Voinko jättää 12- ja 14-vuotiaan yöksi kahdestaan kotiin?
Itse en pääsisi paikalle, jos soitto tulisi, mutta voin kyllä sopia lähimmän naapurin kanssa että hän on hälytysvalmiudessa, jos tulee hätä.. Voisin viedä lapset (nuoret?) mummollekin yöksi, mutta he itse pyysivät että saisivat jäädä kaksin kotiin.
Onko vastuutonta jättää? Mitään bileitä eivät ole järjestämässä :)
Kommentit (19)
Käskisin kyllä naapurin tehdä vierailun vielä myöhään illalla, ja sanoisin lapsillekin että se on ehtona.
Mielestäni on vastuutonta. Ihan sama, vaikka lapset pärjäisi.
Vuorotyöläisillä tuo on ihan arkipäivää.
Jos lapset ovat luottamuksen arvoisia.
Itse oltiin lapsina monestikin keskenään kotona, sisko 14 ja minä 11 ja veli 10. Ja hyvin pärjättiin. Osattiin käyttäytyä ja olla omatoimisia.
Jos kumpikaan ei ole heikkolahjainen niin...
Ahmedia ne sinne jää odottelemaan :)
Totta kai! Ihan ilman naapuriakin voisi jättää, mutta naapurin hälytysvalmiudesta saa vielä henkistä turvaa sekä sinulle että lapsille.
No en. Mikset kysy naapuria katsomaan lapsia?
No kyllä voi, eivät ole mitään pieniä lapsia enää.
Minä voin kyllä vahtia. Tuon sidukkaa ja viinaa. Ja pesen alapääni huolellisesti.
SETÄ SPERMA
Olen jättänyt ihan viikonlopuksikin, kun lapset itse halusivat ja itsellä meno. Läheiset ovat olleet myös sitä mieltä, että pärjäävät. Sukulainen oli 10min taksimatkan päässä, jos hätä tulisi. Yötyö on minulle ihan arkipäivä eli öitä ovat olleet keskenään juuri tuosta iästä alkaen. Nyt lapset 16v ja 14v ja nytkin ovat keskenään olleet perjantaista asti. Tänään kotiudun.
Eiköhän voi, riippuu kyllä paljon siitä missä ja miten asutte. Meillä täällä metsän keskellä iiiiso vanha kyläkoulu, jossa saa välillä jännittää toimiiko lämmitys ja sen sytyttäminen välillä hankalaa mullekin, en mieluusti jätä lapsia vielä yksin. Normaalissa talossa tuskin mikään ongelma :D
Miksei, jos osaavat olla keskenään. Itsehän tunnet lapsesi parhaiten.