Kävin tänään kokeilemassa talvitakkeja. Miten Kiinassa valmistetuista takeista voi pyytää yli 200 euroa?
Eipä tuo hinta mitään laatua takaa. Ajattelin käydä katsomassa kerrankin vähän "parempia" takkeja. No mitään muuta eroa en huomannut halpistakkeihin kuin että niihin kalliimpiin on ilmeisimmin tungettu eläimiltä revittyjä höyheniä ja hintalappuun lätkäisty päälle 200, ellei jopa 300 euroa. Ja sisälapussa lukee Made in China. Ei ollut yhtään sen istuvampia tai paremmin valmistettuja kuin vieressä olevan Vero Modan talvipompat, joiden hinnat pysyttelevät siellä 80 euron hujakoilla.
Eikö Suomessa valmisteta enää ollenkaan talvitakkeja? Tai edes jossain muussa sivistysmaassa, jossa vaatteiden valmistukseen panostetaan ja jossa työntekijät saavat eettisen kohtelun? Ja jos niin saako niitä edes täältä Suomesta?
Kommentit (54)
Joutsenen tuotanto on edelleen Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinan 200€ takki on edelleen riistohinta, siksi sillä ei saa laatua. Ihmisiltä on vain kadonnut käsitys siitä että vaatteet ovat ”oikeasti” todella kalliita, siksipä ennen vanhaan ihmisillä oli tyyliin yksi asukokonaisuus. Vrt. kukaan ei suostu maksamaan käsinneulotuista villasukista niiden ns. oikeaa hintaa
Just näin. Vanhoissa taloissa on ollut ihan olemattomat säilytystilatkin. Ei ole ollut ihmeesti mitä säilyttää:
työvaatteet+kotiasu+vähän parempi kretonki tai puku. Noilla pärjäis nykyäänkin kun on koneet millä pestä.
Vierailija kirjoitti:
Joutsenen tuotanto on edelleen Suomessa.
Mutta ei se Joutsenen takki millään parilla huntilla lähde mukaasi edes alennusmyynnistä.
Vierailija kirjoitti:
Kunnollinen toppatakki ei ole kylmä eikä kuuma, vaan huomaamaton kaikissa lämpötiloissa. 98% kauppojen takeista ei täytä tätä vaatimusta.
Mistä se on tehty?
Vierailija kirjoitti:
🎈
Joko 27 vuotta on taas vierähtänyt?
Koska suomalaisia ei kiinnosta kuluttaa, pitää tänne tuoda muualta köyhää väkeä ostelemaan. Meillä on jo kaapit ja varastot täynnä tavaraa, kirppishyllyt seisovat täysinä, pikku asunnot pursuilevat ”huolella harkittuja, hyvää mieltä tuottavia esineitä”.
Tänne halutaan porukkaa, jolla ei ole mitään, ainoastaan hinku hommata tavaraa asuntoihinsa, uusia harrastusvälineitä ja vaatetta päälleen.
Vierailija kirjoitti:
Koska suomalaisia ei kiinnosta kuluttaa, pitää tänne tuoda muualta köyhää väkeä ostelemaan. Meillä on jo kaapit ja varastot täynnä tavaraa, kirppishyllyt seisovat täysinä, pikku asunnot pursuilevat ”huolella harkittuja, hyvää mieltä tuottavia esineitä”.
Tänne halutaan porukkaa, jolla ei ole mitään, ainoastaan hinku hommata tavaraa asuntoihinsa, uusia harrastusvälineitä ja vaatetta päälleen.
Saatiinpahan palstarajakkikin mukaan keskusteluun. Joka asiaan voikin laittaa maaha nmuuttajat.
Mitä suomalaisia takkimerkkejä on olemassa?
Pitäähän jonkun maksaa ne poltetut takit, joita ei kukaan ostanut.
Itse ostin alennettuna Joutsenen kevytuntuvatakin ja on todella lämmin ja ihana, eikä ole yhden eikä kahden vuoden takki vaan kestää kymmenen vuotta! Lisäksi on kaunis.
R-collection, villakangastakit valmistettu Suomessa ja Virossa, hinta n. 300
Ite ostin Luhtan pitkämallisen valkoisen untuvan toppatakin. Täytyy kyllä sanoa ,että olen todella tyytyväinen takkiin :) ihanan lämmin ja kauniin värinen. Oikeastaa ensimmäinen takki mistä oon pitäny kaikista eniten !:)
Vierailija kirjoitti:
Ite ostin Luhtan pitkämallisen valkoisen untuvan toppatakin. Täytyy kyllä sanoa ,että olen todella tyytyväinen takkiin :) ihanan lämmin ja kauniin värinen. Oikeastaa ensimmäinen takki mistä oon pitäny kaikista eniten !:)
Eikös Luhta ollut näitä pahimpien hikipajojen käyttäjiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Luhta ollut näitä pahimpien hikipajojen käyttäjiä?
Minua ei mitkään hikipajat hetkauta mihkää suuntaa,maailmassa on pahempiakin ongelmia kun jotkut hikiset hikipajat!!!!!
Kunnollinen toppatakki ei ole kylmä eikä kuuma, vaan huomaamaton kaikissa lämpötiloissa. 98% kauppojen takeista ei täytä tätä vaatimusta.