Viikko poissa luomenpoiston takia?
Esimies ilmoitti juuri, että on loppuviikon poissa eilisen luomenpoiston vuoksi. Pieni luomi poistettiin selästä, on luultavasti hyvänlaatuinen, leikkaus meni hyvin, ei komplikaatioita, pieni siisti haava, mutta on niin perhanan kipeä, että ei voi loppuviikkoon tehdä töitä. Esimiehen työ ei vaadi liikkumista, kurottamista, nostamista, hikoilemista jne.
Onkohan tää nyt ihan normaalia...?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Hanki oma luomi jonka poistatat, kun noin kadehdituttaa :D
Minulta on poistettu kolme luomea: yksi päästä ja kaksi selästä. Ne kaikki on leikattu iltapäivästä ja olen ollut loppupäivän poissa töistä, seuraavana päivänä takaisin. Sillä minä tätä ihmettelinkin.... Mieheltäni poistettiin olalta luomi, josta löytyi alta enemmänkin kasvustoa, kaikki ei niin tervettä. Häneltä poistettiin iso alue ihoa ja alla olevaa kudosta. Oli sen loppupäivän kotona ja seuraavana päivänä töissä.
Ehkä meillä sitten on vaan kaikilla erilaiset kivunsietokyvyt..
AP
Luomenpoistosta saa yhden päivän sairaslomaa normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä kyseessä olikin oikeasti ihosyöpä ja suurempi kudospoisto kyseessä. Tosi inhottavaa spekuloida kateuttaan toisten sairaspoissaoloja. Häpeä.
Esimies meilasi tiimille kertoen, että leikkaus meni hyvin, pieni luomi, vähän tikkejä, ei pahanlaatuinen. "Olen poissa loppuviikon kivun vuoksi." AP
Ymmärtänet siitä että kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä kyseessä olikin oikeasti ihosyöpä ja suurempi kudospoisto kyseessä. Tosi inhottavaa spekuloida kateuttaan toisten sairaspoissaoloja. Häpeä.
Esimies meilasi tiimille kertoen, että leikkaus meni hyvin, pieni luomi, vähän tikkejä, ei pahanlaatuinen. "Olen poissa loppuviikon kivun vuoksi." AP
Ymmärrän, että hän ei ole siellä kuolemansairaana. En vain ymmärrä, miten luomenpoistosta saa viikon saikun, kun ei ole mitään sen kummempaa taustalla. AP
Normaalitilanteessa tuosta ei saa sairauslomaa lainkaan. Jollei työ sitten ole kovin fyysistä.
Toisten sairauksia ei kannattaisi väheksyä.
Onhan se voinut olla vakavampikin juttu, mutta esimies ei halua kertoa siitä muille.
En minäkään kertoisi kaikille, ilmoittaisin vain, kuten hänkin.
Esimerkiksi istuminen tuolissa nojallaan voi koskea leikattuun paikkaan ja nukuttava kyljellään.
Kaikkea sitä voidaan kadehtia, kuin sairaslomaakin!!! Ja vielä arvostella ja väheksyä päälle.
Sitä paitsi nuo kommentit, että on mies, (ei siis kestä kipua), ovat tasa-arvolain vastaisia, niistä voi joku aktvisti nostaa vaikka jutun, jos noita ääneen lausuu. Näin kävi omalla työpaikallani.
Nauti ap nyt loppuvkosta, kun esimies ei ole "kyttäämässä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että hän ei ole siellä kuolemansairaana. En vain ymmärrä, miten luomenpoistosta saa viikon saikun, kun ei ole mitään sen kummempaa taustalla. AP
llmoitus on otettava vastaan semmoisena kuin on annettu, siihen luottaen, vai kuvitteletko, että työntekijöille kerrotaan ensimäisenä kaikki huonot uutiset, työnteon pitää jatkua vaikka esimiehet vaihtuisi.
Minulta poistettiin luomi rintaliivin olkaimen kohdalta, eipä paljon huvittanut liivejä sillä viikolla käyttää. Ja kun on isot veltot rinnat, ei toisaalta huvittanut ihmisten ilmoilla olla ilmankaan. Onneksi olin opiskelija tuolloin ja saatoin keskittyä kotona tenttikirjoihin koko viikon.
Jos luomi on ollut selässä, että esim. Tuolin selkänoja hinkkaa siihen, jälki voi tulehtua. Minultakin poistettiin luomi kaulasta ruokatunnilla.
Olen käyny luomenpoistossa(selkä) aamulla ja mennyt töihin siitä suoraan. Ap:n tapaus muistuttaa mainosta, jossa mies puhuu äitinsä kanssa sairaalassa kuolemankielissä, kun pikkurilli on murtunut. Naapurivuoteen potilas säälii häntä ja kun sermi vedetään, se naapuri on kokovartalokipsissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti sanoi ettei ole pahanlaatuinen? Eihän sitä voi tietää ennen kuin patologi on tutkinut ja siihen menee vähintään muutama päivä. Eli joko sinä valehtelet tai esimiehesi valehteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti sanoi ettei ole pahanlaatuinen? Eihän sitä voi tietää ennen kuin patologi on tutkinut ja siihen menee vähintään muutama päivä. Eli joko sinä valehtelet tai esimiehesi valehteli.
Niinkuin aloituksessa kirjoitan "on luultavasti hyvänlaatuinen". Näin kirjoitti esimies meilissään, eli varmaan on leikannut lääkäri kommentoinut, että "hyvältä tämä näyttää, ei tässä mitään pahanlaatuista ole mutta lähetetään patologille varmuuden vuoksi". AP
N o onpa kyllä outoa ei yhden luomen takia jäädä sairas lomalle päivää pitempään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin aloituksessa kirjoitan "on luultavasti hyvänlaatuinen". Näin kirjoitti esimies meilissään, eli varmaan on leikannut lääkäri kommentoinut, että "hyvältä tämä näyttää, ei tässä mitään pahanlaatuista ole mutta lähetetään patologille varmuuden vuoksi". AP
Jokaisen luomen poistamisen kohdalla on ihan sama prosessi. Sulla on laiska esimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen luomen poistamisen kohdalla on ihan sama prosessi. Sulla on laiska esimies.
Sitä minäkin joskus olen miettinyt. AP
Esimies on mies. AP