Pitkät hiukset avoimina ei sovi vanhemmalle naiselle
Kommentit (80)
Riippuu enemmän hiuslaadusta ja kasvoista. Todella harvalla on hyvännäköinen pitkä tukka, useimmilla ei. Vanhentaa ja vetää piirteitä alaspäin, puolipitkä on armollisempi.
Olet vieraantunut luonnosta. Ihmiset vanhenee ja hiukset kasvaa. Se on luonnollista. Jos ei ole mielestäsi kaunista, katsele nuorempia.
Myös poikatukkia parjataan kovasti, kaikilla vanhemmilla naisilla siis pitäisi olla polkka malli?
Näin on varsinkin ne vanhojen naisten värjätyt pitkät hiukset on kamalat. Tarkoitan vanhoilla nyt 59-90 vuotiaita.
Toki jokainen saa pitää sellaista mallia kuin haluaa. Tää oli vain mun mielipide.
T. 42
Entä sitten? Luuletko, että vanhempia naisia kiinnostaa jonkun tyylipoliisin miellyttäminen?
Jennifer 50v ja minä ollaan eri mieltä.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/6c7c0f50-a883-4616-8b1b-5b0b74…
Joidenkin naisten puoliso toivoo heiltä pitkää tukkaa. Mutta ehei, ap:n silmää tässä pitäisi miellyttää eikä elämänkumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi 50-vuotiaana ei tarvitse välittää, miltä näyttää?
Tuota ihmettelin itsekkin. Miksi??
Tottakai pitää asiakaspalvelussa työskentelevien ja muiden vastaavien olla asiallisen näköisiä, ja toki saa välittää siitä, miltä näyttää, jos haluaa. Ei se itse asiassa ole ikäkysymys, vaan itsetuntokysymys.
Tähän ikään mennessä on toivottavasti myös onnistunut vakuuttamaan muut osaamisestaan ja tietämisestään niin, ettei sitä enää tarvitse todistaa hyperkorrektilla ulkomuodolla, etenkin jos sellaisen ylläpitäminen koetaan raskaaksi ja tylsäksi. Toisista se ei ole, ja kiitos kaikille teille, jotka olette ihastuttavan elegantteja iästä riippumatta, teidän näkemisenne ilahduttaa aina.
Pöinvastoin. Kun naamani rupsahti, oli pakko alkaa pitää tukkaa auki. Se peittää vähän sivuilta ja näyttää paremmalta. Nuorempana näytin hyvälle myös nutturoissa, mutta vanhemmiten nutturat mummouttavat vaikutelmaa.
Vai tarkoittaako ap, että pitäisi leikata hiukset lyhyiksi? Sori. En aio leikata lyhyttä tukkaa koskaan. Ehkä ap sunkin ksnnattaisi kasvattaa, kuulostst vähän kateelliselta ja haluisit kuitenkin. You can do it!
T. Viisikymppinen
Vierailija kirjoitti:
Miksi 50-vuotiaana ei tarvitse välittää, miltä näyttää?
Sitä minäkin ihmettelin.
Minä olen alkanut viisikymppisenä ihastua miehiin paljon tiheämmin ja kovempaa kuin nuorena. Tottakai haluan näyttää mahdollisimman hyvältä ja naiselliselta heidän silmissään! Eikä ole näköjään hirveän kovaa kilpailua, jos monella ikäluokan nsisista on jo ap:n kaltainen asenne, että ei pidä enää olla kiinnostunut ulkonäöstä ja pitää leikata kananpersetukka ja ruveta mummoksi.
55-vuotias äitini näyttää ainakin tosi hyvälle kun pitää pitkiä hiuksiaan auki.
Vierailija kirjoitti:
Olet vieraantunut luonnosta. Ihmiset vanhenee ja hiukset kasvaa. Se on luonnollista. Jos ei ole mielestäsi kaunista, katsele nuorempia.
Myös poikatukkia parjataan kovasti, kaikilla vanhemmilla naisilla siis pitäisi olla polkka malli?
Tästä tuli mieleen epätieteellinen havaintoni eräästä koulutustilaisuudesta, jossa äskettäin olin. Osallistujista suurin osa oli naisia, ja nämä suurimmaksi osaksi iältään 30-55-vuotiaita. Silmämääräisesti arvioin siinä kun takarivissä istuin, että noin 80 % naisista oli hiukset olkapäitä hipovat tai polkkamittaiset. Muutamalla oli ns. poikatukka, ja muutamalla selkään ulottuvat pidemmät hiukset
Musta taas nuorena naisena on älyttömän ihanan näköistä jos yli 50 v:llä on rohkeasti pitkät hiukset eikä mikään tylsä tätipotta. Varsinkin vanhoilla harmaapäillä hellyttävät.
Voi että. Minä pidän pitkiä, paksuja, luonnonkiharoita ja tummia hiuksiani auki niin kauan kuin päässä pysyvät. Näitä kutreja on kadehtittu läpi elämäni muutenkin.
yt. N45
Vanhainkoti kynii sitten tukankin päästä helppouden nimissä. Näin kävi mummolleni.
Siihen asti pidän juur sellasta tukkaa kun haluan, koska tietyssä vaiheessa itsemääräämisoikeus omaan vartaloon ja habitukseen menetetään.
Ulkopuoliset saa närkästellä ohutta pitkää tukkaani juur niin paljon kun kehtaavat, se ei niin sanotusti vaikuta meikäläisen ohjastukseen.
Tympeäähän se olisi jos kaikki väännettään samaan muottiin jo ennenkuin se oikeasti vanhustenhuollon myötä tapahtuu. Hoivabisnes repii kukkaron tyhjäksi, pukee naiset vaaleanpunaiseen ja miehet siniseen trikooseen sekä kynäisee tukkaan helpon mallin.
Antakaa akat liehua ja lepattaa jos haluatte. Elämä on lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä enää sitten on, onko hiukset pitkät vai lyhyet kun kukaan ei kuitenkaan katso enää perään?
Riippuu naisista - joitakin katsotaan aina vaan pitkään vaikka kuinka vanhana, syystä tai toisesta.
Oletteko nähneet sitä mainosta (k-rauta?) missä kaksi vanhempaa naista tanssii balettia, ja molemmilla on pitkät harmaat hiukset. Näyttävät upeilta.
Se on luonnollinen kehityssuunta. Nuorena sitä jaksaa leikata ja letittää hiuksia. Vanhempana energiaa on vähemmän, joten hiuksillekaan ei viitsi enää tehdä mitään.
Pitää siirtyä suosimaan eräitä muita kulttuureja. P-Koreassa parturissa on muutama hiusmalli joista saa valita, ei kuitenkaan samaa mallia kuin suuri johtaja. Tämän kertoi joku aika sitten eräs miespuolinen toimittaja joka asui vähän aikaa siellä ja kirjoitti juttusarjan ko maasta (nyt en muista mikä julkaisu tai toimittaja mutta kerran oli tästä lyhyt juttu fb:ssa). Naiset voivat laittaa vaikka burkan päähänsä vaikkapa 45v. Tyydyttääkö tämä ap?