Auttakaa tässä ongelmassa!
Kaveri laittaa viestejä 5 päivässä, joka on liikaa mulle. Kertoo aina työaikansa, en tajua mitä tolla tiedolla edes teen. Asuu toisella paikkakunnalla ja on muitakin kavereita
Ja kertoo myös mitä tehnyt päivän aikana. Lähes päivittäin myös kysyy miten mennyt ja joka viikko mitä teen viikonloppuna.
En haluaisi estää sitä, mutta mykistyskään ei poista viestien ilmoituksia kokonaan. Sitten vielä, kun whatsappissa siniset väkäset kertoo onko lukenut viestin, tuntuu, että sitä mukaa laittaa viestejä, kun niitä luen. Menee kohta hermot! Eikö mitään muuta keinoa kuin estää?
Kommentit (25)
Kyllä mykistäisin ja illalla lukisin ja laittaisin vaikka jonkun pienen kommentin tai hymiön liittyen viesteihin. Aina ei tarvi olla tavoitettavissa ja vastaamassa. Luulisi viestien vähenevän.
Mä en tajuu, mikä näissä ”liiallisissa” wa-viesteissä nyt on ihmiseille ongelma. Kun nehän on Vaan viestejä sovelluksessa. Ne ei vaadi sulta mitään. Sun ei tarvi lukea niitä heti, eikä vastata niihin heti, voit vaan antaa niiden odottaa siellä. Mikä tässä nyt on niin kauheeta?
ihmisellä on vapaa tahto! EI niitä ole pakko lukea,en minä lue läheskään kaikkea tajunnanvirtaa mitä tyypit työntää.
Ei ole pakko!
JA jos ne EIVÄT liity mihinkään oleelliseen niin miksi lukisit!
Kun hän huomaa ettet noteeraa viestejä,niin lopettaa.toivottavasti.
ignoraa viestit kirjoitti:
ihmisellä on vapaa tahto! EI niitä ole pakko lukea,en minä lue läheskään kaikkea tajunnanvirtaa mitä tyypit työntää.
Ei ole pakko!
Toivottavasti. Mykistin keskustelun ja katon aikaisintaan nukkumaan mennessäni, mutta en aiemmin. On ehkä voinut taas laittaa kysymyksen "miten mennyt?" Entä jos vastaisin illalla "Hyvin mennyt. Hyvää yötä!" Todennäköisesti menee paljon minua aiemmin nukkumaan eli lukisi vastaukseni vasta huomenna. Ehkä tosta tajuaisi vähän hillitä kirjoittelua. Olisiko hyvä idea?
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajuu, mikä näissä ”liiallisissa” wa-viesteissä nyt on ihmiseille ongelma. Kun nehän on Vaan viestejä sovelluksessa. Ne ei vaadi sulta mitään. Sun ei tarvi lukea niitä heti, eikä vastata niihin heti, voit vaan antaa niiden odottaa siellä. Mikä tässä nyt on niin kauheeta?
Olet oikeassa. Pitää enemmän relata. Ei mullekaan kaikki vastaa saman päivän aikana. Eikä kaikkien tarvi olla puhelinriippuvaisia.
Itse alkaisin kertoa sille aina minkälaiset alusvaatteet mulla on päällä. Kaikissa viesteissä kuvailisin mun alusvaatteita. Muunlaisia viestejä en lähettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Itse alkaisin kertoa sille aina minkälaiset alusvaatteet mulla on päällä. Kaikissa viesteissä kuvailisin mun alusvaatteita. Muunlaisia viestejä en lähettäisi.
:D
Muuten hyvä, mutta en halua luoda itestäni lesbo-vaikutelmaa. Oon joskus pelännyt entä jos se ite on semmonen, kun niin innokkaasti kirjoittelee.
Oon muuten nyt huomannut, että huomattavasti rennommin olen voinut ottaa, kun mykistin keskustelun. Ei ole tarvinut käyttää aikaa jonnin joutaviin viesteihin vaan keskittyä ihan muuhun.
Vierailija kirjoitti:
ignoraa viestit kirjoitti:
Ei ole pakko!
Toivottavasti. Mykistin keskustelun ja katon aikaisintaan nukkumaan mennessäni, mutta en aiemmin. On ehkä voinut taas laittaa kysymyksen "miten mennyt?" Entä jos vastaisin illalla "Hyvin mennyt. Hyvää yötä!" Todennäköisesti menee paljon minua aiemmin nukkumaan eli lukisi vastaukseni vasta huomenna. Ehkä tosta tajuaisi vähän hillitä kirjoittelua. Olisiko hyvä idea?
Vai onko tässä riski, että ajattelee olevan vain kiva, kun laitoin sille hyvää yötä ja kirjoittelu jatkuu yhtä tiheänä silti?
Lähetä sille kaverille 10l ämpärillinen paskaa, jonka päälle kirjoitat lapun.
NYT LOPPUU SE VIESTITTELY!!
Terveisin xxxxx xxxxxxx
Vastaa hänelle kertomalla pitkäpiimäisesti ja yksityiskohtaisesti vatsasi toiminnasta. Hyppää välillä vuosikymmenen taakse tyyliin, lapsena minulla oli usein kova/löysä vatsa, vaikka söin ihan tavallista kotiruokaa, ja palaa sitten taas nykypäivään. Kuvaile yksityiskohtaisesti ulosteesi väriä, tuoksua ja rakennetta. Tee tämä täysin asiallisesti ikään kuin olisit äärimmäisen kiinnostunut vatsasi toiminnasta. Kun kaverisi kysyy seuraavan kerran, miten on mennyt, kerro, että vatsasi on vähän reistaillut. Sen jälkeen voit aloittaa tykittelyn vatsasi toiminnasta. Omat "diagnoosisi" mahdollisista suolistosairauksista ovat plussaa. Epäile joka viikko eri vaivaa vatsasi toimintaan liittyen. Eiköhän tästä näillä neuvoilla tule pian entinen ystävä, josta et enää kuule koskaan mitään.
Suoraan vaan vastaa illalla että yritän vähentää puhelimen käyttöä eikä siksi tule vastattua niin usein.
Sano sille, ettet tahdo jatkuvaa viestittelyä. Että voi viestitellä jos on asiaa, ei muuten. Sitten se vetää herneet nenään ja panee välit poikki. Problem solved. Näin itse olen menetellyt.
Mulla on samanlainen kaveri, kyylää milloin oon ollu whatsapissa paikalla & jos oon ollut paikalla, mutten vastannut hänen viesteihin niin heti tulee uutta viestiä perään että oonko vihanen yms.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samanlainen kaveri, kyylää milloin oon ollu whatsapissa paikalla & jos oon ollut paikalla, mutten vastannut hänen viesteihin niin heti tulee uutta viestiä perään että oonko vihanen yms.
Johan on!
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen aina kun oon vastaamassa sen viestiin, että miten se voi aina olla just samaan aikaan paikalla. Joillain ei ilmeisesti muuta tekemistä kuin viestitellä. Miten pärjäsi silloin kun ei vielä älypuhelimia ollut?
Itse olen ainakin sanonut kaverille suoraan, että saisi lähettää vähemmän viestejä. Tosin tällaisia ongelmia on ollut vain kännisten kavereiden kanssa, ei selvin päin olevien.
Pitäisi poistaa koko whatsapp käytöstä. Nyt koko ajan kummittelee mielessä, että ei kai se oo laittanut uusia viestejä mykistettynä.
Jos osaaat puhua niin kysy häneltä suoraan mikä meininki? EN ole nyt valmis seurustelusuhteeseen.
Luet ne illallla töitten jälkeen, hampaita pestessä.
Ei tarvi koko ajan päivystellä.