Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin muuttaa pois kotoa!

Vierailija
02.11.2019 |

Onkohan tämä jokin viidenkympin villitys vai mitä? Haluaisin oman yksiön, jossa voisin asua ihan rauhassa. Perhe pärjää jo ilman minua. Voisin käydä vaikka viikonloppuisin viettämässä aikaa heidän kanssaan. Ei huvita kotityöt eikä ison asunnon ylläpito, joka ei ole minun "omani". Voisin hommata yksiön fillarimatkan päästä työpaikalta, eikä tarvitsisi autoilla edestakaisin. Saisin sisustaa sen niin kuin itse haluan ja olla ihan rauhassa illat! Mitään varsinaista ristiriitaa perheen kanssa ei ole, mutta olo on vähän kuin nuorella, joka haluaisi vihdoin muuttaa omaan kotiin. Tajuaako kukaan mitä tarkoitan, ja onko vaihtoehtoisia ideoita viisikymppisen "itsenäistymiselle"?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö edes miehen seura kiinnosta? Minusta on ollut mukavaa, kun on saatu olla miehen kanssa kahdestaan. Meillä on vain yksi lapsi eikä kauheaa laumaa, joten tiskiä ja pyykkiä ei ole ollut tolkuttomasti ja toki lapsi osallistui niihin puuhiin itsekin. Mutta kyllähän sen huomasi kun lapsi lähti lukioon toiselle paikkakunnalle, että vähemmän tulee tiskiä ja muuta. Lukion jälkeen muutti sitten kokonaan pois eikä ollut niitä viikonloppukyläilyjäkään enää, saatiin miehen kanssa lapsen huone omaan käyttöön ja olihan se aivan mahtavaa päästä isompaan makuuhuoneeseen ja meidän vanhasta makuuhuoneesta tuli miehelle työhuone. 

Kyllä minäkin välillä haaveilen pienemmästä asunnosta, mutta sen aika on sitten joskus myöhemmin. Nyt nautitaan tilasta eikä meillä ole vielä kiire vapauttaa tästä pääomia muuhun käyttöön. 

Miksi ap koet, ettei perheen yhteinen koti ole sinunkin oma? Etkö omista siitä mitään? Eikö sinulla ole sananvaltaa sisustusasioissa? Me omistamme kodin 50/50 ja kyllä minä koen että tämä on minunkin oma. Vaihdan varmaankin pienempään sitten leskirouvana, mutta niin kauan kun mies on elossa niin asun tässä ihan mielelläni, vaikka minulle riittäiis pienempikin.

Koen ettei minulla ole tällä hetkellä valtaa siihen, miltä kotona näyttää, vaan mies ja teini ovat "kaapanneet vallan". Omistan toki puolet asunnosta. Minulla on vaativa työ toisella paikkakunnalla, ja työpäivän jälkeen olisi ihanaa vain olla itsekseen. Ja en siis halua "hylätä" perhettä vaan haluaisin oman tukikohdan vähän kuin esikoisella, joka tulee yleensä viikonlopuksi kotiin. Ap

Vierailija
22/22 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tää niin herkkua ole, yksiössä nyyhöttäminen....Alkuun kyllä oli. Sai sisustaa ja syödä ja juoda mitä halusi. Mennä ja tulla miten halusi, tavata ketä huvitti. Harrastaa irtosuhteita. Nyt kyllästyttää tämä yksin olo kun sitä "oikeaa" ei ole löytynyt. Vaihtaisin takaisin siihen aikaan kun lapset oli pieniä ja eleettiin ruuhkavuosia. No, aika aikaansa kutakin....

En myöskään haaveile uusista suhteista tms., haluan vain omaa rauhaa! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla