Onko muut huomanneet, että asioilla on aina tapana järjestyä?
Ajattelin ennen, että tuo sanonta on vain sanahelinää, mutta kun katson elämää taaksepäin, huomaan, että kaikki tosiaan on lopulta tavalla tai toisella järjestynyt. Ahdistus tulevaisuudesta on siis turhaa. Ovatko muut huomanneet saman?
Kommentit (39)
Joo, näin on. Itsekin olen panikoinut monista asioista ihan turhaan.
Viime aikoina näitä asioiden järjestymisiä ja asioiden paikoilleen loksahtamisia on tapahtunut ihan jatkuvasti, ja olen ihan ihmeissäni. Ehkä lopultakin voin alkaa luottaa siihen, että yleensä asiat järjestyvät ja isompi katastrofi on epätodennäköinen.
Riippuu ihan elämänasenteesta ja siitä millaiset kriteerit tuolle järjestymiselle asettaa. Optimistisella ihmisellä asiat useimmiten asettuvat aikanaan jotenkin uomiinsa isonkin kriisin jälkeen, kaikestavalittajalla harvemmin, vaikka olisi pienempikin vastoinkäyminen.
Kyllä ne järjestyy aina, mutta pitää sen eteen myös jotain tehdä. Jos vaan jää paikoilleen makaamaan ja odottamaan ihmettä, ei sitä välttämättä tulekkaan. Pahinta on jäädä paikoilleen pyörimään itsesäälissä.
Jaa no mun elämässä on asioita, jotka eivät vaan järjesty. Vaikka niillä asioilla on tapana järjestyä ajan kanssa. Vien nämä asiat hautaan asti. Sitten ne asiat järjestyy.
Kyllä ne aina järjestyy tavalla tai toisella. Tosin, siihen voi välillä mennä vuosiakin aikaa.
Tottakai ne jotenkin aina järjetyy. Ei tosin välttämättä sellaisella tavalla kuin olisit toivonut.
Tämä pitää paikkansa joo, mutta ei välttämättä ikuisten pessimistien ja valittajien kohdalla. Ne, jotka luottavat tulevaisuuteen ja ovat kiitollisia, tuntuvat tosiaan saamaan asiansa aina entistä ehompaan järjestykseen vaikka elämä heittelisi välillä ojan pohjalle.
Tuo on yksi niitä typeristä sanonnoista, joita inhoan. Tietenkin asiat aina järjestyvät tavalla tai toisella. Ihan sama kuin hokisi, että aurinko nousee idästä :D
Minulle on sattunut ihan hirveästi pahoja asioita. Ylivelkaantumista, työttömyyttä, läheisten menetystä, henkistä ja fyysistä sairautta, yksinäisyyttä, ihmissuhteiden murenemista petokseen ja ties mitä muuta. En ole jäänyt vellomaan ajatuksessa "miksi minulle aina tapahtuu näin" vaan olen luottamuksella ja yrityksellä selvinnyt jokaisesta tilanteesta ja oppinut niistä paljon. Nykyään asiat ovat erittäin hienosti. Uskon kyllä, että oma asenne rakentaa sen elämän. Ei ole olemassa mitään, mistä ei voi selvitä, kun asenne on kohdallaan. Olen nähnyt sen itsestäni ja muista ihmisistä. Positiivisille ihmisille käy hyvin, negatiiviset jäävät pyörimään samassa limbossa vuosiksi ja vuosikymmeniksi.
Jos katsoo työpaikkahaastatteluja jälkeen päin, niin se jännitys ja pohdita on ihan maksimissaan ennen haastattelua. Sitten kun katson uraani, niin joo, sain sen työpaikan minkä sain ja aina on jotain tullut vastaan. Ja kaikki työpaikkani ovat muokanneet minua tai opettaneet juuri oikeita asioita.
Olen tehnyt juuri päinvastaisen havainnon. Eivät asiat järjesty. Jos joskus jokin asia järjestyy, niin silloin on hyvää tuuria. Usein myös se, että jokin toive toteutuu, johtaa isoon katastrofiin myöhemmin, ja sitten olisikin parempi ettei toive olisi toteutunut.
Nuorena sitä ajatteli niin positiivisesti, että asioilla on tapana järjestyä. Jos olisin parikymppisenä nähnyt tulevaisuuteen, olisin varmaan tehnyt itsemurhan.
Olen kyllä huomannut että asioilla on tapana järjestyä. Pelkään silti elämää ja olen masentunut, mutta.... kaipa tämäkin asia järjestyy niinkuin kaikki muukin tähän mennessä.
Juu, olen 45-vuotias pitkäaikaistyötön maisteri, minulla ei ole sosiaalisia kontakteja, enkä ole enää tänä vuonna poistunut kotoani. Olen kuitenkin optimisti ja uskon asioiden ratkeavan itsestään.
Ei aina...mutta enimmäkseen kylläkin.