Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vähentäisin vuokranantajani halua vierailla asunnossani?

Vierailija
03.11.2019 |

Tietääkö kukaan hyviä konsteja, psykologisia kikkoja? Käy turhan usein, yritin joskus kohteliaasti huomauttaa asiasta, jolloin loukkaantui ja meinasi melkein irtisanoa koko sopimuksen. Pitäisikö opetella hypnotisoimaan?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa puhelimeen/viesteihin tai vastaa yhdesti olevasi seuravan vuoden somelakossa joten et käytä puhelinta ollenkaan. Asuntoa koskevat asiat pyydä hoitamaan kirjeitse jos on jotain pakollista. Jos tulee oven taakse rynkyttään älä avaa ovea. Jos tulee omilla avaimilla sisälle nosta syytteet kotirauhan häirinnästä.

Vierailija
22/25 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan voit nätisti sanoa, että teillä on vuokrasopimus, joka oikeuttaa sinulle kotirauhan niin kauan, kun ei ole painavaa syytä tulla asuntoon. Ja toivot, että kotirauhaa kunnioitetaan, ettei sinun tarvitse turhaa etsiä uutta asuntoa, joka aiheuttaa hänellekkin vaivaa. Sinun ei tarvitse vastata hänelle puhelimeen tai reagoida viesteihin, ellei niissä ole jotain reagoitavaa. Eikä sinun tarvitse avata ovea. Sinuna laittaisin vielä kameran eteiseen, niin saat todistusaineistoa siitä, jos hän luvatta tunkeutuu kotiisi. Ja sen jälkeen se onkin vuokranantajalla poliisille selvitettävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vuokranantajalta, miksi hän haluaa tulla. Asunnon kunnon tarkastus on ok tehdä kerran vuodessa ja silloinkin ajankohta on sovittava etukäteen.

T. Vuokranantaja

Vierailija
24/25 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan voit nätisti sanoa, että teillä on vuokrasopimus, joka oikeuttaa sinulle kotirauhan niin kauan, kun ei ole painavaa syytä tulla asuntoon. Ja toivot, että kotirauhaa kunnioitetaan, ettei sinun tarvitse turhaa etsiä uutta asuntoa, joka aiheuttaa hänellekkin vaivaa. Sinun ei tarvitse vastata hänelle puhelimeen tai reagoida viesteihin, ellei niissä ole jotain reagoitavaa. Eikä sinun tarvitse avata ovea. Sinuna laittaisin vielä kameran eteiseen, niin saat todistusaineistoa siitä, jos hän luvatta tunkeutuu kotiisi. Ja sen jälkeen se onkin vuokranantajalla poliisille selvitettävää.

Olen kyllä tietoinen lakipykälistä yms., mutta tilanne ei käytännössä ole niin yksinkertainen, koska vuokranantaja ei laista välitä ja minun on vaikea saada toista asuntoa jos hän sanoo vuokrasopimuksen irti. Juuri sen vuoksi kysyinkin, miten saisin vuokranantajan vierailuHALUT vähenemään.

Vierailija
25/25 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja haluaa käydä asunnossaan, koska hän ei ole varma siitä, että sinä asut siellä asiallisesti ja paikat ovat kunnossa. Tähän on todennäköisesti joku syy. Ala siis asua niin, että huolet hälvenevät: maksa vuorasi aina ajoissa, älä aiheuta valituksia tai häiriötä, vaikuta asialliselta, tervehdi naapureita, älä pidä meteliä yöllä äläkä ota asiakkaita vastaan kotonasi.

Minä kyllä luulen, että syyt ovat enemmän vuokranantajassa kuin minussa. Ap

Luule sinä, mutta ei se ole todennäköistä, koska jokainen käynti on vuokranantajalle ylimääräistä työtä sekä rahan ja ajan hukkaa. Se olisi taatusti mieluummin omissa hommissaan, omien kaveriensa tai perheensä kanssa.

Jos kerran tiedät noin hyvin, niin kerropa sitten mitä olen tehnyt väärin. Ap

En minä sitä tiedä, mitä olet tehnyt väärin, mutta sen tiedän, että selvästi aika paljon on jäänyt tekemättä oikein tai ehkä edes normaalisti. Muuten se vuokranantaja ei näkisi vaivaa

Päästäkseen tarkastamaan asuntoaan, vaan hoitaisi vastikkeita kotoaan omalta tililtään, jonne sinä olet maksanut vuokrat.

Ok. Jos sinulla on tuollainen maailmankuva, niin saat minun puolestani pitää sen. Ap