Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut suhtautuvat niin välinpitämättömästi liikenneturvallisuuteen?

Vierailija
03.11.2019 |

Kaikista tympeimpiä ovat nämä, jotka kuvittelevat olevansa niin hyviä kuskeja, että voivat tehdä mitä tahansa joutumatta onnettomuuteen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa ajokorttien jakamista säännösteltäisiin jotenkin.. Ja rekoille voisi olla omat tiet. Rekat on onnettomuusriski Suomen teillä!!!! rekat kuuseen teiltä!!! onnettomuuksia aiheuttaa rekat ja niitä ajavat amatöörit jotka selaavat puhelinta ja ajavat kuoloa kylvävällä autollaan ja itse selviävät jos kolari tulee ja muut kuolevat

Vierailija
2/15 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa nyt onko kuljettaja hyvä vai huono, niin onhan se kuitenkin vähän tyhmää että esimerkiksi nopeusrajoitukset ovat kaikille samat. Se on ihan eri asia ajaa tyhjällä tiellä 81km/h uudella Ford Mondeolla kuin 79km/h vuosimallia -78 olevalla Ford Taunuksella. Kuitenkin se uusi ja turvallinen auto ajaa ylinopeutta ja Taunus ajaa laillisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenneturvallisuus on kaiken a ja o.

Vierailija
4/15 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää kuolemaa, enkä juuri välitä muista.

Vierailija
5/15 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ihmiset käyttäisivät heistinta!

Vierailija
6/15 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen katselin kun joku äijä ajoi pyörätietä autolla kovaa vauhtia. Sitten äijällä asfaltti vaihtui hiekkatieksi, jossa oli töyssy. Kyllä rupesi hymy kaivamaan minulla kuoppaa, kun auton pohja otti kunnolla hiekkaan kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan lujaa, mutta turvallisesti. Kortti ollut jo 36 vuotta, onnettomuuksia nolla. Aina pyrin ajamaan vähintään rajoitus +10, hetkellisesti ohitustilanteessa en katso mittaria.

Vierailija
8/15 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta liikennekäyttäytyminen on yleensä hyvä.  Se, että ajetaan perässä aivan liian lähellä  tuntuu kyllä typerältä.  Niin tekevät kuorma-autot ja henkilöautotkin.  Pyöräilijöitä myös pelkään, kun tulevat risteyksissä niin kovaaa vauhtia, eikä niitä kaukaa tahdo huomata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin olen miettinyt. Kai se on sellaista lapsellista kaikkivoipaisuutta. Ei minulle mitään käy, ne on ne muut joille käy. Eniten ottaa pannuun että nämä samat ihmiset ovat vaaraksi myös muille.

Kaksi omaa lemppariani:

1. Nainen ajaa tietä, jossa paljon tasa-arvoisia risteyksiä. Minä tulen pyörällä oikealta ja ehdin jarruttaa viime tinkaan ennen kuin osun keulaan. Vasta sitten huomasin, että tällä (keski-ikäisellä naisella) oli katse tiukasti kännykän ruudussa. Katsoin kiukkuisesti, nainen näytti säikähtäneeltä mutta jatkoi sitten matkaa. Arvaatte varmaan missä se katse edelleenkin oli?

2. Nuori mies kääntyy valoista vasemmalle, jalankulkijoilla on vihreä. Katse puhelimessa, toisessa kädessä tupakka. Onneksi ei tullut jalankulkijoita.

Vierailija
10/15 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa nyt onko kuljettaja hyvä vai huono, niin onhan se kuitenkin vähän tyhmää että esimerkiksi nopeusrajoitukset ovat kaikille samat. Se on ihan eri asia ajaa tyhjällä tiellä 81km/h uudella Ford Mondeolla kuin 79km/h vuosimallia -78 olevalla Ford Taunuksella. Kuitenkin se uusi ja turvallinen auto ajaa ylinopeutta ja Taunus ajaa laillisesti.

Tämä on juuri se harha joka aiheuttaa paljon aivan turhia onnettomuuksia. Luullaan että kun alla on uusi ja (itselle) turvallinen auto ja tie "tyhjä" niin voi ajaa turvallisesti ylinopeutta. Mutta se tie voi olla ihan sekunnissa muuta kuin tyhjä jos vaikka se lapsi kaartaa pyörällä pihasta kuusiaidan takaa eteen tai tukkirekka on pysähtyneenä mutkan jälkeen. Ei siinä auta välttämättä enää turvallinen auto tai Tommi Mäkisen ajotaidot. Eikä uusi ja turvallinen auto paljon sitä vastapuolta lämmitä jos siellä ei olekaan se uusi auto tai vastapuoli on vaikka jalankulkija. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajan lujaa, mutta turvallisesti. Kortti ollut jo 36 vuotta, onnettomuuksia nolla. Aina pyrin ajamaan vähintään rajoitus +10, hetkellisesti ohitustilanteessa en katso mittaria.

Ei jokainen tupakoitsijakaan kuole keuhkosyöpään mutta se ei tee tupakasta vaaratonta että kaikki eivät sairastu. Sinulla on ollut tuuria siitä huolimatta että olet ottanut riskejä mutta se ei tee käytöksestäsi turvallista.

Vierailija
12/15 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silminnäkijänä peurakolarissa tänä aamuna. Vastaantulija ajoin peuraa päin vaikka vilkukin valoja ja tämän takana tullut ajoin perään, kun alla oli kesärenkaat ja tie liukas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usein nään, kun jalankulkijat lähtevät ylittämään katua, he eivät katso kumpaankaan suuntaan tuleeko sieltä joku vai ei, samoin jos joutuu kävelemään pyörätien yli, ei käännetä päätä ja katsota tuleeko pyöräilijä päälle vai ei. Pyöräilijät painavat tuhatta ja sataa ja ohi oikealta ja vasemmalta, risteävät pyörä/jalkatiet ovat kauhistus. En tiedä onko jo, mutta kouluissa pitäisi olla tutkinto kaikille liikennesäännöistä, siis ajokortin tapainen jota ei saa jos ei säännöt ole mielessä. Minkä lapsena oppii sen useimmiten vanhanakin taitaa.On aina helppo autoilijana haukkua jalankulkijat ja pyöräilijät, pyöräilijänä autoilijat ja jalankulkijat, jalankulkijana autoilijat ja pyöräilijät. Miksi ei joikainen voi ajatella että liikenne on yhteistyötä, pidetään kaikki itsestämme ja toisistamme huolta. Siinä on sekin tosiasia, että kaikille sattuu joskus virheitä, ihan jokaiselle, mutta kun kaikki ajatellaan kaikkia, ei varmaan satu niin paljon onnettomuuksia. Vihreistä valoista huolimatta päätä voi kääntää ja varmistaa tuleeko sellainen kulkija, johon törmaätessä voi sattua pahasti.

Vierailija
14/15 |
05.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa nyt onko kuljettaja hyvä vai huono, niin onhan se kuitenkin vähän tyhmää että esimerkiksi nopeusrajoitukset ovat kaikille samat. Se on ihan eri asia ajaa tyhjällä tiellä 81km/h uudella Ford Mondeolla kuin 79km/h vuosimallia -78 olevalla Ford Taunuksella. Kuitenkin se uusi ja turvallinen auto ajaa ylinopeutta ja Taunus ajaa laillisesti.

Tämä on juuri se harha joka aiheuttaa paljon aivan turhia onnettomuuksia. Luullaan että kun alla on uusi ja (itselle) turvallinen auto ja tie "tyhjä" niin voi ajaa turvallisesti ylinopeutta. Mutta se tie voi olla ihan sekunnissa muuta kuin tyhjä jos vaikka se lapsi kaartaa pyörällä pihasta kuusiaidan takaa eteen tai tukkirekka on pysähtyneenä mutkan jälkeen. Ei siinä auta välttämättä enää turvallinen auto tai Tommi Mäkisen ajotaidot. Eikä uusi ja turvallinen auto paljon sitä vastapuolta lämmitä jos siellä ei olekaan se uusi auto tai vastapuoli on vaikka jalankulkija. 

Uusi auto on jalankulkijallekin turvallisempi kuin vanha. Ne on suunniteltu ottamaan iskuja vastaan uhan eri tavalla kuin 70-luvun autot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia ovat nämä hybridi-miehet ja -naiset jotka kuvittelevat että on turvallisempaa ajaa nopeusrajoitus-10km/h. Ja sitten ne jotka jäävät näiden perään junnaamaan kun eivät uskalla ohittaa. Aiheuttavat turhia jonoja ja turhia monen auton ohituksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi