja on tosiaankin auttanut. Siteet on materiaaliltaan jotenkin muovisia ja hiostavia.

Kannattaa myös joskus koettaa nukkua ilman alkkareita ja tuuletella paikkojaan oikein kunnolla!