Pesulatyö ja melu
Olin tänään työhaastattelussa pesulaan. Vaikutti ihan ok paikalta, tykkään että hommaa riittää eikä asiakaspalvelukaan pelota. Kyseessä pienpesula kauppakeskuksessa.
Ainut; joka alkoi ahdistaa oli se järkyttävä meteli! Isot teollisuuspesukoneet huutaa koko päivän (8h) korvan juuressa 30neliön tilassa.
Onko täällä ihmisiä jotka ovat/ovat olleet pesulassa töissä? Tottuuko meluun? Eikös tuollainen voi aiheuttaa jo kuulohaittoja?
Kommentit (10)
Mitä olen nähnyt, niin työntekijöillä on ollut kuulosuojaimet tai vähintään korvatulpat.
https://www.ttl.fi/teemat/tyoturvallisuus/henkilonsuojaimet/suojainten-…
Oon joskus harkinnut sijaisuutta isohkoon pesulaan. On fyysistä joo, mutta onko päivän jälkeen aivan poikki vai tottuuko fyysisyyteen?
-eri
Meluun ei totu, se stressaa aina. Ei ole kiva olla kuulosuojaimet päässä koko päivää joka ikinen päivä. Älä mene, jos jo lyhyt käynti melussa ahdistaa.
Joo, kyllä tuo melu on jatkuvaa eikä sitä pääse pakoon mihinkään.
Työnantaja haluaa tuhota kuulosi eikä tarjoa kuulosuojaimia.
Vierailija kirjoitti:
Meluun ei totu, se stressaa aina. Ei ole kiva olla kuulosuojaimet päässä koko päivää joka ikinen päivä. Älä mene, jos jo lyhyt käynti melussa ahdistaa.
Kyllä meluun tottuu, kuten myös kuulosuojaimiin. Nykyään löytyy myös pieni ihme nimeltä korvatulpat. Niitä voi käyttää jos kuulosuojaimet ahdistaa.
Tässä työssä siis myös asiakaspalvelua, pyykin vastaanottoa ja puhelimeen vastailua yms. Eli kuulosuojaimet päässä ei kyllä saa olla juurikaan.
Epäilen myös, että isojen ja useampien koneiden meteli niin pienessä tilassa on voimakas ja jatkuva jopa pienten korvatulppia läpi!
Jätin työn ottamatta. Terveys ensin. En ymmärrä miten niitä koneita ei järjestetä paremmin eri tilaan kuin työntekijät.
T. Aloittaja
Pesulatyö on todella raskasta hanttihommaa minimipalkalla.
Oletko kuullut laitteesta nimeltä kuulosuojain?